/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Køb ad Honda CD50
Fra : hatchi
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 01-07-04 18:59

Hej

Jeg tænker på at købe en honda cd50 gennem den blå avis eller andet brugt marked. Hvad skal jeg tjekke når jeg køber for at vide om knallerten er i god stand?

Jeg kan se om den ser ud til at være i god stand, men det er mere med hensyn til motor, udstødning, cylinder og sådan.

Evt. nogen gode fif til når man skal handle med brugte knallerter?

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 01-07-04 19:02

Overskrifte skulle have været kob af honda, med d sad for tæt på f knappen.

Forresten,

Kender i nogle steder at købe brugte knallerter ud over den blå avis? (online, avis, butikker ?)

Hvad skal en cd50 koste, hvis jeg ikke går efter original dele, da jeg alligevel selv vil ændre en del på den?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-04 21:28

Ja den er jo lidt mere speciel end andre knallerter, da den jo er 4-takt, så der er lidt flere stumper der kan slides og skal stilles.
Honda skulle ellers være slidstærk, og er kendt for deres motorer over hele verden.
Dog har jeg været ude for at en sådan var slidt helt ned, og uden kompression.
Du skal selvfølgelig kunne mærke at der er lidt træk i den, og starter let fra kold tilstand.
Se endvidere http://www.scooterzone.dk/ under gode råd.
Pris ca 2400kr
Se også http://www.guloggratis.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 23:29

Nu er problemet nok ikke så stort når det er så gammel en knallert, men ellers er det altid en god ide at prøve at finde ud af om den er stjålet og dermed efterlyst via stelnummeret.

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 06-07-04 21:12

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-07-04 21:26

Selv tak.
http://www.cd50.findes.dk/
VH Palle Hansen