/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Softimage 3D 3.7 til SGI
Fra : franke
Vist : 595 gange
955 point
Dato : 17-06-02 08:47

Jeg har købt en komplet, original Softimage 3D 3.7 i USA og vil gerne køre den på min SGI O2. Men da jeg ikke har registreret den hos Softimage har jeg ingen software key til den. Avid vil have 26.000,- for denne file. Er der nogen som kender svaret på sådan en fætter?? Det hedder vist nok et crack.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-06-02 11:48

Hej

Du må da kunne bevise at du har KØBT produktet. At du ikke har fået det registreret kan vel nås endnu ?
Prøv at se på dette link,--der kan du bede om en Licens efter købet.
http://www.softimage.com/Support/XSI/Licensing/

Mvh
Parkenss
PS: Hvorfor vil Avid have penge for et Licensnr. når du har købt og betalt dit produkt ???

Kommentar
Fra : franke

Dato : 17-06-02 12:15

Tja,- Avid (softimage) er egentlig ligeglade med at jeg har købt et originalt program, da de blot anser det som en pakke med nogle manualer og cd'er. Hvis den tidligere ejer havde haft en lovlig licens til programmet, havde jeg for "kun" 10.000 kunne flytte licensen over til mig,- men firmaet er gået neden om og hjem, og derfor solgte man pakken. Men her er den mail jeg fik fra Avid, da jeg bad om priserne. Husk at spænde sikkerhedsselen:

<<<<<Hej Henrik

Jeg tror vi talte om dette pr. tlf. den anden dag, men her er lige
en opfølgning.

Vedr. den licens du har købt i USA, skal jeg som minimum bruge
navnet på kunden, for at Softimage kan finde frem til ham.(oprindelig ejer
OG
Softimage skal underskrive en license removal + i begge skal underskrive
license transfer agreement)
License transfer IRIX-IRIX koster Dkr.10.062,- /v.euro kurs 7.40
Kan du skaffe navnet på den tidligere ejer - gerne så meget info som
muligt, vil jeg gerne hjælpe
med at få det ordnet via Softimage.

Herefter vil du få en dongle/licens fra Softimage via Avid DK.

Følgende priser er baseret på euro kurs 7,40
Vedr. SOFTIMAGE|3D V. 4.0, with FLEXlm dongle, koster Dkr.27.090,-
SOFTIMAGE|3D Extreme V. 4.0, with FLEXlm dongle, koster Dkr.44.892,-
(Samme priser for IRIX platform)

Hvis du kan få overflyttet den licens som du har købt i USA, koster
en opgradering fra SOFTIMAGE|3D BASE (any release) til SOFTIMAGE|3D BASE V.
4.0 Dkr.10.062,-
SOFTIMAGE|3D Extreme (any release) til SOFTIMAGE|3D Extreme V. 4.0
Dkr.12.384,-

Hvis du har yderligere spørgsmål, står jeg gerne til rådighed.

Kind Regards/Mvh
Carsten Bengtsen
Avid DK, Technical Support
_______________________
Phone +45 39 55 99 99
Direct +45 39 55 99 88
Mobil +45 40 32 53 92
email: cabe@avid.dk

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-06-02 15:12

Pyh ----det er da lige til at græde over.

Prøv at downloade KaZaA : http://www.kazaa.com/en/index.php søg efter: Softimage 3D 3.7 er du heldig kommer der noget frem der kan løse dit meget ufrivillige problem.

Håber ikke jeg bliver overfaldet af andre her på kandu for at lede dig frem til "ulovligheder" !!!!!!!!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-06-02 21:05

Hvis firmaet er gået konkurs er der vel heller ingen ejere af softwaren ??

Jeg mener manden har jo anskaffet softwaren lovligt ??

Kommentar
Fra : franke

Dato : 18-06-02 08:23

Jeg er helt enige med jer. Men jeg har som sagt talt med Avid (dansk Softimage forhandler) om det her flere gange,- og I kan se på priserne, at de er ligeglade med hvem der har manualerne og cd'erne. Hvis jeg vil overtage en licens,- f.eks. sælge en lovlig købt, registreret og brugt licens til en af jer, så skal vi betale over 10.000 bare for at overdrage denne licens til den nye ejer. Fuck det stinker.
Men jeg må bare se og få fat i det crack,- ja det er ulovligt...... men det minder også meget om tyveri, det som Avid gør.

Kommentar
Fra : franke

Dato : 21-06-02 09:23

Jeg takker for jeres link til forskellige download steder på nettet, men det har ikke hjulpet. Softimage kører på flere platforme, og de fleste links er til NT,- men jeg har en SGI som kører IRIX. Jeg har kun min SGI og så en Mac at gå på nettet med.
Hvis I skulle kende nogen, som kører med en SoftImage på en SGI, så lad mig høre fra dem. Jeg har lagt 20 points oveni de 300,- så nu bliver alle de point, som jeg tjener på svar, lagt oven i her,- indtil jeg finder det jeg mangler.....

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-06-02 11:24

Hmm,---Er det ikke en Cd-Key/registerringsnummer du mangler til dit program ????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : franke

Dato : 27-06-02 12:11

Jeg har lagt 25 point mere på. Den som kan skaffe mig muligheden for at køre Softimage 3D på min SGI O2 får det hele.

Det er meget svært at finde noget om denne crack,- men det er ikke nok med cd-key, eller reg.nr. Der skal en file til, som simulerer en dongle el.lig. og den findes,- det ved jeg....... Der må være nogen SGI nørder derude, som kan hjælpe mig. Jeg ved at der kører versioner af SI rundt omkring...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-07-02 23:04

Hej Franke

har du en mappe under softimage som hedder 3d/bin ?
ligger der en fil som hedder lmgr325a.dll

så har jeg muligvis resten !!!

mvh
dk

Kommentar
Fra : franke

Dato : 15-07-02 08:36

Det er til en SGI, Silicon Graphic, Unix maskine, så jeg tror ikke at der er en dll file. Men jeg vil lige kigge efter i løbet af ugen...

Kommentar
Fra : Pinoldepind

Dato : 16-07-02 15:48

hej med dig!!!!!
hvis der er problemer heletiden og du føler du render hovedt mod en mur, prøv da dette link: www.astalavista.com. her finder du måske en cracks til programmet.

så er der også lidt at kikke på medens du venter lol.

Pinoldepind

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 955 point
Dato : 22-08-02 10:04

Jeg har sendt dig 2 mail's........

Held og lykke

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-08-02 13:38

e.p. > Hvad i alverden er det for en luset måde at anvende "KANDU" på-----!!!!!!!!!!!!!! Du er vist den sidste ,der skal råbe højt over uretfærdig behandling, af andre brugere efter denne svinestreg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PARKENSS

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-08-02 14:14

FORKLARING ØNSKES: http://www.kandu.dk/dk/spg/5861

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 23-08-02 01:09

Ok...Ok....Jeg mistede nok besindelsen lidt for meget ! Jeg mener dog stadig, at alle skal have adgang til at se løsningen på et på et spørgsmål.
>e.p.>> Du kunne måske "bare ha`skrevet lidt omkring hvad det var du havde fundet frem til ell. lign !

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-08-02 02:09

Hej e.p!

Jeg synes lige som flere andre, at du burde bringe svaret her - eller lade være.

Det ka' da ikke være så svært at kopiere noget ind fra en e-maul eller notat eller lignende, og du har jo selv tidligere omtalt eksperten, og der er du jo en meget kendt bruger, og du man ser flere gange på eksperten, at der bliver gjort opmærksom på, at svar skal gives hos Eksperten og ikke direkte til den enkelte bruger.

Jeg er da også lidt fortørnet over, at give 95 point fon nul og niks, som du ovenikøbet selv henviser til i dit spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/5861

Det er s.. for dårligt!

Mvh
Bjarne H