/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
brænde en copy af MIT spil
Fra : piakj
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 28-06-04 23:27

Hvorfor kan jeg ikke brænde en copy af mine spil inden jeg lader min dreng lege med dem på sin pc. Det går fint med at brænde men de kan ikke bruges til at spille på, og jeg ville nu gerne spare originalerne!!!!!
Jeg har prøvet med nero, xp, clone cd. Kan det bare ikke lade sig gøre???

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-06-04 23:29
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-06-04 23:31

Hvis du har indstalleret spillet, kan du ikke direkte kopiere det.
Nogle spil er kopibeskyttet på selve CD'en og lader sig ikke kopiere.
Emesen.

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-06-04 23:31

ved ikke om det var sådan noget du søgte

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-06-04 23:39

Men der er noget med, at lægge hele cd'en ned på HD og så køre derfra
Jeg har ikke prøvet det men i Nero 6 under ekstra >opsæt disk image, skulle det kunne lade sig gøre.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:44

Mange spil kræver en No CD patch for, at kunne køre fra harddisken.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 29-06-04 00:22

Hejsa.

Jeg tror det er et af de spørgsmål der er svære at få folk til at svare på...
en ulighed for dig, kunne være at anvende programmet alcohol 52%
http://www.alcohol-software.com/download.php
Så vidt jeg ved kan det bruges, så du ikke behøver dine cd'er, men jeg har ingen erfaring med dette jeg ved dog at "komputer for alle" bragte en artikel for et par måneder siden om netop det program...
jeg kunne ikke finde det, men deres adresse er: www.komputer.dk

Håber du kunne bruge det

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 29-06-04 06:22

Du opretter et "ghost" drev m/f.eks alcohol-clone cd-eller et andet pogram,så kan du spille derfra.
I komputer for alle Nr 4 20004 er der en gennemgang af alcohol

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 29-06-04 06:26

PS
Jeg har ingen probl med at kopiere spil cdér,det eneste usædvanlige jeg har kørende er en kodebryder til DVD film,ANY DVD,om den skulle have nogen indvirkning ved jeg ikke,men som sagt,aldrig et probl med kopiering

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-04 08:19

Læs loven her : http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Jeg har et par spil der ikke umiddelbart kan kopieres. Alle CD-ROM skiver har et unikt serienummer. Når programmet skal installeres er dette nummer lagt ind i installationsprogrammet og der tjekkes om dette nummer rent faktisk stemmer overens med nummeret på CD-ROM'en. Kopieres programmet over på en anden CD-ROM stemmer de to numre ikke længere overens og programmet kan ikke installeres. Det er så teknisk muligt kopiere CD-ROM'en ned på HD'en. Ændre installationsprogrammets kodede nummer med det nummer den 'blanke' CD-rROM har og så brænde det over på denne. Nu stemmer de to numre igen overens og programmet kan i teorien installeres fra den 'nye' CD-ROM. Imidlertid findes der også et checksum program der kan se at det nummer der ligger i programkoden er ændret og derfor vil spillet ikke kunne køres alligevel. Dette kan man også omgå ved at ændre checksum delen af anstallationsprogrammet.

Alt dette er temlig langhåret og i mange tilfælde ulovligt. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig videre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 29-06-04 10:47

Jeg fik mange gode svar og takker for dem, men må give pointene til en og det bliver molokyle, som gav mig en forklaring jeg kan tage og føle på, du var også sød at give mig en link til lovgivningen, men så vidt jeg kan se er det helt lovligt at copyere sit eget spil, når man bare vil spare originalen. (børn behandler ikke altid de dyre cder så godt)
MVH
Pia

Godkendelse af svar
Fra : piakj

Dato : 29-06-04 10:47

Tak for svaret molokyle.