/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tomatplanter i drivhus
Fra : dgn
Vist : 3419 gange
20 point
Dato : 17-06-02 10:01

Mine tomatplanter i drivhuset krøller i toppen, og ser i det hele taget meget miserable ud. Jeg kan ikke huske sorten, men jeg har samme slags i potter på friland og de fejler ikke noget, hvad kan der være i vejen?

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 30 point
Dato : 17-06-02 10:42

Dette link giver vist svar på dit spørgsmål. Det er fundet ved at søge på tomatplanter i google.com!

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/plantesygdomme/8.html

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 17-06-02 10:44

De har det for varmt og mangel på vand er mit bud.

Dydendak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 12:37

On Mon, 17 Jun 2002 08:01:27 GMT, dgn wrote:

>Mine tomatplanter i drivhuset krøller i toppen, og ser i det hele taget
>meget miserable ud.

Det er normalt når de mangler gødning.
Emnet var oppe at vende i 'grønne glæder' for en uge siden.

m.v.h. Emil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 13:13

Det kan jeg ikke tro de har skrevet.
Krøllede blade hos tomater, er et tegn på overgødning.

Søren Z

"Emil" <emilsen@image.dk> wrote in message
news:78irguch5p8m6mbof99cgbnb3r3rcu1nl6@4ax.com...
> On Mon, 17 Jun 2002 08:01:27 GMT, dgn wrote:
>
> >Mine tomatplanter i drivhuset krøller i toppen, og ser i det hele taget
> >meget miserable ud.
>
> Det er normalt når de mangler gødning.
> Emnet var oppe at vende i 'grønne glæder' for en uge siden.
>
> m.v.h. Emil
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 18:15

> Mine tomatplanter i drivhuset krøller i toppen, og ser i det hele taget
> meget miserable ud. Jeg kan ikke huske sorten, men jeg har samme slags i
> potter på friland og de fejler ikke noget, hvad kan der være i
vejen?klog") *GGG*ind i en
>

Hvordan ser de miserable ud? Er bladene lyse eller mørkegrønne?
Lyse blade er (kan være ) tegn på for lidt gødning, meget mørke blade er
(kan være) tegn på rigelig gødning.

Krøllede blade er tegn på en eller anden u-balance: typisk overgødskning
eller store temperaturforskelle ml. nat og dag. Hvis planterne iøvrig vokser
som de skal og sætter blomst, er de krøllede blade helt uden betydning.

Hilsen
Aase

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 21:05

On Mon, 17 Jun 2002 05:12:44 -0700, Søren Zoëga wrote:

>Det kan jeg ikke tro de har skrevet.

Jeg vil ikke blande mig i din tro.
Jeg véd det blev sagt i udsendelsen i fredags kl 11:34, på Helges
gebrokne dansk/norsk. Og det passer fint med mine erfaringer.

>Krøllede blade hos tomater, er et tegn på overgødning.

Det kan være én mulighed ud af mange. Der blev nævnt et bestemt
gødningsstof som sædvanligvis manglede. Om det var N, P eller K
husker jeg ikke, al den stund jeg altid bruger blandingsgødning.

Måske kan andre huske hvilket gødningsstof der blev omtalt?

m.v.h. Emil