/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Gennemsnits højde??
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 2917 gange
50 point
Dato : 29-06-04 17:46

Hejsa alle sammen

Jeg r en Dreng på 13 år...

Jeg sad og tænkte på hvor høj jeg egenligt r iforholdt til alle andre drenge på 13 år (vel ikke så underligt)

Nå men så ville jeg spørge om der ikke var en der kunne lave / gi et link til sådan en liste (med genemsnits højder)

Hilsen Simon

Accepteret svar
Fra : Piil

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-04 18:00
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 18:14

Tabeller er meget gode .. men men, hvis du føler der mangler nogle centimeter, så fortvivl IKKE.

Min far var den mindste konfirmand
Jeg var den mindste konfirmand
Min søn var den mindste konfirmand

Vi satte alle "fra" fra 14 - 15 års alderen. Vi ligger nu alle på ca. 180 cm.

/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-04 18:53

Du kan slet ikke med din alder regne med hvor høj du bliver, så tabeller der ikke viser andet end nogen gennemsnitstal skal du ikke bekymre dig om. Først når du er 17-18 år vil du have opnået din voksenhøjde, og det er meget forskelligt hvor hurtigt unge mennesker vokser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-04 19:28

Det er så forskelligt fra den ene til den anden. Især i puberteten kan der være stor forskel på højde og vægt. Nogle vokser hurtigere end andre. Om du på nuværende tidspunkt er høj eller lav skriver du ikke om.
Jeg henviser trods alt til en tabel hvoraf det fremgår at på drenge i 13 års alderen kan være en højdeforskel fra 140 - 171 cm. Ingen har på det alderstrin opnået gennemsnitshøjden.

http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/drengevaeksttabel.htm

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 30-06-04 19:11

Nej nej ikke som i opfatter det....
r overhovdet ikke bekymret for d men d ku da være sjowt at vide :D og det ved jeg nu!

TaK for hjelpen :P

Hyg jer ;)

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong