/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Microsoft Outlook kan ikke modtage
Fra : petermadsen81
Vist : 1041 gange
100 point
Dato : 01-07-04 14:21

Jeg har Microsoft Outlook

For nylig er den begyndt med:

Når den tjekker mine kontoer (3 ialt) tjekker den kun den ene og så går den istå.

Der står den behandler... men der sker aller en ski'

Jeg har 2 kontoer ved b-one og en ved webspeed. Sommetider er det den ene den gider somme tider er det den anden... Nogen der kender til det problem?

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 01-07-04 14:36

Hej Petermadsen81.

Hvis der opstår problemer med at hente eller sende emails fra Outlook/Express, udskriver programmet automatisk en fejlbeskrivelse med en tilhørende fejlkode.
Du skal kigge efter følgende 0X800????? i den besked De får tilbage fra Outlook.

Skriv fejlen her og jeg skal se hvad jeg kan gøre for at hjælpe dig.

Med venlig hilsen.

Per
Webmaster
Shop Asia

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 01-07-04 14:36

Hej Petermadsen81.

Hvis der opstår problemer med at hente eller sende emails fra Outlook/Express, udskriver programmet automatisk en fejlbeskrivelse med en tilhørende fejlkode.
Du skal kigge efter følgende 0X800????? i den besked De får tilbage fra Outlook.

Skriv fejlen her og jeg skal se hvad jeg kan gøre for at hjælpe dig.

Med venlig hilsen.

Per
Webmaster
Shop Asia

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 01-07-04 15:32

Tak

Der står:

0x8004210A

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 01-07-04 15:48

Hej igen.

Prøv dette:
Sæt Server timeout til max (10-20 min)
Funktioner -> Konti -> egenskaber/rediger -> Avanceret - Timeout.

Løste det problemet ?

Hilsen
Per
Webmaster
Shop Asia

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 01-07-04 15:50

Den står allerede på maks = 10 min

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 01-07-04 15:51

og det sjove er at nogen gange vil den godt

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 01-07-04 16:08

Hej Igen.

Nu har jeg kun 2 forslag:

1 forslag:

Installer tilgængelige updates til Office.
Kan hentes hos Microsoft

2 forslag:

Hvis du har en firewall slå denne fra og prøv at hente din post.

Løste det problemet ?

Hilsen.

Per
Webmaster
Shop Asia

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 01-07-04 16:24

har prøvet begge dele SUK

Accepteret svar
Fra : shopasia

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-04 16:55

Hej Igen.

Det lyder ikke godt.

Hvis du har et anti-virus program, så prøv at lukke dette + firewall, hent så post.

Løste det problemet ?

Hilsen.

Per
Webmaster
Shop Asia

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-04 00:03

Visse typer af spy-filer kan være skurken i dette spil.
Jeg havde selv på et tidspunkt, det samme problem. Ved en grundig udrensning med AdAware'n, lykkedes det at få renset luften i posthuset.

Så måske???

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 03-07-04 12:47

Har renset pc'en... det hjalp ikke på mit mailprogram men fik da lige fundet en inaktiv virus i en zip fil og 2 mindre spyware programmer...

Men nu skriver den fejlkode

0x800ccc15

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 03-07-04 12:55

nu kom der en ny en
0x8004210a

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-07-04 19:17

Prøv at teste den med flere virusprogrammer, for der er lidt forskel på de forskellige programmer.

Har du set i msconfig, om der startes noget som ser mistænkelig ud???

Har du lavet en cleaning af din registreringsdatabase???

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 03-07-04 19:25

har prøvet med 2 forskellige antivirus.

i min ms config er der en ting der er under opstart som ikke har noget navn..?

Hvordan cleaner man sin regdbase?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-07-04 10:56

Hvis du har et program i msconfig, som ikke er angivet med navn, så prøv at fjerne fluebenet i kukkassen.
Hvis du så prøver at tælle hvor mange aktive felter du har, så bør det kun ligge på ca. 18-20 stykker.
En registreringscleaner kan findes flere steder på nettet, og der har da også været flere link her på KANDU.
Men send mig en mail så skal jeg sende dig den jeg selv bruger, samt lidt kloge ord omkring den.

Severino
infomail @ pc . dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-07-04 11:04

Jeg har søgt på Google, hvor jeg søger med angivelsen af de fejlkoder du har skrevet om.
Prøv det selv og se hvad resultatet er!

Du kan få mange forklaringer ved at indtaste det du er i tvivl om. Det kan være fejlkoder, et filenavn eller hvad som helst.
Der er altid noget at hente der ude i den digitale verden!

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 06-07-04 21:33

Æv altså... det var min antivirus... Panda Titanium... har skrevet ind til dem nu... må vi se om de kan gøre noget

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 14-01-05 18:49

jeg har præcis samme problem med 0x8004210a og tdc siger, at det ikke er deres problem.
en testmail ender i min webmail, men kommer ikke 'hjem' i min outlook.

jeg kører win xp pro og office xp med outlook 2002.
har prøvet scanning med Symantec. kører symantec internet security 2005 og bruger stopzilla. har prøvet at slå begge fra.

har geninstalleret office xp, tjekket for updates, renset ud i regedit, kørt scandisk og endelig msconfig. har sågar prøvet at genoprette min mailadresse i både outlook og outlook express (som afinstallerede igen bagefter.

hvad skal jeg gøre nu?