/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
T65 og email
Fra : xmartin
Vist : 464 gange
20 point
Dato : 16-06-02 21:04

Hej

Hvordan sætter jeg min T65 op til at sende og modtage email ???
Mit abonnement er Telia Conto 100 der godt nok understøtter email.
Kan jeg få et eksempel ???

Martin

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-06-02 21:38

Har du forsøgt på Telias hjemmeside? T65'eren er da een af de telefoner, som de sælger og udlejer! Men ha' tålmodighed hvis du ringer til Telia - de er næsten ikke til at få forbindelse med .. underligt nok med al den reklame de har i avisen for tiden!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 21:41

Man skal vel bruge et GPRS abonnement for at kunne bruge POP3 email?!?!

Mvh Anders

> Hej
>
> Hvordan sætter jeg min T65 op til at sende og modtage email ???
> Mit abonnement er Telia Conto 100 der godt nok understøtter email.
> Kan jeg få et eksempel ???
>
> Martin
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 21:42

> Man skal vel bruge et GPRS abonnement for at kunne bruge POP3 email?!?!

nej, hvorfor?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 21:54

> > Man skal vel bruge et GPRS abonnement for at kunne bruge POP3 email?!?!
>
> nej, hvorfor?
>

Jeg forstod bare at for at bruge email (POP3) skulle man bruge GPRS.
Men tar jeg fejl?

Hvad koster det så at hente mail fra pop3.tele.dk?
Er det minutakst eller datamængde?

Mvh Anders

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 20 point
Dato : 17-06-02 10:04

Man har før kunne sende email gratis hos tdc og sonofon men de har lukket mulighed for dette:
http://www.tdcmobil.dk/u_20586.htm
Det kunne lade sig gøre at sende ved at skrive [mobilnummer]@sms.tdm.dk
Hos Telia skal man tilmelde sig den tjeneste.
Her er et link til de service Telia har.
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Services,+mobil+privat&CID=-25694#06
Og her er der brugervejledning fo de forskellige services de har, der iblandt emailservice:
http://www.telia.dk/filer/privat/mobil/brugervejledning/privat.pdf
På side 13 og 14 står hvordan man sender og modtager emails.

Hilsen dydendak

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 17-06-02 10:13

Her er et uddrag fra brugervejledningen:

Sådan sender du fra din mobiltelefon:
1. Gå ind i mobiltelefonens menu og find funktionen "send besked"
2. Skriv den email-adresse, som du vil sende til
3.Lav et mellemrum
4. Skriv beskeden nøjagtigt som hvis du skulle sende en sms
5. send beskeden til nummeret: 1010

sådan modtager du email på din mobiltelefon:
Med email kan modtage post på op til 160 karaktere direkte i displayet på din telefon. email adressen andre skal anvende for at sende emails til dig er:
xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk
hvor x'erne udgør dit mobilnummer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 11:09

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:aeits6$kcd$1@sunsite.dk...
>
> > > Man skal vel bruge et GPRS abonnement for at kunne bruge POP3
email?!?!
> >
> > nej, hvorfor?
> >
>
> Jeg forstod bare at for at bruge email (POP3) skulle man bruge GPRS.
> Men tar jeg fejl?
>
> Hvad koster det så at hente mail fra pop3.tele.dk?
> Er det minutakst eller datamængde?
>
> Mvh Anders
>

hvis man bruger gprs er det datamængde.
hvis det bare er med dialup, så skal man have et internetabo. (fx opasia+
fra tdc internet)
og så koster det minuttakst.
og serveren hedder nu pop3.mail.dk :)

/Lasse