/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Msn Hotmail
Fra : Goliath
Vist : 620 gange
460 point
Dato : 28-06-04 18:19

Hej med jer, jeg har en msn hotmail, og jeg kan ikke modtage billeder på den, va ka det være, er der nogen der ka hjælpe mig, ( ja selvføgelig er der det dumt spårgsmål )

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 28-06-04 18:34

Måske filerne er for store... Der er begrænset plads i indbakke...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 18:35

Enten må det være fordi billederne fylder for meget eller fordi du har nogle indstillinger der lukker for visningen.
Der er en funktion i indstillinger for e-mail der kan lukke for billeder i uønskede e-mail og da Hotmail er lavet sådan at du kan have kendte afsendere kan problemet måske ligge der.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 28-06-04 18:43

Det er billederne der er for store prøv at konverter dem til jpeg kan gøres i paint

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 19:22

HotMail kan kun sende(og modtage) en vis mængde Byte ,derfor lad dem der sender dig billeder vide at de kun må fylde ca.100Kb pr. stk.jeg kan ikke huske helt hvor meget man kan sende på HotMail,men mener det er1,5mb.
Find ud af hvor meget det er,så er regnestykket enkelt.
Når der bliver taget et billede med et dig.camera fylder det let over 1Mb.men det kan let sættes ned til 100kb.i et
billedbehandlingsprogram,og til skærmbrug er det rigeligt.
Hvis du skal printe billeder af de billeder du får sendt,stiller sagen sig straks anderledes,men det er en anden historie.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 19:31

Til håndtering af billeder herunder konvertering og størrelses- og farvejustering kan du få rigtigt meget glæde af det gratis program IrfanView
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 19:55

Hej Keldd. de billeder jeg sender er kun på mellem 25,3 og ca 85,5 kb

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 20:04

Så skulle du prøve, at kigge på indstillingerne.
Sender du dem til dig selv??
Hotmail har efterhånden fået så mange sikkerhedsindstillinger og begrænsninger så du skal nok have noget af det væk.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 20:10

BjarneD. det er sikkert men va ska væk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 20:15

jeg kigger lige lidt på min egen konto og vender tilbage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 20:19

Prøv at tjekke e-mail visningsindstillinger under indstillinger.
Som standard burde der ikke være problemer med små billeder, men er du sikker på størrelsen.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 20:26

Hej BjarneD, det har jeg gjort, og den står på at modtage billeder, men jeg var lige inde på funktioner - beskyttelse af personlige- oplysninger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 20:30

Funktioner i InternetExplorer - hvad vil du rette der i denne forbindelse.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 20:34

BjarneD, der gik jeg ind i avanceret

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 20:34

BjarneD, der gik jeg ind i avanceret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 20:37

Havde du ikke markeret i vis billeder?
Indstillingerne der skulle ikke have noget med billedmodtagelse i Hotmail, at gøre.
Billeder i Hotmail modtages som vedhæftede filer hvis de slipper igennem.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 20:41

BjarneD, det er jeg lige ved at finde ud af, så ska jeg nok gi svar så hurtig som mugligt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 20:47

Nu er det vel ikke når du sender, at det ikke kommer med.
Modtager du mailen på Hotmail eller er det kun billedet der mangler.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 22:01

Hej BjarneD, ja jeg får hele mailen undtaget billederne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:07

Kan du sende billeder alle andre steder hen?
Der er mange muligheder for blokering af vedhæftede filer så jeg vil ikke udelukke noget.
Jeg har lige sendt et 150 kb billede til min egen hotmail og bortset fra det tog 20 min. før den kom var der ikke problemer.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 22:09

Se Goliath,dit spørgsmål var slet ikke dumt(der er stor forskel på dumhed og uvidenhed),men desværre ved jeg ikke rigtig noget om HotMail,så lad os se hvad BjarnD kan finde ud af.
Du kan jo finde ud af at sende billederne,så de ikke fylder så meget,så må der være nogle justeringer i HotMail,der
ikke står rigtigt,men det er jo til at finde ud af.
Lad os høre hvad I finder ud af.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:13

Kom du bare med nogle forslag Keldd for jeg har ingen færdige løsninger, men har ikke givet op endnu..

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 22:17

Jo tak for det Keldd, men jeg har sendt nogle stykker til mig selv, og de er kommet med billeder så jeg ka ik finde ud af det selv, men tak for hjælpen.
Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:19

Fra Hotmail hjælp (bør kunne gøres omvendt)

Citat
Gå til siden Indstillinger.
Klik på E-mail til venstre på siden, og klik derefter på E-mail-visningsindstillinger.
Vælg Fjern billeder, indtil meddelelserne er gennemset i sektionen Vis internetbilleder.
Bemærk!
Billedfilteret sletter ikke billederne. Billederne maskeres blot med et gråt billede, indtil du vælger at få vist det rigtige billede.

Er billederne maskeret eller mangler de helt?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 22:24

Ja, den er god med dig BjarneD,men jeg kender ikke nok til HotMail,dog kan jeg komme med et forslag:
Brug Outlook Express.
Hvorfor bruger man HotMail,når der er så meget forhindringsløb forbundet med det???
Nu ved jeg godt der er mange der bruger HotMail,men som sagt ved jeg ikke hvorfor.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 22:24

Hej igen BjarneD, som jeg skrev før har jeg lige sendt mig selv et billed på 134kb det tog 7min.
men ved du hvorfor man ik kan kopier et brev man har skrevet på sin outlook og vil sende det på hotmailen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:25

Lidt mere fra Hotmail hjælp:
Citat
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at administrere din e-mail-konto.

Lagergrænser
Hvis kontostørrelsen overskrider grænsen, kan du ikke sende eller modtage meddelelser. HotmailSympatico Mail vil muligvis slette meddelelser for at bringe kontoen ned under lagergrænsen. Når meddelelserne er slettet, kan de ikke genoprettes.
Meddelelser i mappen Afsendte meddelelser slettes aldrig automatisk.
Meddelelser i mappen Uønsket post slettes automatisk efter syv dage.
Meddelelser i mappen Uønsket post slettes automatisk efter tre dage.
Meddelelser i mappen Papirkurv slettes automatisk efter 24 timer.
Kontoaktivitet
Din konto bliver inaktiv, hvis du ikke logger på i 30 dage, eller hvis du ikke logger på inden for de første 10 dage, efter at du har oprettet kontoen. Når en konto bliver inaktiv, slettes alle meddelelser, mapper og kontaktpersoner, men kontonavnet forbliver reserveret.
Hvis kontoen forbliver inaktiv i yderligere 90 dage, slettes den permanent.

Meddelelser i mappen Afsendte meddelelser, som er mere end 30 dage gamle, slettes.
Din konto forbliver aktiv, så længe dit abonnement gælder.
Sende meddelelser
Du kan højst sende 100 meddelelser pr. dag.
Du kan højst sende en meddelelse til 50 e-mail-adresser på én gang. Disse adresser kan fordeles på linjerne Til, Cc og Bcc, eller de kan alle være placeret på én linje.
Du kan sende meddelelser på op til 1 MB inklusive eventuelle vedhæftede filer.
Filtrering og sikkerhed
McAfee VirusScan scanner automatisk alle vedhæftede filer i udgående meddelelser og alle filer du prøver på at hente fra indgående meddelelser. Hvis en fil indeholder en virus, kan den ikke vedhæftes i en meddelelse.
Du kan oprette op til 10 brugerdefinerede filtre som en hjælp med at organisere indgående meddelelser.
Hvis en fil indeholder en virus, som McAfee VirusScan ikke kan fjerne, kan du ikke åbne eller sende filen.
Listerne Bloker afsender og Sikre kilder kan højst indeholde 500 elementer hver.
POP-e-mail
Du kan få adgang til meddelelser i dine POP-e-mail-konti fraHotmailSympatico Mail.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:32

Goliath>> Du skulle selvfølgelig kunne videresende fra OE til Hotmail, men Hotmails sikkerhedspolitik udlukker næsten alt der ikke er en regulær mail. De varsler forbedringer, men jeg tvivler på, at det bliver gratis.
Hvis du ikke absolut skal bruge Hptmail skulle du måske overveje en anden webmail løsning, som f. eks Freemail hos TDC
http://mail.tdconline.dk/

Med de oplysninger der er til rådighed tvivler jeg på, at jeg kan finde en løsning.

Keldd>> Du har da ret med hensyn til at bruge OE. De eneste grunde der kan være til at anvende Hotmail er da, at man har brug for at læse mail andre steder end hjemme og ikke mindst sikkerheden ved at bruge ekstern mail, men det er snart så sikkert, at det ikke kan bruges til noget.
Nu vil TDC filtrere privates mail for at kunne stoppe spam og mon ikke det meste spam kommer fra firmaer (over there)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 22:35

Tja hm hm,hvorfor bruger man Hotmail BjarneD,du ser ud til at være manden der kan svare på det.
Jeg har da altid været tilfreds med Outlook,undtagen når jeg har været på vej til at stritte hele svineriet i havnen,
men så har der også været andre ting, der har været i vejen.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:39

Nope, jeg bruger kun Hotmail fordi jeg i tidernes morgen har fået oprettet en konto og så ha r jeg desværre givet adressen til nogen der bruger Hotmail flittigt og de kan ikke tage sig sammen til at ændre min mailadresse, men jeg kunne selvfølgelig bare lade være med, at åbne den.
Nåh ja så er den jo god at bruge de steder hvor man skal give en emailadresse for at hente et eller andet uden at blive generet senere

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 22:42

Nå,vores mail krydsede hinanden.
Nu bruger jeg Tiscali,og der kan man fra hvilken som helst computer i Kina (og andre steder)trykke sin kode,så
kan man se sin post(m billeder) ,og det er jo godt nok.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 22:46

Det kan man hos de fleste udbydere. Jeg kan endda gøre det samme med de adresser jeg har hos min webhost på eget domæne.

Goliath, hvorfor i al verden har du sat så mange point på - opdagede det lige. Hvis vi ikke finder en løsning er de jo spildt og hvis jeg fandt en løsning ville det være rigtigt spildt for hvis jeg har for mange pont bliver jeg jagtet af konkurrencegale individer, der vil have flest point

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 22:51

BjarneD, den er selv gået i orden jeg ved ik va der er sket

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 460 point
Dato : 28-06-04 22:53

Det lyder sandsynligt for Hotmail hjælp skriver, at hvis en vedhæftet fil ikke kommer igennem skal man prøve igen.
Jeg ville nok følge Keldd's råd og finde en anden metode end Hotmail.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 22:59

Så ender historien jo godt,men jeg har lige fået at vide jeg ikke har mere plads på min harddisk,
gud ved hvad jeg finder ud af,det bliver sjovt,det var da en god debat,tak for i aften,og husk at lukke dit spørgsmål
Goliath.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 22:59

OK, jeg alligevel tak til jeg alle sammen der har prøvet at hjælpe mig. og så var det jo dejligt at skrive med jer alle, nu vil jeg gå i seng da jeg skal op KL: 4:30.

Sov godt Hilsen Goliath.

PS: Vi ses.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:04

Sov 5 kvarter i timen

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 23:06

jo tak Keldd, og hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 23:07

Bjarne D ilom

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:09

Keldd>> Åbn InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger - Knappen Slet filer
& InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret 12 linje fra neden - Slet mappen temporary Internet Files.
Det giver lidt luft og skader ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:10

Goliath>> Sweet dreams - det gør det!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 23:31

Det har jeg lige været igang med(Bjarne)og programmer jeg godt kan undvære er også røget ud.Men men, der er ikke
plads til mere i Computeren,så jeg må have en extern,men det bliver en kasse jeg propper en harddisk i.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 23:35

Keldd, hvordan lukker jeg spørgsmål

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:35

Det problem har jeg ikke Keldd, jeg har 3 stk. 80 gb. på min. ja det virker fordi jeg kun har CD-RW og ingen CD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:36

Ka' du så se, at komme i seng

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:39

Kige over datoen i indlæggene kan du acceptere et indlæg som svar, det lukker spørgsmålet

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-06-04 23:47

Nu skal du i seng Goliath,ude til højre i hvert indlæg står der accepteret,så trykker du på det du synes.
BjarneD,har også lige kommet bundkort i,og grafikkort,det udvikler sig.Men jeg vil godt have en udenbords,vi får se ,
vi får se.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 28-06-04 23:50

Tak keldd, sov godt, og tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:54

God nat! Goliath
Keldd>> En rigtig har kablerne slaskende ud af maskinen og kan flytte HD fra maskine til maskine (ikke mig jeg hader vibrationsstøj)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 00:09

Tja(du er i seng Goliath)ledninger og ledninger,har lige sat en Wireless op fra computeren til stereoanlægget,og jeg har også pillet den ned igen,det var ingen sucsè,så nu er der ledninger der vil noget.
Jeg kunne også skifte den ud i maskinen med en større,men der bliver et hyr med at få lagt det hele over på den,så
det bliver en extern.
Nå,skal vi i seng,eller skal du ikke på arbejde+?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 00:14

Jeg er pensioneret efter arbejdsskade så nu er mit arbejde min hobby og omvendt og sengetid er det.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 15:45

Hej keldd, er du på lige nu, det var ik så godt at du ik fik det til at virke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 16:03

Hej Goliath det lyder nu som om Keldd nok skal finde en løsning

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 16:09

Hej BjarneD,Hvorfor jeg satte så mange point til jer i går var fordi at jeg kom til at trykke forkert. Sorry

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 16:18

Det er hvad der kan ske, men ved du godt, at man kan slette et spørgsmål igen hvis ingen har skrevet indlæg i det, sådan bare for en anden gangs skyld, og så kan du hente en god klat point hvis du melder dig til som superbruger og det er jo gratis.
Det vil selvfølgelig ofte få nogen til at gå ind i et spørgsmål når der er mange point, men det er desværre ikke nogen garanti for seriøsiteten og derfor kan man jo nøjes med et rimeligt antal og så hæve point hvis man syntes, at et svar fortjener ekstra belønning. Ja sådan fungerer det, men for mig er point ikke vigtige, det er bare sjovt, at se om man kan hjælpe og det er da lykkedes en del gange.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 16:21

Jeg er på banen igen,var lige inde i hardwarejunglen.Det ender nok med 2 hardiske,en ny controller(kort)til Raid(striping),og så skal jeg lige ud og finde nogen penge.(kedelig detalje).Men din hotmail kører stadig ikke Goliath?
Og så skal du nok lukke dit spørgsmål,men du kan jo stille nogle andre hvis du ikke har sat alle dine point over styr.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 16:24

Hej igen BjarneD,Ja det ved jeg godt, Keldd sagde det til mig i går, men de er der stadigg det kan jeg ik forstå, da jeg har trykket på Accepteret det, va er der galt min ven.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 16:26

Forresten BjarneD,hvordan har du sat dine 3 diske op?Det er med at gøre det rigtigt det her,for computeren er heller ikke helt ny,den er blevet renoveret nogle gange.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 16:30

Hej Keldd, det var ik så godtmen 2 hardiske er oz meget bedre, for det har jeg oz selv, jeg gjorde som du sgde men de er der stadig, og jeg har trykket accepteret som du sagde jeg sku

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 16:33

Keldd>>
disk1 Primary master
disk 2 Primary Slave
cd drev secondary master
disk3 Secondary slave
Disk 3 fungerer som et dynamisk drev og kan ikke rumme et styresystem.
Det er på en W2Kpro

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 16:34

Det er for øvrigt ikke alle bundkort der tillader sådan en opsætning men jeg har ASUS P4S533E

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 16:52

Jeg må nok hellere lave det externt,computeren har jeg renoveret et par gange,
så det varer ikke længe inden den bliver skudt,men Goliath, kig over i højre side af indlæggene her:Der hvor datoen er,
står der "accepter som svar"der trykker du på det du synes om.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 16:56

Forresten ,når du trykker på accepteret,skal du vist også helt ned under alle svarene ,der er noget med nogen stjerner
du skal trykke på så vidt jeg husker.
Hilsen Keldd

Godkendelse af svar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 17:04

Tak for svaret BjarneD.
         Du ku ik hjælpe mig, men da den selv gik iorden er alt ok.
Men hvordan sletter man sine point selv.
Jeg må desvære løbe nu men komme måske på sener så vi ses måske TAK:Jeg kigger på det i har skrevet sener HEJ.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 17:16

Hej Goliath.
Du kan ikke slette point, men hvis du laver en fejl skal du jo bare skynde dig at slette spg. og så lave et nyt.
Når et spørgsmål er sat i gang kan du kun hæve point og man kan ikke lukke spørgsmålet uden at give point selv om man ikke fik et svar. I de fleste tilfælde vil der være nogen der har forsøgt at hjælpe og så kan man jo bare give point til den man syntes har gjort mest ud af det.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 20:58

BjarneD. jeg gav dig dem igår, men de er der stadig

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 21:04

Keldd.Du hviste ik rigtigt hvor mange KB hotmailen kan bruge, jeg har sendt i dag en på 985kb og den gik igenmen på CA 5min. Og hotmailen har 2 mega. hilsen Goliath

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 21:33

Hvis du stadig har pointene kan du jo så glæde dig over, at Kandu system er i uorden
Hotmail bliver snart ændret så du kan have 1 eller 2 gb. hvis man ellers har noget at bruge det til.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 21:44

Hej igen BjarneD,nej det har jeg ik men de er stadig ude i siden som point

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 21:51

Det er da vist normalt at point står der hvis du mener i h. side foroven

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 29-06-04 21:58

BjarnD, men det forstår jeg ikke for jeg gav dig dem igår da jeg accepteret dit svar

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 22:09

Er det dine ledige point der er uændret?