/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvor finder jeg mine kreditorer?
Fra : Aiskween
Vist : 4892 gange
20 point
Dato : 30-06-04 20:37

Ja, det lyder måske som et enormt dumt spørgsmål.. kreditorer har det jo med at komme af sig selv.. Nå ja.. næsten da :S

Spørgsmålet går ud på at jeg er optaget i RKI af flere forskellige kreditorer.. og nogle af dem kan jeg ikke komme i kontakt med.. har fx prøvet at kontakte OK Benzin for at få en aftale i stand.. Det kan jeg kun med deres advokat, men de vil ikke opgive et tlf'nr eller en adresse..!! Det er jo besynderligt, og enormt frustrerende.. Hvordan laver man så en aftale?

Derudover er jeg i rki for en del andre ting.. jeg skylder penge alle vegne... sørgeligt men sandt.. Er jo til dels selv skyld i det.. Men jeg ville gerne have et overblik over hvem jeg skylder penge og hvor meget.. Hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 20:41

Så må du jo bunken af post igennem indtil du finder et brev fra den pågældende advokat, han har givetvis på et tidspunkt forsøgt at kontakte dig, og ellers kan du jo vente på, at han gør det igen, i sidste ende er jeg nu ret overbevist om at du godt kan få OK Benzin til at oplyse dig hvem det er.

Med hensyn til det generelle overblik, så er det faktisk op til dig selv at holde styr på, du kan til enhver tid få at vide hos RKI hvem der har indberettet dig, men skylder du penge til nogen der ikke har meddelt dette til RKI, så kan du kun finde ud af det ved at rode i hukommelsen eller postbunkerne

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 30-06-04 20:42

Hej...
Du kan rette skriftlig henvendelse til RKI og få oplyst, hvem der indberettet dig og for hvor meget. Huskk at opgive dit cpr-nummer. Prøv at kigge på deres hjemmeside. Måske du kan få nogle oplysninger der.
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : nulrik

Dato : 30-06-04 20:45

Jeg håber at du har fået meddelelse fra RKI om hvem der har registreret dig, ellers må du prøve at kontakte dem for at få de nødvendige oplysninger (www.rki.dk)
OK´s opførsel virker mig meget mærkværdig, og jeg synes at du skal få den på skrift - hvorefter jeg ville henvende mig
til RKI med sagen, idet du jo ellers ikke har en chance for at komme ud af registeret igen - så her skulle man måske henvende sig hos Forbrugerrådet/Forbrugerinformation eller hvad det nu hedder i dag

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 30 point
Dato : 30-06-04 20:45

RKI skriver: http://www.rki.dk/
Se hvad debitorregisteret skriver: http://www.registret.dk/top_menu/privat/Registreret/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-06-04 20:48

Lad vær at betale, så skal de nok skrive til dig.

Nå, lidt mere seriøst. Gå på dit skattekontor og få en udskrift (jeg husker ikke navnet/nr) der indeholder alle de kreditorer, som har skrevet renter på gæld til dig.
Der vil du også kunne se kravets størrelse ultimo 03.

Ellers saml alle dine kreditorer, og få et overblik over beløbets størrelse. Forsøg herefter at få en akkordering eller afdrag af gælden.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-04 20:51

Læs også muligheden for gældssanering.

http://www.domstol.dk/page188.aspx#s3282

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Aiskween

Dato : 30-06-04 21:15

Tak for alle svarene.. Jeg vil prøve at kontakte rki.. Jeg har ikke modtaget noget som helst fra OK benzin i over et år nu..

Gældsanering var måske en mulighed.. når jeg får overblik over hvem jeg skylder og hvor meget *Griner*

Godkendelse af svar
Fra : Aiskween

Dato : 30-06-04 21:15

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-04 22:44

Held og lykke med "saneringen"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 01:03

En ting som ingen vist har nævnt er fogedretten. Jeg formoder at du som alle andre med ubetalt gæld har været i fogedretten i de verserende sager. Der kan du få oplysninger vedr. de sager du eventuelt har været indkaldt til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 01:10

En anden ting er, at gældssanering skal du nok ikke regne med at få. Kravene til at opnå gældssanering er skærpet, og selvforskyldt gæld, som bare er vokset med flere kreditorer og stadig større beløb, er ikke omfattet af reglerne for sanering. Man skal yderligere have gjort en større indsats med at forsøge selv at komme ud af gælden. Så desværre tror jeg ikke det er noget du skal tage med i dine overvejelser.

Kommentar
Fra : charli06

Dato : 17-09-08 16:23

hejsa en gæld på ca 250,000 gift og er førtidspansionister begge. sidste gæld stifte for lidt et år siden.

Kommentar
Fra : charli06

Dato : 17-09-08 16:24

nej forker er ik et svar på indlæg undskyld.