/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Udskrivning af lange sider
Fra : Clausen
Vist : 524 gange
200 point
Dato : 29-06-04 07:39

Hvad gør man i IE, hvis man vil udskrive en html side med rulleskakt der er længere end en A4-side?
Jeg har prøvet at rulle den ned, men på Vis udskrift... viser den kun den øverste del af indholdet og den printer kun en side ud.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 29-06-04 08:45

Hejsa

márker hele teksten mv.
klik på filer >> udskriv >> og vælg "márkering"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 09:31

DK's løsning er glimrende i langt de fleste tilfælde, for problemet opstårt som regel når websiden er opbygget i rammer og så får du kun printet noget i retning af skærmbilledet.
Hvis du skal have alle dele udprintet, som siden er lavet kan du i printerindstillingerne (når du har valgt udskriv) vælge udskriv alle rammer særskilt.
Det er noget bøvlet for du vil få separate sider af navigationsramme, topramme osv, men hovedteksten bliver udskrevet fuldt.
Jeg gør normalt det som DK foreslog, men den anden mulighed findes.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-06-04 12:47

Enig med begge indslag .. og kan tilføje at man kan "mellemlande" i et word dokument for redigering etc .. og så udskrive word.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Clausen

Dato : 30-06-04 07:04

Ja, dk's forslag virker fint, nar man høreklikker i rammen, vælger Marker Alt og Markering under Udskriv. Det er som regel kun hovedrammen jeg interreseret i at udskrive.
Tak for alle svar!