/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan kan det være??
Fra : grethes
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 29-06-04 20:56

når jeg går ind på en eller andens historik, så skal jeg i nogle tilfælde købe mig til svar, men andre tilfælde kan jeg gå ind og læse svar, selv om de er besvaret for længe siden, og lukket. Er der nogen der kan give et godt svar på dette?

På forhånd tak ..

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-04 21:15

Lader til at spørgsmålet ikke koster noget, når der er gået et stykke tid, men det kan da være at Kandu kan komme med en forklaring?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 21:16

Nej det ved jeg ikke, men har selv undret mig over det.

Der er nok et eller andet klogt hoved herinde der kan svare os.

The1best

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 21:21

Spørgsmålet bliver købt fri med point eller tid................tror jeg nok.
Emesen.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-06-04 21:33

Det bliver jeg ikke meget klogere af! Har I været udsat for samme? Ellers vil jeg gerne I prøver at gå ind på forskellige profiler og ind på besvarede spørgsmål. Se om I kan finde logik i hvordan det egentlig fungerer.
Grethe

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-06-04 21:34

Der er to måder som allerede er nævnt, et tidsmæssigt aspekt og når spørgsmålet er "købt frit".
Særligt det sidste kan spørgeren få halvdelen af sine point tilbage, og når dette er opnået, så er spørgsmålet frit.
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-06-04 21:36

købt frit vil sige, at andre har været inde at betale for at se spørgsmålet, og som sagt når spørgeren har fået halvdelen af pointene tilbage skal der ikke mere betales for at se spørgsmålet.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-06-04 21:42

Til ellebye.
Lyder da meget logisk, men kan jeg se en forklaring på det et eller andet sted? eller er det bare noget du har konkluderet, må være forklaringen?

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 21:44

Jammen så prøver vi da: http://www.kandu.dk/dk/spg/44039
Så må i købe løs når der er svaret.
Der skal først købes efter en time.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-04 21:53

Dette er hvad der står i reglerne:
-----------------------------
Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.
-------------------------------------

Konklusionen er så, hvem skal have point når der er betalt halvdelen af "beløbet", Kandu??

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 29-06-04 22:05

Tak for svaret ellebye. Det har du ret i er årsagen. Havde vist læst den, men glemt, hvad der egentlig stod skrevet sort på hvidt. Så vil fluks lukke spørgsmålet og se, men desværre kan jeg jo ikke selv få det endeligt konstateret i dette spørgsmål, men alligevel tak for hjælpen.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-06-04 22:10

Velbekomme, men nu får vi se emesens lille forsøg.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-06-04 23:16

Hej Grethe

Nu fik du da lidt point retur

Mvh
Hanne

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-06-04 23:23

Ja, men jeg er nu ikke blevet ret meget klogere. Kan ikke bruge de returpoint til så meget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 23:42

og lidt herfra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-04 23:44

og lidt herfra

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-06-04 23:46

og

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-06-04 08:48

Da jeg går ud fra, at emesens spørgsmål er "købt fri", altså han kan ikke få flere point, og at man stadig skal betale for at se spørgsmålet, ja, så siger en hurtig hovedregning, at mit svar ikke kan være rigtigt.

Jeg venter til i morgen for at se, om det har noget med opdatering fra kandu side, og hvis man stadig skal betale, så får du naturligvis dine point tilbage.

ellebye