/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Head and mic
Fra : Goliath
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 29-06-04 21:10

Hej jeg har en hovedtelefon med mic til at tale i men jeg har haft et program hvor jeg bare ku tykke på så ku jeg stille lyden i hovedtelefonen og i mic, men deter blevet væk, er det noget du ved noget om BjarneD--- eller Keldd.

Goliath

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 21:15

Tryk på start,tryk på programmer ,led efter det der,det forsvinder ikke bare lige.
Hvis du er kommet til at fjerne det må du lægge det ind igen,men led nu ordentlig efter det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 21:18

Keldd. Jeg har fået et nyt bundkort, så derfor, det jeg havde var noget med et 3 tal på blåt tal og med gul baggrund

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 21:41

Er det det lille ikon i proceslinien du mangler?
Hvis det er skal du åbne kontrolpanel, lydindstillinger/multimedier og marker vis ikon for lydstyrke på proceslinien. Der kan du ihertfald justere lyden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 21:43

Du kunne også kigge i Start - Programmer og led efter et program der hedder noget med Audio. På min har jeg noget der hedder pCI audio application og i den er der en Rack hvor man kan afspille og justere

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 22:06

Ja,så kan det godt rode lidt,men du må da let kunne finde et program du kan bruge.
Hvad med headsettet,har du det (programmet) ikke på en disk der??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 23:07

ØV så røg Kandu ned igen.
Goliath bare for en anden gang så skulle du måske prøve, at lægge dit spørgsmål i den rigtige kategori.
Nogle af de specialister der svarer på Kandu abonnerer på bestemte kategorier og så er det jo ærgerligt hvis den rette ikke ser dit spørgsmål.
Sådan noget som dette kunne have været under andet hardware eller lydkort.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-04 23:39

Er det ikke det program som hedder SNDVOL32.EXE som ligger ude i Windows mappen???
Det er ihvertfald det ene af stederne man kan justere på de forskellige lydkanaler.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 23:48

Det er std. volumekontrol der kan aktiveres i lydindstillingerne i Kontrolpanel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 23:49

..som severino skriver om --sorry for hurtig

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 23:58

Jeg havde det problem engang at ligepludselig forsvandt lyden,prøv at se om der er flueben
under regulatorene,ellers fjern dem.
Du finder dem under"indstillinger for lydstyrke" eller hvis du har en lille højtaler på bundlinien,
så højreklik på den.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 00:09

Man kan også bare skrive det filnavn severino kom med i Start - Kør og afslutte med OK så kommer lydreguleringen frem.
SNDVOL32.EXE kopier og sæt ind i kør.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-04 00:19

Prøv at gå ind i programmer,find tilbehør,markèr underholdning og tryk på
lydstyrke,så ser du de forskellige skydepotentiometre,der må ikke være flueben i nogen af dem.
Men ellers må du installere et nyt program til headsettet,men læg lige spørgsmålet i et andet panel næste gang,
som BjarneD foreslår.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 30-06-04 15:45

BjarneD.Hej med dig, ja det hviste jeg godt, men jeg synes at det var meget hyggeligt at snakke med dig og Keldd.
men jeg kigger lige over på hvor jeg ska skrive mit spørgsmål.

Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 30-06-04 15:45

BjarneD.Hej med dig, ja det hviste jeg godt, men jeg synes at det var meget hyggeligt at snakke med dig og Keldd.
men jeg kigger lige over på hvor jeg ska skrive mit spørgsmål.

Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 16:13

Hej Goliath
Du finder os nok sådan ca. hvor det handler om computer. Så vidt jeg kan se så er det vist hovedinteressen for begge i forhold til Kandu.
Du skal ikke holde dig tilbage når bare du er klar over at jeg ikke er online hele tiden. Jeg sysler med at bygge lidt om på min nyindkøbte landejendom for det er jo godt for helbreddet at holde sig i gang.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-06-04 19:48

Så velkommen på landet BjarneD.Er også flyttet på landet for ca.6år siden,det skulle jeg have gjort for længe siden.
Lige lidt small talk.Det blev til en 160Gb extern harddisk,og et firewire kort.Jeg ville ellers have haft 2 på 80Gb og så kørt Raid 0 (Striping),men hastigheden ville nok ikke rigtig blive som jeg ville have det,al den stund min processor
kraft er for ringe.Så skulle jeg også have haft et nyt bundkort,en ny processor og grafikkortet er også lidt forkølet,så jeg må udlede at det helt store cirkus,ville gå igang,men jeg beherskede mig(dennegang).
Hvad så med dig Goliath,har du fået dine ting til at virke??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 20:40

Keldd>> Tak! Jeg siger som dig, det skulle vi have gjort for længe siden.Vi har boet i en landsby i 17 år, men det er ikke på landet, det er bare en minisoveby. Nu er der 300 m. til nærmeste nabo og frisk luft i massevis. Herligt. Kan anbefales.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-06-04 21:26

Tja BjarneD,jeg kommer fra Kbh.,så min lille landsby er jeg glad for,det er rådyrene også,de æder mine nyplantede
æbletræer.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 21:38

Jeg har også boet på de kanter, men kun i knap 4 år. Ærkejyde

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-06-04 22:42

Jeg har været der(Jylland),men er nu endt i Sydsjælland,bare vejret snart blev lidt bedre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 22:49

Det danske vejr er lidt uberegneligt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 22:54

..og det er det nok også i rækkehuset på Frederiksberg, hvor Goliath bor

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 30-06-04 22:58

deter det samme her

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 22:58

Goliath er det en af kartoffelrækkerne du bor i?

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 30-06-04 23:03

Nej BjarneD, det er det ik,kartoffelrækkerne ligger på Østerbro.

Nu må jeg desvære i seng, ka i sove godt, BEGGE 2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 23:08

Nej, I kalder dem nok bare noget andet. Der ligger den type rækkehuse flere steder i storKbhv.

Godnat

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-06-04 23:42

Det går fint her,måtte lige opdatere nogle drivere,ikke rigtig godt endnu.
Godnat---Keldd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-06-04 23:44

Man kunne jo også lave en genvej på skrivebordet, til SNDVOL32.EXE - så havde man den altid lige i nærheden!

Kommentar
Fra : psykovits

Dato : 30-06-04 23:48

Det er rigtigt severino,men så er det alt andet lige enklere at markere: Vis Ikon for lydstyrke på proceslinien. Dette findes i Kontrolpanel (Multimedier) Lydenheder (eller hvad det nu hedder på de forskellige versioner)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 23:50

Helt enig, men det skrev jeg vist også tidligere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 23:55

Jeg ville nu ønske, at Goliath kom med lidt tilbagemelding så man kunne få en fornemmelse af hvad der sker, men den stakkels mand skal da have lov til at have sin søvn.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-07-04 08:21

Han har nok fået skruet helt ned for både lyd og billed

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 09:57

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 01-07-04 17:32

Hej med jer alle der hjælper mig, jeg er lige kommet hjem, så derfor har i ikke hørt fra mig.

HEJ

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-04 19:19

Vi er meget glade for at du er kommet hjem,nu var du vel klædt varmt på?
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 01-07-04 21:48

Hej Keldd,nej jeg var p.... våd, men det ka i nok rregne ud efter vejret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 21:54

Hva' søren har det regnet. Her lidt syd for Mariager Fjord har det været tørt bortset fra et kortvarigt dryp. Solen har skinnet, men det har været lidt blæsende. Alt i alt en glimrende dag

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-04 22:00

I morgen vil jeg sætte min nye Maxtor One Touch externe harddisk (160Gb) til,skal lige igennem 39 sider brugervejledning.
Stay tuned-Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 22:03

Held og lykke med legetøjet.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 01-07-04 22:08

Hej Keldd,Tillykke med det

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-04 22:25

Man bliver større,og legetøjet bliver dyrere,that`s life folks.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 22:59

Du har rigtigt meget ret. Jeg har lige byttet min 17 HK havetraktor til en 24 HK. Man er vel stadig lidt dreng

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 01-07-04 23:10

Hej med jer nu vil jeg sige gonat.

Goliath

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 23:19

Det er snart det eneste du skriver Goliath. Nå men godnat og sov godt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-04 23:26

Ja,sådan kan det gå.Min harddisk var efterhånden blevet for lille,jeg vidste jeg skulle have en anden.
Så stod jeg lige pludselig inde i forretningen,den største den dyreste,den mest forkromede lå og råbte til mig:
Køb mig køb mig,jeg aner ikke hvordan det gik til,men så stod jeg ude på gaden, igen, med den under armen.
Jeg må have lægehjælp,min hjerne kobler helt fra nogen gange.Hvad er der i vejen med en disk på 80 Gb,som jeg
ku`skrue ind i computeren som alle andre?
Kiggede på EDB Priser BAGEFTER,ret kvikt ikke?Der kunne jeg have sparet,nej jeg siger ikke hvor meget.
Nå,men i morgen skinner solen måske,og det går jo meget godt,så ligemeget med at den står på havregrød den
næste måneds tid.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 23:36

..og inden i dig er der en lille djævel der fryder sig

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-04 23:48

Join the club.( vi er nogle stykker)
Hilsen Keldd og godnat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 23:52

Godnat.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-07-04 22:10

Nå, er her nogen hjemme i panelet her,så kunne Goliath måske fortælle os hvordan landet ligger, eller lukke spørgsmålet.
Har lige overført 18Gb(Bach up)fra min interne harddisk,til den nye externe,du almægtige,havde man kunnet ane det i
1984,da man lå og rodede med Commodore 64,og alle båndene.
Tænk hvis man skulle fylde en 160Gb harddisk op med data fra bånd,det havde nok taget lidt mere end de få min.
(20) det tog mig at overføre 18Gb.Jeg kan desværre ikke huske hvor meget der kunne være på et 60Min.bånd.
Hvad med dig BjarneD,kan du huske noget fra de lystige dage i 80erne,hvor mange Mb eller er det Kb der kunne være
et 60Min.bånd,emmesen pallebhansen,hvis i sidder derude og ikke kan finde ud af om det er sommer eller hvad,
så fortæl fortæl,hvor meget der kunne være på et bånd.
Hilsen Keldd (Systemadministrator,men kun i aften)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 22:24

Hej Keldd
Commodore 64 fik jeg aldrig prøvet, men jeg har stadig en Commodore Amiga 3000 med 25 mb harddisk og indbygget kickstart (pakket ned) Luxus i forhold til en 64. 286, 386, 486, P100 osv. Har været med hele vejen også som administrator på forskellige institutions og firma-netværk. Nu klarer jeg med mine tre og fruens ene PC. Kører nu med P4 2.4 ghz på ASUS P4533E. ialt 240 gb hd - 512 mb pc 127 DDR og W2Kpro.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-07-04 23:00

Nu har jeg kun været "Systemadministrator" for mig selv,og ganske få andre.
Tja den harddisk der sidder i maskinen er på 17Gb, præcis 4 år gammel,og det var rigtigt godt for 4 år siden.
Men her på det sidste,har jeg sat mine mp3 filer op fra 128mps til 320mps,og der er også lidt film ,fylder også godt.
Så hvad jeg egentlig vil med 160Gb,ha ha jeg finder nok ud af noget.Åh ja ,jeg kan begynde at fotografere i tiff,
det fylder også godt.
Kan ikke huske om der var nogen som helst harddisk på en Commodore,tror kun der var båndoptageren.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 02-07-04 23:09

Hej med jer.jeg ka stadig ik finde den til mit hesdset og mic, men jeg sad og snakkede på messenger i går, der ku jeg godt få mic til at virke, og min makker ku godt høre mig, men jeg ku ik høre ham, så det må blive ved det,men jeg siger tak for at i forsøgte at hjælpe mig, det har været hyggeligt at skrive med jer, jeg ved ik va der blir af mine point der er sat ind.

Hej med jer for denne gang.

Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 23:13

Hej Goliath, med det du beskriver ligger problemet i indstillingerne på dit lydkort så du må lede lidt mere efter den indstillingssoftware, som garanteret er installeret sammen med driveren. Geninstaller evt. driveren.

Du e raltid velkommen til lidrt chat og noget hjælp.
Jeg vil foreslå, at du accepterer keldd's indlæg som svar og giv ham mange stjerner hvis du har hygget dig.
Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Goliath

Dato : 02-07-04 23:21

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-07-04 23:23

Vi snakkes ude i panelerne.
Godnat ,hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-07-04 23:26

Selvtak Goliath,du skal bare spørge,hvis der er noget der er ved at kikse.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 02-07-04 23:34

Jo tak, det ska jeg gøre.

Hej med jer for denne gang, og pøj pøj med din opsætning af din harddisk.Keldd.

( Det ka jo være at jeg kigger ind og skriver med jer.)