/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tvangs nedlukning af win2k mangler DLL f~
Fra : Qualiman
Vist : 349 gange
200 point
Dato : 29-06-04 10:25

Jeg har fået udskiftet harddisken på en bærbare og lagde win2k på igen - intet problem derefter blev norton internet security lagt på! så skete der noget efter opstart blinker windows installer winduet frem flere gange - så skriver den at den ikke kan finde en dll fil i : og så lister den 5-10 positioner, det er en Norton fil. Derefter kommer der flere fejlmeddelelser hvorefter den meddeler at nu lukker den om 1 minut.

Hos Norton skriver de at man skal afinstallere men når jeg forsøge så meddeler den at win installer skal opdateres til en nyere version for at kunne klare afinstallationen. jeg har forsøgt at installere nyere opdateringer men det ender med en fejlmeddelelse hvorefter den tvangsnedlukker og restarter.

Hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-06-04 10:28

Kunne virke somom du har fået blaster, find en blaster fix fra en anden pc og få den ned på en diskette, hiv netkablet ud på din 2k maskine og kør fixen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-06-04 10:45
Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 09-07-04 15:34

Jeg er igang med at køre blasterfix derefter får den også besøg af sasserfix
Jeg var ude på Norton for at få den til at lave et online scan - den nåede kun halvt igennem før den blev tvangsnedlukket.
Den nåed at finde 7 virus jeg har dog ikke fået lov til at komme så langt før tvangsnedl.
sidst nåede jeg at få følgende
w32.spybot.worm
hacktool.proxy
backdoor.sdbot
backdor ranking
Om det er helt korrekt skrevet - ved jeg ikke
Jeg har hentet en mangesidet beskrivelse på hvordan w32.spy..... skal fjernes håber der er en nemmere men er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder removal tools for de andre
Blaster lå ikke på maskinen - den har netop returneret med svar

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 09-07-04 15:38

Sasser er heller ikke på maskinen
i begge scanninger kunne der ikke laves nogen log??!!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 09-07-04 15:41

Jeg har fået smidt Panda ind på maskinen (tidligere) og ved en scanning snuppede den et par stykker men det stoppede ikke tvangsnedlukningen
den har lige nu meddelt at den har fundet og elimineret w32/spybot.gen.worm

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 09-07-04 16:07

hejsa

denne her virker med windows xp, jeg er lidt usikker på om den virker i win2000

start >kør > shutdown -a >ok (husk mellemrum mellem shutdown og - )
dette forhindre at computeren genstarter

du kan også lave en online scan her
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 30-08-04 08:46

Tak for svaret dk.

Jeg har efter noget tid (ferie osv) fået tid til at se på det ehele igen og besluttede mig til at formatere skidtet og smide styresystemet og norton på igen det virker sgu nu!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-08-04 09:20

Ja, i mange tilfælde er det hurtigere med en ny install end bokse med at få fjernet div. virus mv.