/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
en hel site i én .php fil?
Fra : Hended
Vist : 1071 gange
1 point
Dato : 28-06-04 17:03

Jeg mener at have set en side hvor man gik ind på

http://www.siden_jeg_ikke_kan_huske.com

Når man så klikker sig igennem siden står der oppe i adresse linien:

http://www.siden_jeg_ikke_kan_huske.com/index.php?=site&sjoveting

index.php?=site&sjoveting <--- ja det ved jeg så ikke lige om det var lige det der stod...

Men altså nogen i den retning....
Er det muligt at gøre det?

Ja og så kommer point problemet....
Jeg vil give 500 point til den der kan få mig til at forstå og bruge dette script....
Jeg vil nemlig ikke starte med at sætte point til 500 fra start for hvis der nu ikke er nogen der svare....

>SPILD AF POINT<

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 28-06-04 18:40

JA det er muligt.
Det man gør er, at man har et phpscript hvor der er nogle "if" funktioner.

f.eks

<?
if (site == sjoveting)
{
echo "Du har valgt at se alt det som har med sjoveting at gøre";
}
else if (site == dummeting)
{
echo "Du har valgt at se alt det som har med dummeting at gøre";
}
?>

på den måde kan de variabler der bliver sat i URL (index.php?site=sjoveting) bestemme det indhold der skal vises!

Du kan også istedet for (echo "Du har valgt at se alt det som har med dummeting at gøre";) skrive (include "sjoveting.php";) så læser den indholdet af den fil der hedder sjoveting.php og smider det ind på din side.

eks. fra mit eget site:

if ($navi=="guest")
{
include "guest.php";
}
else if ($navi=="login")
{
include "login.php";
}
else if ($navi=="rediger")
{
include "rediger.php";
}

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 28-06-04 18:41

håber det gav mening, du er velkommen til at spørge ind til det

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 28-06-04 18:42

i linjen index.asp?site=sjoveting&navi=forum

bliver variablerne site sat til sjoveting og navi sat til forum

dem kan du så bruge til at bestemme indholdet af dit site med!

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 28-06-04 20:50

Ja det ser nu meget logisk ud....

Men skal jeg så bare lige sætte den ind i min index.php ?

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 28-06-04 20:51

Ja det ser nu meget logisk ud....

Men skal jeg så bare lige sætte den ind i min index.php ?

http://tved.ath.cx

der ligger min side!
Check den...

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-06-04 10:28

hmm kan desværre ikke finde din side med det link!

http://www.tved.ath.cx/index.php?site=sjoveting

hvis du har en menustruktur kan de forskellige links henføre til ovenstående hvor site bare ændres hvergang...

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 29-06-04 13:08

ja det klart!

Men det er mest fordi at jeg ikke rigtigt kunne få scriptet til at virke....

Jeg kunne ikke rigtigt få et svar ud af dig med hvor jeg skulle ligge den stump kode ind
om det bare skulle lige direkte ind eller i enten <head> delen ELLER <body> delen.
Eller noget i den stil!
Men hvis du havde været inde på min site mens min server stadig var tændt, kunne du havde set at jeg havde lavet et
<table>. Mjeg kan bare ikke finde ud af at få de små ekstra (blå) linier væk... samme farve som baggrunden

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-06-04 13:24

du lægger den bare direkte hvor du har brug for den.
højst sansynligt den <td> hvor dit "hovedområde" befinder sig

<tr>
<td>
<?
if (site=="sjoveting")
{
echo "her er der sjoveting";
}
elseif (site=="dummeting")
{
echo "her er der dummeting";
}

jeg er lige væk fra computeren et par timer, men skal nok svare på evt spg når jeg kommer hjem
?>
<td>
<tr>

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-06-04 13:25

denne linje:

jeg er lige væk fra computeren et par timer, men skal nok svare på evt spg når jeg kommer hjem

skulle self. ikke være i koden....

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 29-06-04 16:11

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Interkiller's &lt; kode!</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.style1 {
   font-family: "Courier New", Courier, mono;
   font-size: larger;
   color: #FFFFFF;
   font-weight: bold;
   font-style: italic;
}
body {
   background-color: #CCCCCC;
}
.style2 {color: #FFFFFF}
-->
</style>
</head>

<body>
<tr>
<td bordercolor="#999999" bgcolor="#999999">
<?
if (site=="sjoveting")
{
include "index.php";
}
elseif (site=="dummeting")
{
echo "her er der dummeting";
}
?>
<p class="style2">pr&oslash;v at skrive</p>
<p class="style2">&nbsp;</p>
<p class="style1">http://tved.ath.cx/kandu.php?site=sjoveting</p><p class="style2">&nbsp;</p>
<p class="style2">det virker ikke.... </p>
<td class="style2">
<tr>
</body>
</html>

Ja der så så koden... er det i sat korrekt op?

nej det tror jeg ikke... fordi jeg for denne fejl:

Kode
Notice: Use of undefined constant site - assumed 'site' in D:\server_ny\Website\kandu.php on line 27

Notice: Use of undefined constant site - assumed 'site' in D:\server_ny\Website\kandu.php on line 31

håber du ved hvad der er forkert

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-06-04 19:23

du for lige en simplificeret vs af scriptet:

Kode:

<html>
<head>
<title>Interkiller's &lt; kode!</title>
</head>
<body>
<tr>
<td bordercolor="#999999" bgcolor="#999999">
<?

if ($site=="sjoveting")
{
echo "her er der sjoveting";
}
elseif ($site=="dummeting")
{
echo "her er der dummeting";
}
?>
<br>
<a href="<? $_SERVER[PHP_SELF]?>?site=sjoveting">se sjoveting</a>
<br>
<a href="<? $_SERVER[PHP_SELF]?>?site=dummeting">se dummeting</a>
</td>
</tr>
</body>

ovenstående fungerer hvertfald. Du kan også bruge include...
</html>

Jeg havde hvertfald lavet én meget dum fejl

der hvor jeg skrev if (site=="sjoveting")

skulle det være "$site" istedet for bare "site"

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-06-04 19:27

<a href="<? $_SERVER[PHP_SELF]?>?site=dummeting">se dummeting</a>

skal der stå istedet for:

<a href="?site=dummeting">se dummeting</a>

$_SERVER[PHP_SELF] bestyder, at den henter den side man er på

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-06-04 19:30

ok, "kandu" laver rod i den kode jeg smider ind....

kan du ikke sende mig din mail adresse, så sender jeg det til dig. (min adresse er interkriller snabela hotmail punktum com)

Kandu vil ikke give mig lov til at skrive den kode jeg vil, den undlader noget af det af mystiske årsager...

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 29-06-04 20:12

ja jeg mente nok også der var noget med et "$" tegn inden site.....

Nå men du kan bare lige kigger forbi lige nu på

http://tved.ath.cx/forum

til 22pm sådan cirka...

men hvis det så ikke lige virker så skriv en mail til

2 + @ + e-garfield.com

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 30-06-04 09:24

Kode
Notice: Undefined variable: site in D:\server_ny\Website\hended.php on line 10

Notice: Undefined variable: site in D:\server_ny\Website\hended.php on line 14

forside
forum

Det for jeg ud af den fil..........

Og hvis jeg trykker på et link..

Kode
Siden kan ikke vises
Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke vises.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Åbn hjemmesiden tved.ath.cx, og søg efter hyperlinks, der fører til de ønskede oplysninger.
Klik på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

Klik på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.
Du kan også se en liste over relaterede websteder.

HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer

Og oppe i adresse linien står der:

Kode
http://tved.ath.cx/<br%20/><b>Notice</b>:%20%20Use%20of%20undefined%20constant%20PHP_SELF%20-%20assumed%20'PHP_SELF'%20in%20<b>D:/server_ny/Website/hended.php</b>%20on%20line%20<b>20</b><br%20/>?site=forside

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 30-06-04 12:43

Ok det kan jeg ikke forstå.
Det virker fint på min server: www.krildesign.dk/php/hended.php

Er du sikker på du har php understøttelse på din server....

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 30-06-04 17:47

Ja jeg har da et phpBB forum der virker uden nogen problemer...
Og har downloaded php "sproget" inde på

http://www.php.net

Så du skulle enda også være den nyeste! (version 4.3.7)

Ved ikke om jeg bare skulle opgive dette spørgmål....

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 30-06-04 17:50

Ja jeg er ikke helt god til det med smilie's men det var ikke ment på en sur måde...

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 30-06-04 17:57

ok, mystisk....

men det fungerer hvertfald på b-one server...

men det kan du self ikke bruge til noget

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 1 point
Dato : 30-06-04 18:00

Men du kan godt se det fungerer på det link jeg sendte dig ik......

hovedsitet www.krildesign.dk er forresten bygget op på samme princip

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 02-07-04 22:48

ja et svar! men ikke lige frem et virkende! syndt......
Men nu har jeg et andet spørgmål!
jeg laver en ny tråd!!!

Godkendelse af svar
Fra : Hended

Dato : 02-07-04 22:51

Tak for svaret Interkriller.
Håber at man må kunne gøre det på en anden måde eller noget....

Men efter som du var den eneste aktive i dette spørgmål....
Får du selvfølgelig ét point!