/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tidszoner
Fra : calista
Vist : 1664 gange
50 point
Dato : 01-07-04 12:16

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal lægge det her spørgsmål, så det bliver i smalltalk

Skal modtage undervisning online men jeg kan sgutte finde ud af tiden!!

Her er "møde"- tiden
Friday at 6:00 pm PST or Saturday at 10:00 am PST
og
Sunday at 1pm PT, Monday to Thursday at 6:30pm PT

Er det Pasific Standard Time eller?
Og hvordan er tidsfoskellen?!

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-07-04 12:23

Normalt går man ud fra Grinnich (vist nok stavet forkert) beliggende syd for London, og tidszonerne er så - mod øst og + mod vest.

DK ligger således - 1 time i forhold dertil.

PM er før middag
AM er efter middag (kl. 1200)

Kommentar
Fra : calista

Dato : 01-07-04 12:26

Øhm, Ellebye. DK ligger nu altså på GMT +1 Og så staves det Greenwich, men udtales som du skrev det

Men det gør mig alligevel ikke meget klogere!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 12:36

PM (på Marie ) før kl. 2400 (nat)
AM (af Marie ) efter kl. 2400 (nat)
Skift fra AM til PM sker kl 1200 middag.
Vi havde på et tidspunkt et verdensur her på kandu et sted men jeg kan ikke finde det.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 12:41
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-07-04 12:47

PST kan også betyde "Pakistan Standard Time"
http://www.worldtimezone.com/wtz-names/wtz-pst.html
/PG

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-07-04 12:48

Av det var en ordentlig brannert, selvfølgelig skal man lægge + til øst og - til vest.

Jeg skal vist have mine skolepenge tilbage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 12:48

Globetrotteren har talt Godt gået PG

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-04 12:51

USA har 3 tidszoner Pacific, Mountain og Eastcost! Pacific PST som du skriver om er 9 timer efter os! Så 6 pm (kl 18) svarer altså kl 3 om natten her! Så du skal tidligt op eller sent i seng

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-07-04 12:53

Så hvis PST betyder pacific time, er tidsforskellen ml. Greenwich og PST -8 timer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-04 12:53

Og så skal man forøvrigt lige tænke på sommer og vintertid! De ligger ikke på samme tidspunkter som her! Så der kan godt gå 1 times ged i den for en periode!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-07-04 12:55

Var det ikke noget lettere at bruge enten Greenwich time, eller lokal tid, så slipper man for den store hovedregning, og der er en potientel mulighed for at møde til tiden.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 01-07-04 12:57

Oh Jebuuzz!
Jeg skal vist tidligt op så *LOL*
Og der er kaldt til familiesammenkomst samme dag som undervisningen finder sted. *LOL* det bliver en laaaaaaaaang dag!!!
Men jeg skal sgisme have præciseret lidt nærmere hvad tiderne er, kom nu drenge. I kan godt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-04 12:58

6 pm PST = kl. 3 her

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 01-07-04 13:14
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-07-04 13:19

ellebye,
Jow, meget lettere med én standard.
For PST skal jo ses i relation til UTC (Coordinated Universal Time), som vel egentlig bør være Universal Time Coordinated. Helt galt går det, når UTC også hedder CUT eller på fransk TUC .. nu kan de 3 bogstaver vist ikke danne flere kombinationer.

Og så skal man også lige huske at PST på fransk hedder HNP (Heure Normale du Pacifique) .. jow, der er logik i !alting !

Eller man kan bruge TZC = Time Zone Converter, så kan man nemlig glemme alt det andet.

Nu gik der vist smalltalk i dette meget seriøse emne i ”smalltalk”

/ PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 13:22

Bortset fra disse seriøse teorier så ser det da ud til at den tabel jeg fandt virker og den tager højde for sommertid, men hvorfor gøre det let når det kan gøres svært

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-07-04 13:28

Hvad hvis nu det er Parkistansk tid??? så behøver du ikke at stå så tidligt op.

Har de forresten sommertid i Parkistan?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-07-04 13:33

"Har de forresten sommertid i Parkistan?"
.. nej det tror jeg ikke, langt over 50% af befolkningen har ikke råd til et ur, så du kan hverken stille frem eller tilbage.
/PG

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-04 15:22

Til alle de KLOGE Var det en hjælp at få et verdenskort bredt ud på skærmen ? Så tag et kik på adressen der følger. Kan sættes op så det bliver helt klart hvad tiden er hvorhenne

http://www.mapmaker.com/

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 16:14

Og så lige et direkte link http://www.mapmaker.com/shadowfacts/index.htm
samme som fra ibasa

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-04 17:45

Emesen din lille gav.
Lige den jeg bruger. Ikke som desktop men har den liggende på skrivebordet som en genvej. Den lille sag afgør mange spørgsmål

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 01-07-04 17:47

Tak for svaret BjarneD.

I er jo alle kommet med en masse gode svar men BjarneD kom med DET svar jeg ledte efter.

Hav en god og regnfuld dag alle sammen!

Cali--> der nyder at det er manden der er på Roskilde Festival, mens hun kan sidde hjemme i varmen (- og i tørvejr!!)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 17:47

Citat
UTC er den internationale tidszone, som er det samme som Greenwich Mean Time (GMT). Tidsforskellen mellem Danmark og UTC er plus en time ved vintertid (normaltid) og plus to timer ved sommertid.

UTC er en "forkortelse" for Coordinated Universal Time.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 18:29

Ja Søren den fik vi jo her på Kandu for et godt stykke tid siden.
Emesen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 01-07-04 18:47

Jamen, det var jo ikke det jeg spurgte om. Jeg ved godt hvad UTC er, og GMT for den sags skyld. Det jeg spurgte om var, hvad PST er for en tidszone.
Og jeg svaret fik jeg bøje ti neon af BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 19:33

Jamen det er da herligt, at man kan være til nytte