/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sim-kort?
Fra : Axelise
Vist : 1743 gange
100 point
Dato : 01-07-04 20:51

Jeg har omsider fået skiftet min gamle (Ericsson) mobiltelefon ud med en ny. Min gamle er vist nærmest antik, - den er helt håbløs, så nu er jeg glad for at have fået en Ericsson T65 ind ad døren. Og ja, ja, - jeg ved godt at det ikke kan imponere nogen her på Kandu, men det er faktisk et stort teknologisk fremskridt i mit liv.....
Jeg taler så godt som aldrig i mobiltelefon, så et taletidskort på 99 kr holder typisk 2-3 mdr hos mig. Derfor har jeg købt en telefon uden abonnement, men......jeg havde jo glemt at der er noget der hedder et sim-kort. Og nu står der i brugsanvisningen at jeg skal stikke mit sim-kort ind i den nye telefon, men mit gamle sim-kort passer ikke.Suk!
Så hvor kan jeg købe et nyt og billigt sim-kort? Jeg går ud fra, at sim-kort og tlf. nr. følges ad....? Det er heller ikke noget problem, da jeg altid har haft et dårligt nummer, så det kan være lige meget, hvad jeg nu får.
Håber ikke at mit spørgsmål lyder for evne-svagt......

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-07-04 21:01

ja de følges af og kan købes hos alle der udbyder mobiltelefoni telmore er billig www.telmore.dk

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-07-04 21:03

Du skal købe en startpakke til taletidskort, deri er et sim-kort.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 01-07-04 21:03

www.cbb.dk
er også en mulighed.

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-04 21:14

taletids kort kan nok ikke betale sig mere da prisen jo er meget billigere når man .feks køber alm taletid hos feks telmore der er prisen pt 80 i min døgnet rundt 20 øre pr sms
hvis du vælger feks telmores er du godt på vej til at kunne tale i mobil og kan sige at de er hurtige til support så hjælpen er nær hvis der er noget du ikke rigtigt forstår

TELMOREs startpakke koster 199 kr. og indeholder følgende:

Et nyt mobilnummer eller flytning af dit eget nummer
Et hurtigt 64 Kb SIM-kort
Taletid for 199 kr.
Gratis forsendelse
I alt kr. 199 kr. (inkl 199 kr. taletid).
Her kan du på få minutter blive kunde hos TELMORE. Til højre på denne side skal du vælge, om du vil tilmelde dig med nyt nummer eller flytte dit eget nummer til TELMORE. Når du har udfyldt de følgende fem sider, modtager du en kvittering på, at aftalen er registreret. Ved opsigelse får du udbetalt evt. tilgodehavende.
Du kan vælge et nyt TELMORE mobilnummer
Der går 1-3 arbejdsdage, før du kan ringe med dit nye TELMORE SIM-kort.

Du kan også vælge at flytte dit nuværende mobilnummer
Der går ca. 30 dage, før dit nummer er flyttet, og du modtager dit nye TELMORE SIM-kort. I den periode kan du naturligvis fortsat benytte din telefon hos dit gamle selskab.

Du kan vælge at oprette en MobilChef-konto
Med MobilChef får du en konto, som er dit værktøj til at styre alle dine TELMORE mobilnumre.

Sikker betaling på internettet
Der gennemføres hver måned over 150.000 betalinger på TELMOREs hjemmeside, og vi opdaterer sikkerheden løbende. Læs mere. Du kan betale via de fleste netbanker og med de mest almindelige betalingskort inkl. eDankort:

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 21:16

Det er da muligt, at du kan få ombyttet SIM kortet (gratis) hvis det ikke er fra en discount udbyder. Teleselskabet vil sikkert gerne beholde dig som kunde.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-07-04 21:27

Jeg har været Telmore siden de startede og både konen og jeg er stadig kunder der. Kanon support bl.a. med Chat mulighed. Kanon....

www.telmore.dk

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 02-07-04 02:47

Jeg mener at man skal bruge for mindst 50 kr pr md med telmore kan det passe ? for det ville være lidt dumt når Axelise kun bruger for 100 pr md

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-07-04 03:18

Kopi fra Telmores hjemmeside:
Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3 måneder.
Jeg bruger selv Telmore, har kun oplevet godt.
Er lige skiftet fra Sonofon Selvhenter. De dækker ikke særligt godt i landområder, hvor Telmore, der bruger TDC's net, dækker rigtigt godt. Jeg havde en del andre problemer med Selvhenter. Sonofon behandlede mig godt nok, men deres produkt var ikke godt nok.
Mine forældre har haft Telmore i flere år, de har kun gode oplevelser med det, også ved brug i udlandet.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-07-04 03:24

Købte forresten en Ny Nokia telefon med et telia abonnement, og kunne bruge Telmore simkort i den, uden at den skulle "låses op".

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-07-04 04:48

Hvis du vælger CBB så er det ingen binding. Du trænger ikke ringe for 50 kr. på 3mnd.
Det koster 69 øre pr.minut og 19 øre pr. sms. Hvis du vælger at blive kunde der så får du 300 smser. Se på: www.cbb.dk
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 02-07-04 13:09

Tak for svaret return.
Og tak til alle jer andre, som har bidraget med svar. Jeg har tjekket Telmore ud nu, og det lader til at dække mine behov.