/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Norton antivirus (Hjælp!!)
Fra : AKZO
Vist : 1268 gange
100 point
Dato : 30-06-04 15:24

Min bedre halvdel kørte for en lille uges tid siden virus programmet ad-aware 6.0 Siden da har computeren "opført" sig underligt og kommet med nogle beskeder om at der er virus og at jeg kan checke dem gratis på en eller anden side som jeg desværre ikke husker (vinduet der popper op er fyldt med små grønne marsmænd). Jeg blev træt af dette og tænkte at hvis der måtte være virus havde Norton vel kommet med en besked - men NEJ - da jeg klikker ind på Norton ser jeg at auto-protec er DEAKTIVERET og scanning af e-mails viser - FEJL.
Jeg har nu kørt live opdate og fuld systemscanning men jeg kan IKKE aktivere auto-protect .... hvad er der galt???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-06-04 15:36
Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-04 16:41

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg tror at det er spyware, du har fået, det fjerner Norton ikke.
Prøv at køre spybot, du kan hente det fra arlets hjemmeside http://www.arlet.dk/index.htm?/kontakt.htm

Jeg har selv et par gange fået meddelse, via en popup, om at min com. havde fået virus. Det lignede en side fra microsoft, men det var spyware. Jeg brugte ikke den popup for at rense min com., da jeg havde på fornemmelsen at det var fup, men da havde jeg fået spyware. Spybot rensede com.

Ret dig aldrig efter popup'er, men scan kun din com. med de programmer, som du har tiltro til.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 30-06-04 18:48

Prøv med programmet spybot den fjernede mine Røde marsmænd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-04 19:21

Ja, det er spyware og ikke virus.
Prøv at se her http://www.datasikring.dk/spybot.asp

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-06-04 23:06

Hej igen

Jeg har nu prøvet med programmet spybot og ganske rigtigt! Jeg havde 20 stk! Men det løser stadig ikke problemet med min Norton - jeg kan ikke aktivere den. Og den der vejledning...... ja den er sq fin nok men jeg syntes den er indviklet og der er ALT for mange muligheder jeg skal prøve af......andre gode forslag?????

Accepteret svar
Fra : Henrik7500

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-04 16:05

Prøv at ominstaller den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-04 16:14

Hvis du vil ominstallere så husk at tage en back-up. Gem den på en diskette, så du altid har den.
Min søn fik fornylig både spyware og virus. Han havde kun en mulighed, og det var, at ominstallere.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-07-04 16:42

>> ans
med al respekt...
problemet er jo at når status vinduet i Norton står :
auto protect = error
email = error << på den danske version står der "email =fejl"

når man klikker på "ativate auto protect" så sker der nada.......
jeg kan ikke lige se hvordan det skulle være virus mv.

>>AKZO
kommer der en fejl kode op ??

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 01-07-04 18:26

Jeg har lige læst lidt om det på netted du skal afinstallere din northon antivirus og installere den igen

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 01-07-04 20:09

Hej alle

Der kom ikke nogen fejl kode.... men jeg har afinstalleret den som Henrik7500 skrev og installeret den igen - nu er alt i den skønneste orden igen

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 02-07-04 22:49

Tak for svaret Henrik7500. Havde lidt problemer med at komme ind på siden efter sidste besked - derfor de forsinkede point.