/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Køleskabs service
Fra : Better_Performance
Vist : 1733 gange
50 point
Dato : 28-06-04 12:05

Det er måske et banalt spørgsmål.

Men jeg mangler rimelig akut en køleskabsmontør i omegnen af København, kan ikke lige få skrevet de rigtige søgeord, så hvem kender til en?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-04 12:10

Serviceringen

Kommentar
Fra : frigge

Dato : 28-06-04 12:17

Du skal helt klart ringe til en Aut. El-installatør nærmest dig

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-06-04 12:17
Kommentar
Fra : frigge

Dato : 28-06-04 12:17

Du skal helt klart ringe til en Aut. El-installatør nærmest dig

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-04 12:39

Unicool 36 36 91 00

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-06-04 12:41

Det er måske at skyde lidt over målet at bede dem om at komme og kigge på mit køleskab

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-06-04 12:46

Hvad gør / ikke gør dit køleskab.
Har du slukket og tændt mens det "kørte" kan det ikke starte igen, men bliver ved at forsøge.
Sluk for kontakten i 15 min...................tænd igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-06-04 12:47

Lige i øjeblikket er det tændt, men alt i fryseren er tøet op, så det kører men køler ikke

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 28-06-04 12:53

Så er der ikke mere freon på. Det er en lidt alvorlig sag. - I værste fald at du skal skifte hele pumpesystemet, eller måske et nyt køleskab...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 13:41

Skal du have det lavet/ikke lavet.

De fleste elektrikere har ikke autorisation alligevel og slæber skabene til et kølefirma. Unicool er et lille (men godt) kølefirma over there.

Hvis kompressoren kører, men den ikke køler har den 99% sikkert smidt væsken (freon). Så skal du gøre op med dig selv om det kan svare sig at lave den. En tus kan det hurtigt ryge i, med alle de der Svend Auken afgifter der er på kølemiddel idag.

Hvis det er et ældre Gram kombiskab, med fryser forneden og køl foroven - med kun en kompressor, så glemt det. De ryger altid inde i ryggen (galvanisk tæring, pga åndsvagt materialevælg).

Kig på typeskiltet inde i køleskabet. Står der R12 - glem det, så er skabet for gammelt og kølemidlet forbudt. Du kan hælde drop-in kølemiddel på, men ingen vil garentere hvor længe det vil kunne køre.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-06-04 14:34

Indtil videre tak, status er:

Den lokale El installatør siger jeg skal ringe til en kølemontør
Unicool laver ikke den slags
EC- Hvidevarer tager ikke telefonen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 14:41

Hvilket skab har du?

Hvilket kølemiddel kører den på?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-06-04 14:42

Det er et Philco "Amerikaner skab" med fryseren ved siden af køleskabet, hvad den kører på??? aner det ikke

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 14:48

http://www.degulesider.dk/vbw/firma/naermeste-info.do må da kunne give dig et godt råd!

...det undrer mig lidt at Unicool ikke gider. Har du tilbudt selv at komme med skabet? Som undskyldning kan man sige at hvidevareservice er noget juks, idet folk som udgangspunkt ikke vil betale en skid for noget som helst. Med de lønningerne man har idag, kan du ikke lave en dyt for tusind kr, når afgifter, moms mv skal erlægges. Derfor vælges ofte - smid væk, køb nyt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 14:49

Det står på type skiltet R-"et eller andet".

Se se, så er det jo et relativt dyrt skab, med en halvstor kompressor. Fortalte du Karina det da du ringede?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-06-04 14:50
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 14:53

Lidt kedeligt hvis det er R290 (propan). Det er der ikke mange der må pille ved.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-06-04 18:04

www.kole-moller.dk
www.skousen.dk
www.punkt1.dk
de har tilknuttet elekrtikkere med speciale i hårehvidevare

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-07-04 13:29

Tak for svaret 3773.

Tak for indsatsen, der måtte ny kompressor i skabet