/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kml
Fra : janinna
Vist : 311 gange
200 point
Dato : 30-06-04 18:40

hej har lige købt en listo 45, og har fået at vide af en kammerat, at en 2 takts scooter køre længere på literen ,hvis man fjerner begrænseren ,er der nogen der ved om det passer? og gælder det også 4 takts som listo 45en er ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 18:48

http://www.knallert.com/index.php?id=dk du kan da prøve at spørge dem her

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 30-06-04 18:50

Det gør det hvis det er den i udstøningen du snakker om

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 18:50

men tror nu nok at din ven har ret mht at den kommer til at yde en del mere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-04 19:05

Ja det er korrekt at du kommer til at køre længere på literen hvis du fjerner begrænsningerne, det gælder for både 30 og 45 knallert.
Grunden til det, er at de er født til at køre hurtigere, men er så Danmark, og masser af andre lande begrænset til de nævnte hastigheder, og derfor er holdt kunstigt nede i hastighed med skiver mm i variomaticen, så de ikke kan geare så langt op. Det svarer til at køre i 2. gear på en 3-gearet knallert, og det vil give et øget benzinforbrug.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 30-06-04 19:07

er det skiven man skal fjerne, eller er noget i udstødningen .?ja jeg er klar over at den kommer til at køre stærker , men jeg har ikke lyst til at fjerne den bare for at den kan køre stærker , derfor vil jeg kun fjerne det der giver bedre benzin økonomi , ellers kører jeg bare med den som da jeg købte den.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 30-06-04 19:44

Det er selvfølgelig ulovlig at ændre motoren, og hvis du kører over 40% nogle steder, koster det pappet, og knallerten skal transpoteres til nyt syn.
Men hvis du bliver standset og der er mistanke om ændringer, koster det i alle tilfælde bøder mm.
Vi snakker om en benzinøkonomi der ændres fra ca 27 til 31 km/l.
er det skiven man skal fjerne, eller er noget i udstødningen .? Nok begge dele.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 30-06-04 20:10

Tak for svaret pallebhansen.