/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kamillete
Fra : bentedorrit
Vist : 6978 gange
100 point
Dato : 01-07-04 13:39

Er der nogen der har erfaring med brug af kamillete? Ikke til indvortes brug, men udvortes. Det, jeg tænker på, er om det f.eks. er en god ide at "skylle" trætte øjne i kamillete? Eller om der er noget man skal være opmærksom på. Andre råd hvor kamillete er godt efterlyses også.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-07-04 13:49

Du skriver intet om hvad det skal være godt for. Men at skylle øjnene er en god ting. Du kan også hvis du er forkølet, indånde dampen af kamillethe. Det giver luft. Men i det store hele, er kamillethe ufarligt, også til indvortes brug. Det er bare at prøve sig frem.
Torben

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 01-07-04 13:56

kamillete bør ikke bruges til øjne,da der er mulighed for allergi,derfor råder lægerne også til at bruge alm. kogt vand hvis man skal rense øjne(hvis øjenbetændelse så få noget salve eller dråber hos lægen)derfor nøjes med at drikke teen
mvh eskild

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 01-07-04 14:02

kamille ting er god for mange ting.Kamillete er fx virushæmmende, bakteriedræbende, dæmper rødme og irritation, nedsætter en for stor mavesyreproduktion, modvirker tarmkolik, menstruationssmerter, kramper i urinvejene, dæmper gigtsmerter, psykisk uro og er et godt sovemiddel. har du lyst til at læse mere får du lige dette link.

http://www.alternativinfo.dk/public/art_2001/madmedic.htm

Asim

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 01-07-04 14:02

kamille ting er god for mange ting.Kamillete er fx virushæmmende, bakteriedræbende, dæmper rødme og irritation, nedsætter en for stor mavesyreproduktion, modvirker tarmkolik, menstruationssmerter, kramper i urinvejene, dæmper gigtsmerter, psykisk uro og er et godt sovemiddel. har du lyst til at læse mere får du lige dette link.

http://www.alternativinfo.dk/public/art_2001/madmedic.htm

Asim

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 15:37

Kamillete er godt til øjnene. Til betændelser som nævnt i andre svar her.

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-04 18:56

husk stadigvæk pas på ikke bruges til øjne da det kan give allergi,men godt mod trætte øjne med en våd kold tepose udvortes altså udenpå øjenlågene i ca. et kvarter giver ny energi
eskild

Godkendelse af svar
Fra : bentedorrit

Dato : 03-07-04 09:25

Tak for svaret eskild8720 og tak for alle de andre svar.
Jeg vil fremover være lidt mere forsigtig med brugen af kamille til "øjenskylning". Jeg synes dog, at det var haft en rigtig god virkning på mine trætte og overanstrengte øjne, men selvfølgelig vil jeg ikke risikere allergi.
Mvh bentedorrit