/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fejl i grafikkort?
Fra : skaarupman
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 01-07-04 17:10

Hej!
Jeg har en kammerat som lige har installeret et nyt grafikkort ( Geforce ) .... Men når han så starter sin komputer op er alle farverne helt udtværede og kan kun vises i 16 farver... Bagefter genstarter computeren så af sig selv! Nu har han formatteret 3 gange uden at det har hjulpet! Han mener også at kortet er sat ordentligt i ... Hvad kan det være???
Håber på svar..

Med venlig hilsen
Skaarupman...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 17:16

Og den rigtige driver er installeret ?

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-07-04 17:18

Ja - driveren som fulgte med til kortet er installeret

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 17:22

Jeg ville prøve med det gamle igen, eller et andet kort.

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 01-07-04 17:23

hvad for en comp. har han og hvad er mærket på kortet

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-07-04 18:09

Computeren er en AMD ATHLON XP 1600 og kortet er et geforce fx

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-04 19:19

Jeg holder også på at det ikke er den rigtige driver som er lagt ind - endnu.
Gå til enhedshåndtering og slet driveren (skærmkort) er der flere så slet alle.
Genstart comp og sørg for at den leder på CD-rommen når den leder efter en driver.
Emesen.
Ellers ville jeg også lige køre med et andet kort først og så ind med det nye kort igen og prøv en gang til.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : skaarupman

Dato : 01-07-04 22:20

Tak for svaret emesen.