/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
killingen har diaree
Fra : liseaa
Vist : 810 gange
200 point
Dato : 29-06-04 15:01

min 6 uger gamle killing har haft "splintermave i en lille uge og jeg søger etn løsning på problemet.Den får alm. dåsemad og tørkost til killinger. Jeg kan ikke forstå, hvad den evt. kan have spist, da alle de andre spiser af samme skål!!
Skal den måske have medicin eller????Det er bare det at de spiser sammen, så det er lidt problematisk at holde en speciel kur.
Mvh la

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 15:20

Hvorlænge har du haft den? Og du nævner de andre, er det fra samme kuld? Eller er det en du har fået fornylig?

The1best

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-06-04 15:25

prøv med ren tørkost til den for nogle katte har sarte marver har selv en og var ved dyrlægen og fik så noget tørfoder med hjem og dagen efter var den normal nå den gik på det lille hus hvis det ikke bliver bedre må du for kattens skyld søge dyrlæge forsat god dag

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-06-04 15:43

Ved du hvad, du skulle tage og stille spørgsmålet igen i kategorien "katte". Så er det større chance for kvalificerede svar...

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-06-04 15:46
Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-04 17:05

Tynde maver kan repareres med Zoolac propasta og Revolyt det sidst nævnte bruges også til mennensker og kan fås i håndkøb på apoteket,
jeg eer selv i gang med sådan en kur og det hjælper.

Skånekost er også nødvendigt og det ville være godt at lave havresuppe med lidt druesukker og en anelse salt i (cirka 1 theske fuld druesukker og knivspids salt) til en liter havresuppe, få fat i nogle fiskeboller og blend dem i havresuppen så kan alle spise det.

Men søg læge for de kan have fået en coliebakterie, det giver tynd mave væske tab og kan i værste fald ende med døden. Så se at få gjort noget ved det, det kan ikke gå for hurtigt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-06-04 17:24

Nå, jeg læser dit spørgsmål som, at din voksne kat har fået et kuld killinger, og én af dem har nu fået diarré...

Du skal med det samme kontakte dyrlægen. Når så lille en killing i et kuld får dårlig mave, så kan du risikere at miste ikke bare den, men hele kuldet!