/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Zonekort
Fra : Better_Performance
Vist : 1464 gange
50 point
Dato : 01-07-04 08:36

Jeg står og har brug for et kort over de zoneterapeutiske punkter, hvem har kendskab til et sådant i en fornuftig opløsning på nettet?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-07-04 08:47

Prøv i en boghandel. F.eks. Gad. Om ikke andet skaffer de det hjem til dig. De gør meget i det alternative. Bor du i København, er der også De ukendtes boghandel, inde ved Halgren sko.
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-07-04 08:49

Du kan søge på google under ukendtes boghandel.
Torben

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 08:49

Det er jo glimrende, men det er ikke en bog jeg søger, det er et elektronisk format

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-07-04 08:52

Prøv alligevel. Jeg ved det ukendtes har også sådan noget.Ellers skaffer de det.
Torben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 09:21

http://alternativportalen.dk/
Se under zoneterapi, måske er der nogen med et kort.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 09:24
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-07-04 09:28

http://www.nomedica.dk/zoneterapi.htm her læser man mere det er vist ikke det du mangler, men aligevel...

her er et interaktivt kort hvor musen køres hen over for at få at vide hvad puntet er:

http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/PAGE_id/43/MMN_position/52:7:30

det du søger er et kort over "reflexzoner" og der er rigtig mange hit på google.

jeg ved at det er lidt forskelligt hvad forskellige lærere mener om reflexzonernes placering og hvad de kan, så det er nok svært at give et entydigt kort uden at vide hvad du skal bruge det til.

afhængig af havd du har af programmer på din pc så kan du ændre opløsningen selv - jeg bruger photoshop. når du har fundet det du skal bruge så kan jeg hjælpe dig på et øjeblik hvis du mailer det til mig: jomfruane@hotmail.com

her er et link til forenede danske zoneterapeuter - de kan garanteret hjælpe dig, med lige netop det du søger:

http://www.fdz-intranet.dk/

god fornøjelse
ane

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 09:39

Tak for mange gode forslag, jeg tror lige jeg vil præcisere hvad det er jeg har brug for.

Jeg er FireWalk instruktør og afvikler således seminarer hvor deltagerne med bare fødder går på glødende kul.

Enkelte deltagere pådrager sig små brandvabler, og en påstand er at det sted man evt. får denne vabel svarer til et referencepunkt med en ubalance.

Jeg har således brug for et oversigtskort med beskrivelser på, således at jeg kan efterprøve denne påstand

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-07-04 09:54

i så fald tror jeg du kan bruge det interaktive kort:

http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/PAGE_id/43/MMN_position/52:7:30

lyder som et spændende forsøg
venligst ane

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-07-04 09:55

www.wicca.dk reklamerer med: hvad mangler du, vi ikke har. Det er da et forsøg.
Torben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 10:00
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 10:03

jomfruane>> Det er bare svært at udskrive

Teil>> Det er faktisk sådan et jeg mangler, men jeg lader den såt lidt endnu for at se om der skulle dukke noget op i højere opløsning, eller måske endda på dansk

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-07-04 10:05

meget sjovt. kortet fra teil viser netop at det er forskelligt hvad man mener om de forskellige zoners betydning (i forhold til det interaktive jeg bruger).

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 10:12

Ja opløsningen var ikke for god, men billeder på nettet er ofte i reduceret format.
Citat
Varje fot innehåller ca 7500 nervändar och vid tryck på dessa ska en avslappning upplevas

7.500 punkter, så må vi da ramme nogle hundrede hver gang der trykkes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 10:20
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 10:22

Klik på Reflexologia, et stykke ned på siden,
men også en ringe opløsning.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 10:22

Teil>>

Det var dog et rasende interessant link, nogen der vil oversætte det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 10:27

Der må jeg melde pas, desværre.
Det er fragmenter af teksten jeg forstår.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-04 14:42

Jeg tror nu, at grunden til brandvablerne simpelthen skyldes, at folk brænder sig.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 15:37

dova>> Du er jo knivskarp

Det er jo svært at finde andre argumenter for at brandvablerne opstår, men det kunne jo være sjovt at se om der var korrespondance imellem de to ting

Kommentar
Fra : Xingyi

Dato : 11-07-04 15:17

hvis du skal printe det ud, hvorfor skal det så være i elektronisk form?, så kan du jo lige så godt gå på biblioteket og låne en bog om det, og så tage en foto kopi af den side?.

og kan være utrolig svært at have alle punkter på en side, da nogle punkter dækker ind i hinanden, fordi de så ligger i forskellige dybder i foden, og så er der jo lige det at der ikke er enighed omkring hvor punkterne ligger, men hvis det "bare" handler om hvor de får vabler, så brug det hvor man ser kroppen direkte i fødderne, hvor man spejler den direkte op til kroppen?

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 20-07-04 20:07

Hej, jeg har den på dansk -jeg kan sende den til dig!!?
Blosom

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-07-04 22:09

Blosom.

Meget gerne, det vil blive værdsat, du kan skrive til mig på

ui(snabel-a)betterperformance.dk