/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tvungen startside og toolbar
Fra : vilsen
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 29-06-04 10:32

Når jeg starter op kommer der en startside som jeg ikke har bedt om. Sletter jeg denne kommer den igen næste gang jeg starter op. Sidens navn er http://mysearchnow.... samtidig dukker der en toolbar op øverst på min skærm med henvisninger til alverdensting. Den kan slettes under funktioner ved at deaktiver "facemapi", men den dukker op igen såsnart jeg skifter side.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 29-06-04 10:35

tjek putteren for adware/spyware. Det er sådan noget snavs, der har installeret sig selv på din maskine.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-06-04 10:39

Det lyder ikke rart. Hent Hijackthis her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Pak den ud til egen mappe, ikke en temp mappe.
Scan, save log, scan knappen skifter-save log. Kopier den herind.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-04 10:58

Deaktiver den i start skriv msconfig under fanebladet start kan du deaktiverer den og derefter slette den og så skal du installerer ad aware og sybot og scanne med dem
Mvh Sune
http://www.download.com/3000-2094-10045910.html
http://www.download.com/3000-2144-10122137.html

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 29-06-04 11:33

Prøv dette http://www.webroot.com Spy Sweeper den har jeg brugt, ser ud til at virke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 11:59

Den 'nye' version af Spybot er altså et meget stærkt værktøj : http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Der er kommet en ny funktion til : Teatimer, der advarer om ændringer i registreringsdatabase på samme måde som en firewall, så man bliver klar over at der er ved at ske 'løjer'

Den kan også konfigureres til automatisk at lukke sider ned der prøver at lave ulykker.

For en sikkerheds skyld kan man også installere Spywareblaster, der stort set forhindre at men får den slags skidt igen, sålænge man husker at opdatere jævnligt : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-04 13:56

Det er sikkert fordi, du har installeret MSN Plus..

Jeg foretog en systemgendannelse.

Så var den ged barberet.

Men der er sikkert også noget om de forslag, du har fået ovenfor.

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : vilsen

Dato : 29-06-04 15:59

Tak for svaret Camillasmoster.
Ingen af de ovenstående kunne fjerne det, men da jeg fjernede MSN Plus var problemet løst.
MVH
Vilsen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 16:12

..og hva' ka' man lære af dét ???

NUL MSN, YAHOO (Jaba-daba-doo) & NUL TOOLBAR's ; begge 3 dele er KUN af det onde

</MOLOKYLE>

[hør] ..og jeg mener det!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 16:12

..og hva' ka' man lære af dét ???

NUL MSN, YAHOO (Jaba-daba-doo) & NUL TOOLBAR's ; begge 3 dele er KUN af det onde

</MOLOKYLE>

[hør] ..og jeg mener det!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-06-04 16:30

- og hva' ka' man osse lære af det???

Kvinder kan osse finde ud af teknik

Munter hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-04 16:55

Camillasmoster -> Det er godt, det´dér du ...der !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fynsgade

Dato : 30-06-04 02:20

jamen det prøver jeg så....altsammen.... men hvorfor kan jeg ej aktiverer ikonerne på skrivebordet??? mvh..

Kommentar
Fra : Hypacia

Dato : 17-07-04 19:52

Du skal slette Msn Plus! Hvis du har det...Det er det der gør det...!