/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Arne Nissen eller familie.
Fra : prebenvn
Vist : 637 gange
120 point
Dato : 28-06-04 19:39

Kender du Arne Nissen - eller familie til Arne Nissen?
Han kom hos Karen Andersens forældre, Holger og Ingeborg, Valdemarsgade i Vejle omkring 1956 - 1960. Karen boede Chr. Winthersvej. Holger var bryder, og arbejdede på Windfeld Hansens Bomuldsspinderi.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-04 23:00
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-04 10:26

Søgning på navnet giver 52 personer på eniro
og 44 på krak.
Ikke flere end man hurtigt kan ringe rundt.

Kommentar
Fra : prebenvn

Dato : 29-06-04 13:02

Har været igennem Eniro og Krak, indtil nu uden held. Derfor dette indlæg. Men tak for tippet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-06-04 15:08

Har du set i Vejviserne fra Vejle,??
samtidig kan du prøve at tage kontakt til de Idrætsforeninger der forefindes i Vejle , muligheden for at de har deres medlemmer i gamle kartoteket er til stede, "Du skrev "Holger var bryder ".
Derudover kan du kontakte Vejle lokal arkiv ,de har muligvis materiale om de forskellige idrætsudøver fra 1956 og fremad, evt. også materiale om arbejderne på " Windfeld Hansens Bomuldsspinderi, " samtidig er der den lokale, i 1960 hed den sikkert, tekstil arbejdernes Fagforening, de ligger sikkert også inde med oplysninger om tidligere arbejder i Vejle.

Adresserne finder du på nettet
Senta

Kommentar
Fra : prebenvn

Dato : 29-06-04 21:41

Tak for tippene, der er måske en mulighed for at også Arne Nissen var bryder - eller arbejdede på Bomuldsspinderiet. Det er dog ikke oplyst. Men prøver tråden.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 120 point
Dato : 29-06-04 22:00

Prøv at kontakte folkeregistret i Vejle, du kan få oplysninger ved at betale ca.55 kr. , du skal dokumentere hvad du skal bruge oplysningerne til.
senta

Godkendelse af svar
Fra : prebenvn

Dato : 30-06-04 20:25

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : prebenvn

Dato : 02-07-04 10:41

Folkeregisteret ville ikke ud med oplysninger, på trods af en skriftlig anmodning om aktindsigt. Nu søger jeg på vehne af et familiemedlem, derfor ringede folkeregisteret til vedkommende, og sagde at de ville smide anmodningen ud, da de ikke kunne se noget i deres system. Det lugter langt væk af, at de ikke GAD tage sig af sagen, og derfor bare skulle have den væk fra bordet. Men jeg prøver videre.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-07-04 16:13

Har du forsøgt at kontakte en af fagforeningerne i Vejle, det kan være du har mere held der.
Oplysningerne på folkeregisteret er fortrolig, du skal dokumentere om du er i familie med vedkommen , eller hvad du skal bruge oplysningerne til, du søger, ellers får du dem ikke.

Held og lykke
Senta