/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Browser
Fra : Coliniiii
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 01-07-04 07:39

Hej,
Jeg har en problem med min startsiden der er kommet noget som hedder BHO(Browser Help Object). Jeg er klar ovre at det er noget skidt men hvordan kommer jeg af med den?????
Jeg har installeret ad-aware som kan find den og fjern den, men det kommer igen jeg har også installeret sikkerheds pakken fra Arlet (spyware gaurd mm) som ikke forhindre at det kommer igen.Jeg har fortaget en fuld skanning ved symantecs anti virus program, uden at det hjælper, jeg har også Webroot som advare og fjerne den. det kommer igen. Alle scanning har jeg prøvet med og uden at jeg er tilsluttet internet HJÆLP???????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 07:49

Du er sikkert blevet Hijacked.

Du må bruge Hijackthis og lægge log filen i kategorien sikkerhed her på Kandu.dk : http://kandu.dk/dk/emne/30303

Læs om Hijackthis lidt nede på siden her : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Når først du har kørt Hijackthis må du ikke slette eller ændre noget før langberg, arlet, als, tedd eller andre har kigget på den og guider dig igennem.

Først skulle du måske prøve den 'nye' udgave af Spybot S&D : http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 01-07-04 09:44

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\wfxsnt40.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFree.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Sky Alerts\skinkers.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\rnathchk.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\Colin\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SN5ZMAZ9\HijackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Colin\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Colin\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Colin\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Colin\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Colin\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Colin\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {88912B1A-3EA6-49E0-9D30-000BA394308D} - C:\WINDOWS\System32\kjd.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WinFaxAppPortStarter] wfxsnt40.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WFXSwtch] C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\System32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\System32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\System32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperFreeEdition] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFree.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [SkySportsCluster] C:\Programmer\Sky Alerts\skinkers.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Jeg sender en kopi af "Hijackthis" som Molykle har bedt om. Jeg har scanned med spybot...hilsen Colin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 10:02

Læg den også her : http://kandu.dk/dk/emne/30303

Jeg tror ikke du behøver ofre så mange point på det : Folk er meget hjælpsomme mht. sikkerhed. Det kan ramme os alle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 01-07-04 10:17

Hej Molokyle

Jeg vide ikke om jeg har gjørt det rigtige??

Colin