/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Ferie råd
Fra : DenMagiskeTangoPirat
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 02-07-04 18:40

Vi er 4 unge mennesker der skal afsted på ferie om en uge. Vi har endnu ikke besluttet hvor vi skal hen men der må gerne være lidt sol.

Vi kører i en lille Citroen AX og vi er som sagt 4 mennesker så der er ikke megen plads.

Hvad er det vigtigste at have med?
Hvad med Campingpas. Er det vigtigt?

Smarte tips og andet er selvfølgelig velkommen - //DenMagiskeTangoPirat

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-07-04 19:11

Campingpas? Skal I campere, det er kun der I skal bruge et sådant, eller vil I bo på hotel/ i ferielejlighed. Campingudstyr mv. i en ax'er lyder lidt voldsomt.

Det vigtigste at have med på tur er penge/pas og papirer. Bilens papirer, pas er idag ikke så vigtigt, men måske klogt at tage med, og idag er et visakort nok vigtigere end rede kontanter.

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 02-07-04 19:13

Vi skal campere da vi ikke har råd til at bo på hotel i 14 dage

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-07-04 19:29

Ja så er det nok klogt at anskaffe sig et campingpas, og hvad der iøvrigt dertilhører.
Jeg vil tro, at det måske vil være lige så billigt at leje en ferielejlighed, alt efter hvor I tager hen. Og på hvilket tidspunkt. En gite i Frankrig koster ikke alverden, men det kan selvfølgelig være problematisk med så kort et varsel. Det kan det også være på campingpladserne, hvis det er et villatelt I har med.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 02-07-04 20:41

Tænk også på skader osv. når I skal afsted i bil - selv om det nok ikke er det første man tænker på, er det alligevel meget vigtigt hvis man pludselig står i en uheldig situation.

Du kan læse mere om sygesikringsbevis, grønt & rødt kort til bilen og andre gode forsikringstips på forsikringsoplysningens hjemmeside:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsoplysningen/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Ferie/Ferie.aspx

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 02-07-04 22:04

Man skal stadigvæk have sit pas med når man rejser i Europa og resten af verden.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 03-07-04 07:50

Her kan finde landhuse meget billigt. Prøv at søge i databasen.
http://www.gites-de-france.fr/eng/index.htm

Og tilsvarende meget billligt hotel. 200,- for et dobbeltværelse.
http://www.hotelformule1.com/formule1/fichehotel/gb/for/2268/fiche_hotel.shtml

Dette er så billigt, at det kan konkurrere med campingpladser, som faktisk kan være ret dyre når I er fire med bil.

Accepteret svar
Fra : beriksen

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-04 14:53

Har rejst en del rundt på bilferie i europa som yngre, men det var altid i en varevogn, hvor telt, gasblus, grill, øl, tøj, madvarer og alt muligt andet bare kunne smides ind bagi. Men det kan vel også lade sig gøre i en AX!
Tag ihvertfald følgende med: pas, sygesikringsbevis, bilens papirer, grøn og rødt forsikrings bevis. Telt, soveposer, noget at koge på (det bliver alt andet lige, dyrt at tage ud og spise 3 gange om dagen), tasker med personlige ting til hver passager, nok undertøj og sokker er mere nødvendigt end masser af jeans, men husk også varmt lidt varmt tøj. Lad vær med at lave et for stramt program, hvis 4 kan blive enige henad vejen kan det blive meget sjovere bare at tage ud i det blå og køre efter campingplads skilte henunder aften. De campingpas man kan få herhjemme, bruges vist ikke nogen steder sydover.
Go' tur.

Godkendelse af svar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 04-07-04 16:28

Tak for svaret beriksen.