/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp vil ikke lukke, men genstarter
Fra : fedtmule64
Vist : 1245 gange
100 point
Dato : 16-06-02 18:39

Hvad kan der være galt hvis min WIN XP bare genstarter når jeg vil lukke ned.
Jeg har prøvet alt med strømforsyningen i XP, og jeg har forsøgt ALT i BIOS, MEN intet virker HJÆLP.

Vh.
Jørn

Kommentar
Fra : renem

Dato : 16-06-02 18:46

Hvad kan der være galt hvis min WIN XP bare genstarter når jeg vil lukke ned.
Jeg har prøvet alt med strømforsyningen i XP, og jeg har forsøgt ALT i BIOS, MEN intet virker HJÆLP

Du har en fejl nor du lukker Win XP
for ved standat brug er den sat op til at genstarte nor den møder en fejl

M.V.H.
René M

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 16-06-02 18:52

Ok det lyder fint, men hvor kan jeg ændre det.

vh.
jørn

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-06-02 18:58

Hej

Prøv at læse hvad der står på dette Link,--mon ikke der skulle være noget du kan bruge:
http://www.windows-help.net/WindowsXP/troub-05.html

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 16-06-02 20:50

Hej
jeg har selv XP og har været inde på PARKENSS side med hensyn til opdateringer. XP melder fejl,når man starter computeren op. Jeg har selv en fejl der hver gang hedder : Nogle programmer eller enheder på denne computer bruger drivere som medfører, at Windows bliver ustabil. Windows har forhindret disse drivere i at blive indlæst.
Uanset hvor mange gange jeg beder om opdatering,- kommer fejlen igen.
Mvh
pvlar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 19:29

Hej
Det er et velkendt fænomen.
Kan dog nemt løses.
Jeg har skrevet hvordan i:
http://webkurs.dk/IE/Article.asp?id=10
Kræver at du opretter en bruger.

/Per

"fedtmule64" <fedtmule64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:r53P8.58924$N46.1914859@news010.worldonline.dk...
> Hvad kan der være galt hvis min WIN XP bare genstarter når jeg vil lukke
> ned.
> Jeg har prøvet alt med strømforsyningen i XP, og jeg har forsøgt ALT i
> BIOS, MEN intet virker HJÆLP.
>
> Vh.
> Jørn
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 20:16

Sun, 16 Jun 2002 20:28:52 +0200, skrev "Per Schulze"
<info@webkurs.dk>:

>Det er et velkendt fænomen.
>Kan dog nemt løses.
>Jeg har skrevet hvordan i:
>http://webkurs.dk/IE/Article.asp?id=10
>Kræver at du opretter en bruger.

Hvorfor ikke skrive svaret her?

Det er vel meningen med nyhedsgrupper, eller?

Det er en lusket måde, at skaffe brugere til sin hjemmeside på,
du er velkommen til at referere til den i signaturen.
(Det er det, at man skal oprettes som bruger, der støder mig)

Hvorfor citerer du ikke efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>?

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-02 20:49

fejlen :

"Nogle programmer eller enheder på denne computer bruger drivere som medfører, at Windows bliver ustabil. Windows har forhindret disse drivere i at blive indlæst."

kommer når du bruger programmer, som bruger drivere som ikke er compatible med windows xp, eneste løsning er at opdatere dine drivere.

Hvis du er så uheldig, at enheden ikke kan køre på windows xp er løsningen desværre at udskifte til nyt hardware.....

Ellers må du køre med ældre OS en windows XP.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-06-02 22:31

Hej

Prøv at gå ind i dit Kontrolpanel > System > Avanceret >Start og genoprettelse > Indstillinger,--fjern flueben i "Genstart Automatisk"

For at finde ud af hvilke fejl det er din maskine har lavet, så kan du chekke din Event Log. Du går ned i Start og i Kør skriver du: eventvwr

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 18-06-02 09:40

Fedtmule64,

problemet kunne også været at din BIOS ikke understøtter ACPI ordentligt (kan have virket fint med fx win2000/ME, men XP bruger ACPI lidt anderledes). Prøv at se om der ikke skulle være en BIOS-opdatering til dit motherboard på producentens hjemmeside.

Held og lykke,
Lars

Godkendelse af svar
Fra : fedtmule64

Dato : 20-06-02 22:12

Tak for svaret zonker.
Det var en driver der var skyld i problemet, derfor er det dig der vinder.
Til alle de andre, jer ville jeg også gerne give point's, men én skal det jo være.
Håber at resten forstår ??
PS: god sommerferie