/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
OPTISK BILLEDSTABILISATOR ?
Fra : cccf
Vist : 1918 gange
100 point
Dato : 02-07-04 14:46

Jeg har et Sony dcr-pc8e
med digital billedstabilisator, men nu kan jeg se at man kan få med optisk,
er det meget bedre ?? og nu jeg skriver om kvalitet hvad så med 3CCD der er jo også kommet flere pixel end da jeg købte mit Sony på 80000 pixel.
Det jeg ville spørge om var, ville jeg kunne se forskel på billedkvaliteten hvis jeg købte et nyt kamera. ?? fjernsynet har jo en given begrænsning.
Venlig hilsen
cccf.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-04 15:32

Du vil ikke kunne se nogen særlig forskel, da fjernsynet alligevel ikke kan gengive det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-04 15:38

Prøv at surfe lidt rundt her, der er omtale af de fleste camera:
http://www.digit.no
http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net/
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/qvr40.html
5 mpix er rigeligt til alm. fotografering.
Emesen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-07-04 15:52

til
pallebhansen.
Hvorfor er de profesionelle kameraer så meget større ??De har også 3CCD ??
hilsen cccf

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-04 23:14

Ja de kører med størrer bånd, som alt andt lige giver bedre kvalitet og passer til deres redigeringsudstyr mm. De store har også bedre lyd og frem for alt bedre linser (Carl Zeiss) med meget lysfølsomhed. For virkelig at få linserne til at yde deres optimale, både tegningsmæssige zoom og lysfølsomhed (F-tal) må de være store. Og det er jo ikke det turister går efter (Desværre), men alting skal være så småt(Og sart).
Hvorfor skal det være så godt til profesionelle, jo de går efter det optimale (Et billigt i dag er langt bedre end et pro for 10 år siden), de skal heller ikke løbe tør for strøm. Og deres optagelser skal kunne holde mange år, og evnt. indspilles på DVD. Endvidere er der den afgørende faktor at en film til biografen, jo skal blæses noget mere op end på dit fjernsyn, og det kræver jo en del mere.
Optisk billedstabilisator ja nok en forbedring, men noget skal man jo finde på, men der er ikke noget der kan forhindre at du vinkler eller bevæger for hurtigt mm.
Sålænge vi snakker om at vise filmen på fjernsynet er din og min fuld ud gode.
emesen: Det er ikke digital kamera, men DCR Digital camrecorder
Jeg har selv en Sony DCR-Tr7000E, kanon god og billig da jeg købte den for nogle år siden, filmene står også knivskarp på fjernsynet. Bruger den bare for lidt.
http://www.camcorderinfo.com/
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 30-09-04 23:42

Tak for svaret pallebhansen.