/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Mindste løn
Fra : dr0zie
Vist : 1657 gange
50 point
Dato : 29-06-04 01:00

Hej jeg er en dreng på 15. år, jeg skal lige høre jeg har fået et job på en resturant i københavn,
Jeg arbejder normalt fra 17 - 22/23 stykker, hvad er mindste lønnen til unge under 18 år.
Og kan jeg kræve aften/nat tillæg?

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-04 01:08

Du skal finde ud af hvilken fagforening dit arbejdsområde hører ind under. Der kan de fortælle dig de nærmere regler og hvor meget du skal have i løn.

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 29-06-04 01:24

Find din fagforening.

Gør det du skal.

Derefter :

Kræv det det du skal.

Hvis ikke rækkefølgen passer dig - SÅ HOLD OP OG GÅ PÅ BISTAND !

M.v.h.

Eifel & Co.

Accepteret svar
Fra : Hexia

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-04 02:40

Timelønnen er i dit tilfælde 58,44 kr. Aftentillægget er på 6,98 kr. fra kl. 18 på hverdage og kl. 14 på lørdage. Søndag er tillægget på 13,73 kr. (kilde: Jobpatruljen)
RBF hedder fagforeningen - Restaurationsbranchens Forbund.
Held og lykke med dit job!

Kommentar
Fra : kims812

Dato : 29-06-04 11:30

gå ind på www.jobpatruljen.dk og spørg dem eller se på siden. og hvis du har ret til mere så kontakt din fagforening og spørg dem hvad du kan gøre!!

hilsen kims812

Kommentar
Fra : kims812

Dato : 29-06-04 11:30

gå ind på www.jobpatruljen.dk og spørg dem eller se på siden. og hvis du har ret til mere så kontakt din fagforening og spørg dem hvad du kan gøre!!

hilsen kims812

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-06-04 12:30

jeg er opvasker hvis det hjælper noget

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 07-09-04 20:08

Sørg for at få en kontrakt, så kan de nemlig ikke snyde dig.

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 07-09-04 20:20

Tak for svaret Hexia.