/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musemarkør forsvinder ud til højre
Fra : edbhans
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 29-06-04 20:50

Jeg har lige købt en ny computer med AMD Barton 3200+ på ASRock K7S8XE+ med GF FX5500 256 MB.

Når jeg spiller spillet C/C Generals Zero Hour kan man jo kun se en del af banen på skærmen og flytter rundt på banen ved at køre musen op, ned eller ud til siderne. Når jeg gør det, kan jeg stadig se musemarkøren UNDTAGEN til højre, hvor den forsvinder helt. Hvis jeg flytter armen 30 cm til højre, forsvinder musen - og jeg skal flytte armen 30 cm til venstre igen, for at den bliver synlig.

Grafikkortet kan klare 2 skærme, og jeg tror det er her, musen ligger begravet. Men jeg kan ikke findet noget i indstillingerne, der gør, at den vil reagere normalt.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-04 21:19

Du "kører" som om du har to skærme.
H-klik på skærmen>egenskaber>indstillinger>se om der er to skærme.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-04 23:00

Ja noget i den retning! Tror du er kommet til at Enable desktop manager som er en del af nvidia driveren. Hvis du har et nvidia ikon nede ved siden af uret, kan du disable den derfra, ellers skal du højreklikke et tomt sted på skrivebordet og gå ind under egenskaber > Indstillinger > Avanceret > geforce og desktop management for at se om der er sat flueben i Enable desktop manager!

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-06-04 23:14

Tak for svarene begge - I fortjener points begge to; men emesen er tættest på.

Under skærmegenskaber var der to skærme. Når jeg markerede skærm 2, var der et fluebensfelt med: udvid windows-skrivebordet over til denne skærm. Da jeg fjernede fluebenet, fik jeg den normale skærm igen - Hurra.

Gamle mænd og nymodens teknik er ikke altid den bedste konstellation.

Godkendelse af svar
Fra : edbhans

Dato : 29-06-04 23:15

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 23:25

Når nu du får en skærm til - så kan du ha' eet stort skrivebord - det bruger jeg.
Emesen.