/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Antennesignal til min PC ?
Fra : ivn
Vist : 670 gange
50 point
Dato : 30-06-04 23:06

Jeg har lige fået ny PC (Medion tilbud fra TDC 7000,-) og dermed fået mulighed for at se TV på PC'en. Er der en smart måde at få mit kabel-TV signal ind på PC'en ? Kunne selvfølgelig trække endnu flere kabler rundt i huset, men er der trådløse muligheder ?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 30-06-04 23:25

Man kan købe et trådløst TV transmissions-sæt hos f.eks. TDC til ca. 400,-
Ulempen er dog at det kun transmitterer en kanal ad gangen og skal sluttes til f.eks videon, hvor man så vælger den kanal man vil se.
Jeg har ikke set noget som kan sende alle kabel-kanaler trådløs. Jeg tror ikke det findes til almindelige brugere, da det vil kræve en stor båndbredde.

Så jeg tror at du ikke kommer uden om at trække endnu et kabel

mvh/HJP

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-07-04 01:27
Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-04 08:28

Der findes en trådløs mulighed, se mit tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/7850
Men man kan trække en del kabler for den slags penge.

MVH

Kommentar
Fra : permand69

Dato : 14-07-04 22:51

trådløst er ofte lig med en dårligere kvalitet. brug kabel og ikke det billige fra harald nyborg. sørg for at der ikke er andre ledninger rundt om antenne ledningen da det kan give støj på signalerne.
er du plaget af støj sæt da en antenneforstærker på FØR indgangssignalet i din bolig da du derved for de bedste betingelser for et godt signal. sætter du antenneforstærkeren på efter indgangssignalet forstærker du bare den støj der måtte være der.
angående antenneforstærkere kan det ikke betale sig at spare, køb triax, det er det der virker.

per h

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 07:19

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : ivn

Dato : 29-07-04 10:06

Tak for svaret viskinge.