/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tekst til "pensionistsangen"
Fra : onkie
Vist : 6484 gange
150 point
Dato : 30-06-04 18:07

Hjälp
Jeg skal bruge teksten til en meget gammel sang,
jeg mener den hedder "Pensionistsangen",og tror det
var Grethe Sönck +Volmer Sörensen der sang den,
men er absolut ikke sikker. Det eneste jeg ved, er at de
synger "og det var så den dag"
MVH

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-06-04 18:17

Jeg ved det er Grethe Sønck og Volmer sørensen. du kan jo låne CD`en på biblioteket, og jeg er ved at tro de også har teksten der. Prøv at spørge personalet.

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 18:26
Kommentar
Fra : onkie

Dato : 30-06-04 18:27

hej 25
Jeg bor desvärre ikke i Danmark, så jeg tror det bliver svärt,
at låne den på biblioteket her i Sverige.
mvh

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 18:31

ved du hvem der har skrevet den tekst i sin tid ??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-04 18:44

return>
Ida og Bent From har skrevet teksten.

Grethe Søncks fanside opl. at teksten ikke må gengives p.g.a ophavsrettigheder..... så det bliver nok svært

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-04 18:51

Den hedder "Livets gang" eller "Pensionistvisen". Den blev skrevet af Ida og Bent From i 1980 til Cirkusrevyen.

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 30-06-04 19:05

hej
Vi skal opträde med sangen til en som fylder 65 år (pensionist).

50 point ekstra.
mvh

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 19:09

hej igen hvis den skulle være udgivet på cd hviken titel er den så udgivet under ??

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 30-06-04 19:20

hej return
Jeg kender den bare fra TV, så jeg ved ikke, om den
er udgivet på CD. (men hvis vil jeg tro "Pensionistsangen")
mvh

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-04 19:23

EMI 6C-006-39-352
Pensionistvisen (Livets Gang)
Hunelune

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-04 19:25

onkie> Henvisningen til pladen/cd er fra
http://www.sitecenter.dk/grethesoenck/diskografi/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 20:20

hej igen hvis det er denne her cd du snakker og som du gerne vil have teksten på vil jeg lige spørge dig om den så hedder livets gang prøv lige og kig her vil lige se lidt tv men vender til bage om ca en time

Grethe Sønck / Pensionistvisen Track Title
1. Livets Gang
2. Tak For Alle Kys
3. En Lille Blomst Fra Danmarks Have
4. Klaus Jørgen
5. Jeg Drømte Mig En Drøm
6. Du Ser Mig, Når Du Kommer
7. Den Sidste Vals
8. Mor Er Som Hendes Mor Var
9. Det Var Vil Tider
10. Lille Fru Flink
11. Kære
12. Jeg Tror På Sommeren
13. Lille Marionet
14. Gæt Hvem Jeg Så I Igår
15. Dronning Hos Os
16. Det Er Så Skønt At Synge

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-04 20:28

return>
Livets Gang...også kaldet Pensionistvisen.
http://www.revymuseet.dk/temarummet/aktuel/sonckvolmer.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-04 20:32

ok vil prøve og se om jeg kan finde ud af det til i morgen så vender til bage med et svar uanset hvad jeg mååtte finde ud af forsat god aften til dig

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-07-04 13:53

hej igen har været en tur i byen for at lede så du får svar imorgen elller senest mandag da jeg ikke kan få det jeg leder efter før de to dage der nævnes håber at det er ok

forsat god dag

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 01-07-04 21:49

Jeg har teksten: læg din mail adresse og jeg sender dig teksten
//2100

Accepteret svar
Fra : B.S

Modtaget 150 point
Dato : 02-07-04 12:01

den er her

Livets Gang

Se ugen starter Mandag, hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far han sover r‘vesøvn, og tar et extra kvarter til på siden
så får vi morgenkaffe, med tørt brød der ristes og tar vores piller
så støver Mor lidt af, medens Far støver rundt for at find' sine briller
Så går vi i brugsen og handler og så går vi hjem med vor frokostavis
og spiser og l‘ser om OL og LO og olien og boligen der stiger i pris
og så tar' vi os en lur, og mens Mor laver mad, slapper Far der igen af
og efter middagen glor vi på TV, og så er vi f‘rdig med den dag.

Så kommer vi til Tirsdag, hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far han sover r‘vesøvn, og tar et extra kvarter til på siden
så får vi morgenkaffe, med tørt brød der ristes og tar vores piller
så ska jeg husk at tipse, men det ka' han først, når jeg hitter hans briller
Så gør vi til købmand og tipser, og så går vi hjem med vor frokostavis
og spiser og l‘ser om OL og LO og olien og boligen der stiger i pris
og så tar' vi os en lur, og mens Mor laver mad, slapper Far der igen af
og efter middagen glor vi på TV, og så er vi f‘rdig med den dag.

Så når vi frem til Onsdag hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far han sover r‘vesøvn, og tar et extra kvarter til på siden
så får vi morgenkaffe, med tørt brød der ristes og tar vores piller
så støver Mor lidt af, medens Far støver rundt for at find' sine briller
Så tar vi i Irma og tar' deres tilbud og får vores frokostavis
og spiser og l‘ser om OL og LO og olien og boligen der stiger i pris
og så tar' vi os en lur, og mens Mor laver mad, slapper Far der igen af
og efter middagen glor vi på TV, og så er vi f‘rdig med den dag.

Så når vi frem til Torsdag, hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far tror det er Søndag, og tar sig en hal' time mere på siden
så får vi morgenkaffe, med tørt brød der ristes og tar vores piller
så støver Mor lidt af, medens Far støver rundt for at find' sine briller
Så går vi i brugsen og handler og så går vi hjem med vor frokostavis
og spiser og l‘ser om OL og LO og olien og boligen der stiger i pris
og så smutter jeg til Banko, og mens Mor at hun føjter så må jeg såm‘nd ta'
lidt varmemad før jeg glor på TV, og så er vi f‘rdig med den dag.

Jeg elsker vores Fredag, hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far han sover r‘vesøvn, og tar et extra kvarter til på siden
og så er der morgenkaffe, med frisk brød som Far henter, før vi får piller
så støver Mor lidt af, medens Far støver rundt for at find' sine briller
Så går vi i brugsen og handler og så går vi hjem med vor frokostavis
og spiser og l‘ser om OL og LO og olien og boligen der stiger i pris
og så tar' vi os en lur, og mens Mor laver mad, slapper Far der igen af
og efter middagen glor vi på TV, og så er vi f‘rdig med den dag.

Hva har vi så jo Lørdag, hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far han sover r‘vesøvn, og tar et extra kvarter til på siden
så får vi morgenkaffe, med tørt brød der ristes og tar vores piller
så støvsuger Mor, mens Far støver af, hvis ik' når han har fundet sine briller
Så tar vi med bussen til Rødovre Centret og kåber en is og avis
og spiser og l‘ser om OL og LO og olien og boligen der stiger i pris
og så tar' vi os en lur, og mens Mor laver mad, slapper Far der igen af
og efter middagen glor vi på TV, og så er vi f‘rdig med den dag.

Så kommer endlig Søndag hvor mor hun står op førend Pr‘sten får sko på
der kommer børn og børnebørn, har vi da lov til at håbe og tro på
for efter morgenkaffen med frisk brød, der bringes hvis bar' vi bestiller
så støves alting af mens at Far, han tar' sko på og slips på og briller
Så går vi en tur lisom løver i bur, hen til vinduet og frem og tilbage
vi spejder og lurer til endlig vi skuer en bil det er dem med en fl›deskumskag
vi hygger os en hal times tid, og så stikker de nemlig igen af
vi skifter tøj og glor på TVet, og så er vi f‘rdig med den dag.

Godkendelse af svar
Fra : onkie

Dato : 02-07-04 21:21

Tak for svaret B.S.
Tusinde TAK til alle der forsögte at hjälpe mig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-04 21:34

Der er vist en der har brudt ophavsrettighederne

Fra jakjoe den 30.06.04
Citat
return>
Ida og Bent From har skrevet teksten.

Grethe Søncks fanside opl. at teksten ikke må gengives p.g.a ophavsrettigheder..... så det bliver nok svært

mvh
jakjoe