/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computer er gået kold, hjælp!
Fra : osSso
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 29-06-04 21:00

Jeg købte i sidste uge en ny computer (dell dimension 4600) incl. microsoft works 7.0, da jeg kunne få office-pakken fra arbejdet. Den har virket fint indtil jeg i dag installerede microsoft office XP incl. frontpage og efterfølgende installerede F-Secure anti virus. Efter installering af F-secure skulle jeg trykke 'finish' som der ikke var reaktion på. Derefter prøvede jeg´'ctr-alt-del' hvor jeg kunne vælge 'end program', men derefter ingen reaktion og jeg slukkede computeren. Da jeg efterfølgende tændte kunne jeg ikke få andet end startsiden hvor der står "welcome, log on user", men jeg kan ikke logge på, der sker intet. Er der nogen der kan hjælpe så min computer kommer op at køre igen???
Jeg har på fornemmelsen at det er F-secure programmet hvor det gik galt, men havde ikke nået at afprøve officepakken andet end at jeg havde set den var lagt ind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-04 21:12

Kan du komme ind i fejlsikker tilstand? Tryk F8 ved opstart!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-06-04 21:15

måske er det dit tastatur og mus??
niels

Kommentar
Fra : osSso

Dato : 29-06-04 21:59

Har lige prøvet F8 ved opstart, det gør ingen forskel.
nielsjs: nej det er ikke tastatur og mus, de er ok.
Den stopper når jeg logger på, så står den bare på billedet 'welcome ... loading your personal settings' men der sker ingenting.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-04 23:58

F8>når du kommer ind i menuen>sidste kendte tildstand der/da systemet virkede, heddere det vist nok,kan ikke huske det ord ret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 00:05

Der må være sket det, at en fil er beskadiget i forbindelse med den ufuldendte installation af AV program. Bedste løsning vil nok være at køre en installations rep.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 30-06-04 00:09

Nu det kun en uge siden, så det er vel begrænset, hvor meget du har fået lagt ind på harddisken! Har du ikke en restore cd til computeren? Under alle omstændigheder skal du mindst lave en repair af winxp, så måske er den bedste løsning at starte helt forfra med winxp! Hvis du ikke kan komme ind i fejlsikker tilstand er der næsten ikke andet at gøre en repair eller geninstallering!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 00:12

Helt enig!

Godkendelse af svar
Fra : osSso

Dato : 30-06-04 11:49

Tak for svarene allesammen,
Jeg fik hjælp i morges via Dells helpdesk til at gå via safe mode for at slette f-secure programmet, og nu fungerer det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 14:53

Det var jo godt, men du skrev i starten at det ikke ændrede at gå i fejlsikker (safe mode) og så tror man at du helle rikke kan starte der så lige nu er jeg et stort ?
Godt du fik det klaret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 15:01

Mange nye computere starter så hurtigt op at man skal være meget behændig for at ramme F8 tasten i det rette øjeblik! Måske er det det spørgeren fik hjælp til Bjarne?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 16:15

Det kan være, og det er selvfølgelig meget lettere at følge problemet i en telefon, men jeg er altid lidt nysgerrig når jeg ikke har forstået problematikken for jeg vil jo også gerne lære lidt.

Kommentar
Fra : osSso

Dato : 30-06-04 18:02

Så lige en ekstra forklaring: jeg var åbenbart ikke tålmodig nok mht safe mode, for det virkede ikke i går da jeg prøvede, den gik bare i sort og så troede jeg ikke der skete mere og slukkede (havde stort set prøvet alle muligheder og var ved at være godt træt). Men i dag fik jeg via telefonen at vide jeg skulle være lidt mere tålmodig og vente og vente. Det hjalp...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 20:51

OK. Tak for forklaringen. Det er sådanne små ting, som man kan hjælpe andre med når bare man ved det. Det er somme tider for let at løse sine egne computerproblemer fordi man bare kan prøve af med alle de fiduser man kender, men noget helt andet når man skal forklare det.
Held og lykke med din nye computer.
Hilsen
Bjarne