/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Køb af Fjernsyn LOEWE eller Philips
Fra : zag
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 01-07-04 01:09

Jeg er ved at købe nyt fjernsyn og har indtil videre fundet et
LOEWE Aventos 32 TV http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|43|43|3951|pdetail
og et
PHILIPS 32PW9509 http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=83437

Men hvad skal man vælge? kan LOEWE't hamle op med Pixel Plus 2 og har LOEWE'et Prograssiv scan?

Nogen med erfaring?

Hilsen

Tejs

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-07-04 09:00

Jeg kan ikke sige at det er det samme i dag, men jeg købte for nogle år siden et LOEWE fjernsyn, det holdt præcist 3 år og et par dage, lige de par dage der var nok til at garantien den gang var udløbet. Det er min erfaringer med det mærke, Philips kender man kvaliteten ved, og det skulle undre mig om ikke der er Philips dele også i Loewe-fjensynet. Nu kan man ikke rigtig drage billedmæssig sammenhæng.

ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 09:31

LOEWE er ikke kendt for kvalitet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 11:00

Jeg tilslutter mig de øvrige og jeg har aldrig været skuffet over Philips.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-07-04 12:36

vi har et phillips og skal aldrig ha et mere.. efter at det er blevet lavet 5 gange har vi opgiet.. nu står det i soveværelset..
men det er jo sikkert bare et mandags fjernsyn..

Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 12:42

Jeg tror ikke , at der findes et TV som der ikke vil være delte meninger om. men i hvert fald køber jeg aldrig Loewe mere.

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 01-07-04 22:03

Hmm. meget interessant diskution, BMW eller AUDI ??
Det er jo den samme problemstilling.
Mht. det med delene inden i et TV, det er ikke komponenterne der afgøre om et TV er godt eller dårligt, det er hvordan man opbygger et TV der tæller. F.eks. billedrør: der findes 2 store fabrikanter af billedrør, Philips og Thosiba. Philips rør sidder i Philips (selvfølgelig), B&O (det må i ikke fortælle nogen) og tildels i JVC og Panasonic. Grundig bruger primært Thosiba rør.
Philips er gode til at lave et TV der holder ca. 7 år, med et OK billede. De har dog haft mange problemer med deres Pixel Pluds teknologi. Som radio tv mek. har jeg personligt skiftet mere end 15 billedrør på garanti i Pixel Pluds TV.
Hvis du virkeligt gerne vil have et TV der kan holde i lang tid (17 år i snit), Sparer på strømmen i Standby og med et kanon billede og virkelig god lyd, så smid 10K oven i Loewe prisen og køb dig et BeoVision 3 32" TV.
Jeg har et og det er den bedste investering jeg har gjort inden for Radio TV emnet.

http://www.bang-olufsen.com/sw182.asp

MVH Søren

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-07-04 00:19

Nu drejer det sig jo ikke om det skal være et B&O men om det skal være et af de to andre mærker.
Iøvrigt kan man købe 2 philips-fjernsyn for eet B&O, rigtigt, man får både god design, god service osv. men det koster også derefter.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-07-04 00:22

PS! Glemte lige at skrive, at man næppe kan kalde køb af et fjernsyn for en investering.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 00:28

..og slet ikke for forsikringsselskaberne hvis man køber B&O, som et indbrudstyvenes foretrukne. Sjovt nok ved de ofte hvem der har købt DK design.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-07-04 14:31

til zufra
SONY laver også deres eget billedrør. (trinitron)
Venligst
cccf.

Kommentar
Fra : 6527

Dato : 22-11-04 19:38

ALLE TV kan går i stykker uanset mærke, og det kan ske dagen efter man har købt det. (Også B&O)
Så vælger du eksempelvis Philips PW9509 får du, alt andet lige, noget af det bedste på markedet. I hvertilfald rent billedmæssigt. Og køber du i en butik, er det jo også tit muligt, at købe en tillægsforsikring til en 1.000-1.500,- KR. Så er du jo sikret en 5-6 år frem.

SÅ altså Philps Pixel Plus markII er noget af det bedste på markedet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-04 20:01

6527, tror du ikke han har købt et fjernsyn for længst
At han ikke har været høflig at lukke er jo bare ærgerligt.