/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Vejfinding på nettet til cyklister?
Fra : Signepigen81
Vist : 15737 gange
50 point
Dato : 29-06-04 12:42

Hejsa,

www.krak.dk kan man finde vej, når man er i bil.
www.rejseplanen.dk kan man finde vej, når man tager det offentlige.

Men findes der en side på nettet, som kan finde vej, når man er på cykel eller gåben??
(Der er jo en masse stier, som helt klart er genveje, når man er cyklist).

Hilsen Signe

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 12:51

Hopper lige på tråden .. jeg har nemlig også forsøgt at finde disse kort, men har kun fundet en e-shop, hvor kortbøgerne koster ca. 100 kr.
/PG

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-06-04 13:36

Hej. Afventer spændt på om der er nogen der har kendskab til sagen. Jeg søger også en sådan side.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 13:38

Så er vi indtil videre 2 mere, som må "punge ud" med points til det rigtige svar.
/PG

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-06-04 13:43

Ikke noget problem Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-06-04 13:47

Jeg er oven i købet villig til at "betale" en klækkelig pris for en oplysning der DUER.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 13:49

Også en "pose" fra mig .. hvis nogen kan give "oplysningen"
/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-04 14:02
Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 29-06-04 14:08

Jeg synes ikke, jeg kunne finde noget udfra de fremskaffede sider. Kunne I andre finde noget på siderne??

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-06-04 14:18

Nej ikke rigtigt. Spørgsmålet går på hvordan kommer jeg fra A til B af egnede cykelveje og stier ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 14:29

Netop ... detailkort der fortæller hvor og hvordan man finder cykelstierne.
Eksempelvis har Aalborg nogle meget spændende stier, men de er næsten mennesketomme. Alle turister bruger "hovedvejene" .. og det er rigtig synd, for cykelruterne er fantastiske ! Ruterne er så dårligt afmærket, at det meste af lokalbefolkningen IKKE ved,at de eksisterer !
/PG

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 15:23

Jeg venter også spændt på et link der duer.

Thebest

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 15:28

Gad vide hvor mange der følger dette spørgsmål ?
Mit gæt: Rigtig mange !
/PG

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 29-06-04 15:33

Hej alle sammen,

Ja - der er efterhånden mange, som rigtig gerne vil have et brugbart svar.
Jeg har været inde på kraks hjemmeside og skrive til dem om vores lille forespørgsel.
Så må vi bare vente og se, om de kan komme med et kvalificeret bud.
Jeg sætter et link på siden, hvis de kommer med et svar.

Hilsen Signe

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 15:37

En crazy idé ??
Vi er jo alle lokalkendte, og vi kender vores "egen" cykelrute.
Hvad med at lave en hjemmeside, hvor alle kommer med en beskrivelse. Eksempelvis:

IGENNEM AALBORG:
Fra syd: Når du kommer til xx, så drej til højre af xxgade. 300 meter skilt: "Ådalen". Nu er du på en 8 km sti til xxby. Over Limfjordsbroen, følg kajen mod vest, og du er på stien til henholdsvis xx og yy.

IGENNEM ÅRHUS:

Det er da lokalviden .. der vil noget !?
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 17:10

Tag til Odense og cykle:
http://kort.krak.dk/odense/cykelruteplan.asp
Emesen.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-04 17:40

Prøv at søg på mageritteruten
jeg fandt lige dette måske det kan bruges http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=20853
mvh bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-04 17:42
Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-04 17:44

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=11263

Se disse sider igennem der er mange gode ideer.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 17:59

Har været inde og kigge, kan ikke finde noget.

Er der nogen der har henvendt sig til Krak og spurgt om de har/eller vil lave et kort for cyklister?

The1best

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-04 18:04

Nationalruterne

Praktiske råd til turen

Skiltning

Cykellinks

Detailbeskrivelse af Nationalruterne

Regionale cykelruter (fra CykelGuide 2004)

CykelGuide - in English

Det står i venstre side af de links jeg talte om.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=11263

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-04 18:06
Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 18:12

Det jeg er ude efter, er hvor lang en given strækning er, Feks. hvor langt er der til mit bestemmelsessted udfra min adresse. Og hvilken vej er den nemmeste/korteste.
Og det syntes jeg ikke jeg kunne finde.
Vil lige prøve det sidste link du er kommet med.
The1best

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 18:21

Nu har jeg mailet til Krak om de har tænkt på at lave en rutebeskrivelse for cyklister. Håber snart på svar.

The1best

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 29-06-04 18:31

Det, som jeg søger, er en side, hvor man indtaster destination A og B og ud fra disse får en rute, som man kan følge (præcis ligesom på krak eller rejseplanen). Men det lader ikke til, at der findes en sådan side...
Jeg har skrevet til Krak, men har ikke hørt fra dem endnu. (Om der findes en lign. side for cyklister).

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-06-04 18:40

Emesen du er genial- Det er præcis det, ihvert fald jeg, leder efter. En rute- beskrivelse nøjagtig som det findes for biltrafik.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 18:55

>Signepigen81 Undskyld jeg havde ikke fået læst dit indlæg. Men jo flere der mailer til dem des bedre, vil jeg tro..
The1best

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 19:27

Ganske vist ligger Kraks Forlag i Kbh. men det er kun Odense og Aalborg som har cykelruteplan
Odense: www.cyclecity.dk/ruteplan.asp
Aalborg: www.aalborg-trafikinfo.dk/dynmenu/jump.asp?url=asplinks/cykelrute.htm&n1=2&n2=3
Så her i Kbh. halter vi lidt bagefter, men det kommer måske.
http://www.cykelviden.dk/cykelruteplan_ckf2003.htm
Vil du cykle i Aalborg eller Odense, så tag cyklen med derover (spørg evt. Molokyle)
Emesen.
Men det lokale bibliotek har måske et kort over dit område.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 19:41
Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 21:14

VÆR LIGE OPMÆRKSOM PÅ AT DENNE HJEMMESIDE LÆGGER SIG IND SOM OPSTARTSSIDE, DET GJORDE DEN HOS MIG, JEG VED IKKE OM ANDRE HAR HAFT SAMME ERFARING.

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=11263
P.S HAR BARE TAGET ET TILFÆLDIG LINK MED TRAFIKKEN.

The1best

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 21:58

Min gjorde det ikke ............men der er jo et link "som startside" - en af de øverste grønne.
Emesen.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 29-06-04 22:10

>emesen Det ser ud til, at jeg har kommet til at trykke der, og det var ikke med vilje

Undskylder.

The1best

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 23:03

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 30-06-04 12:10

The1best

Helt i orden - tror også at jo flere som skriver til dem, jo mere "´seriøst" tager de det.
Kan da godt se, at det kan være svært at lave en side over cykelstier - for dem er der jo mange af og der kommer sikkert hele tiden nye. Men der kommer jo også nye veje hele tiden, så de burde egentlig bare sætte sig ned og tage alle cykelstier fra en ende og kode dem ind i et system og få et overblik over dem.
Så skulle de have en "mand" som stod for at opdatere hver gang der kom nye stier. Håber der er nogle "vejfindingsfirmaer" i DK, som overvejer at lave en sådan side til os "trængende"...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-06-04 12:19

Vi håber det bedste

Søren

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-04 11:13

Så har jeg hørt fra Krak, Her er hvad de skrev:

Tak for din henvendelse til Krak.
Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt at lave deciderede gå-/cykel-/knallertruter med Kraks Ruteplan. Det er dog en ting vi meget gerne vil have på i fremtiden. Det er dog et meget omfattende projekt at få lavet en sådan ruteplan for hele landet, så evt. bliver den første version en løsning hvor man vil kunne fravælge motorveje m.m. Det er endnu for tidligt at sige noget om hvornår det evt. bliver en mulighed.

Så er det bare vente på at de for det lavet.

Med alle de kvikke hoveder herinde, er der virkelig ikke nogen der kan finde ud af at lave det selv? Jeg ved godt det er et STORT arbejde. Men det kan vel sælges bagefter. Bare et foreslag.

The1best

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 05-07-04 16:35

CykelGuide 2004
CykelGuide er amternes og Vejdirektoratets 32-siders folder om skiltede nationale og regionale cykelruter i Danmark.
CykelGuiden indeholder bl.a. oversigt over skiltningen, praktiske råd, kort over de skiltede cykelruter samt en beskrivelse af alle de nationale og nogle udvalgte regionale cykelruter.

CykelGuide 2004, som er gratis, kan fås på turistbureauer, biblioteker, vandrerhjem og servicestationer, Info-Terier langs motorvejene samt i Vejdirektoratets receptioner..

Informationerne fra CykelGuide 2004 kan du se under For cyklister.

En fil kan downloades på dette link:::

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=20207#EuropakortGuiden

God tur når du skal op at trampe i pedalerne.

mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : Signepigen81

Dato : 25-07-04 14:04

Tak for svaret the1best.
Det lader ikke til, at der vil komme et svar som matcher spørgsmålet - derfor giver jeg dig 1 stjerne. Håber det er okey. Jeg har set mange brokke sig over, at folk ikke lukker spørgsmålene efter sig - og da der ikke findes noget svar til spørgsmålet, må jeg hellere lukke det nu end at lade det stå åben forgæves.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 26-04-06 10:54

Hejsa. Faldt lige over dette - og selvom det er et tudse-gammelt spørgsmål, så vil jeg da gerne lige komme med et input. Der er på www.dgs.dk en mulighed for at vælge rutebeskrivelse - og når man har skrevet hvorfra og hvortil man gerne vil, så kan man sætte vælge hvilket transportmiddel man bruger. Så her skulle da være en mulighed. KH Mapse

Kommentar
Fra : mimeini

Dato : 22-08-07 12:37

hej jeg sad lige og læste hele denne lange tråd og en anden tråd om samme emne her på kandu og jeg fik det indtryk at det var helt umuligt og der blev mailet til krak og de svare at det vil tage mange år og så kommer lige det her sidste tip fra mapse og det er jo det det virkede i hvertilfælde for mig fra Mileparken 39, 2730 Herlev til Brogårdsvej 61, 2820 Gentofte Afstand: 8.8 km. Krak ruteplan giver mig en længere rute hvor der er en strækning med motervej men

"Der er på www.dgs.dk en mulighed for at vælge rutebeskrivelse - og når man har skrevet hvorfra og hvortil man gerne vil, så kan man sætte vælge hvilket transportmiddel man bruger"

virkede.

/Mikkel

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 22-08-07 15:14

Hej Mikkel - jamen det var jo super ;) Nu venter vi så bare på at der på et eller tidspunkt kommer ruter som måske kun er cykelstier, så man ikke behøver cykle på vejene - men godt du kunne bruge det. God vind ;) KH Mapse

Kommentar
Fra : mimeini

Dato : 23-08-07 10:35

ja men jeg syntes det var så underligt at jeg havde læst to tråde igennem og folk kom med alt muligt som ingen kunne bruge og de var så lange de tråde og nogle talte om at lave et system selv og så fandtes det allerede på dgs. Ok jeg ved godt det ikke er specifikt efter cykel ruter, men hvis man ser indgangsspørgsmålet på de to tråde jeg har læst igennem så er det faktisk helder ikke det de spørger efter de vil bare have noget fra et punkt til et andet og så uden moterveje og alt det her som høre specifikt til biler. Det var derfor jeg var nød til at melde mig på og komentere. Er det sådan et sted hvor du skal teldeles nogle point af mig for dit svar eller sådan noget? Det har jeg ikke sat mig ind i.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 23-08-07 22:27

Hej Mikkel. Nej, det er faktisk den der har stillet spørgsmålet der skal tildele point - så havde det været dit spørgsmål, så ja, så kunne du gi' mig pointene - men det er signepigen der administrerer pointene på dette spørgsmål :) Mange hilsener Mariann

Kommentar
Fra : mimeini

Dato : 24-08-07 13:46

hej så lige at google også havde en service "google maps" (følg linket fra www.google.dk) jeg prøver samme søgning Mileparken 39, 2730 Herlev til Brogårdsvej 61, 2820 Gentofte. Her for jeg som på krak en rute som benytter motorvejen, men kortet her er langt hurtiger en kraks kort du kan zoome ind og ud på sekunder hvor du hos krak skal venter på at den opdatere og så kan du trække i den blå linie som viser din rute, jeg trækker den blå linie væk fra motorvejen og får straks en ny rute uden motervejen det hele går ekstremt hurtigt. Det er den samme rute som "dgs" gav mig når jeg valgt cyklen. Og afstanden opgøres her til 8,7 km. En rigtig sej service.

/Mikkel

Kommentar
Fra : MICROROUGH

Dato : 22-06-08 11:38

bare gå ind på eniro.dk, tryk på KORT i top menuen, vælg derefter routeplan skriv adressene ind i til og fra, [U]husk at tjek [I](ungå motorveje)[/I] for at får cukel routeplanen[/U]
http://kort.eniro.dk/