/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
automatisk udførelse af navn,adresse m.m
Fra : hpkh
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 01-07-04 00:37

Kan nogen hjælpe mig med flg.
når jeg er på en hj-side og skal udfylde formular med mit navn-adresse-mailadresse m.m
så kunne jeg godt tænke mig at den er indstillet til at udfylde dem selv når man begynder at skrive ex navn Ha og så foreslår den at skrive hele mit navn osv,
på forhånd tak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-07-04 00:53

Er det sådan et program du efterlyser ?

http://www.mybrowser.web4net.net/en/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 07:34

Er det ikke en feature du skal vælge i dine browser indstillinger ?

Funktioner->Internetindstillinger... vælg fanen Avanceret og spæt flueben ved : Brug indbygget autoudførsel... osv. Jeg mener det er valgt som standard.

Alternativt er det nok noget du må lave i PHP, ASP eller anden CGI og hente oplysningerne fra en database der via cookies 'kender' klienten. Har klienten (brugeren) ikke været på siden før, må du have en række default navne liggende i din database.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-04 08:21

Jeg bruger Roboform, og er yderst tilfreds.

Du opretter en gang for alle et "kort" med dine personlige oplysninger, og når du kommer ind på en side med en formular kommer den selv og spørger om den skal udfylde det for dig, programmet kan endvidere administrere dine passwords til forskellige login sider, således at du her på kandu.dk blot skal trykke på en knap for at få udfyldt brugernavn og password.

Programmet er beskyttet så evt. andre brugere på din maskine ikke har adgang, du har et masterpassword som skal indtastes ved begyndelsen af en browsersession.

www.roboform.com

Godkendelse af svar
Fra : hpkh

Dato : 01-07-04 22:00

Tak for svaret Better_Performance.