/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Valg af mærke ved køb af campingvogn
Fra : Doros
Vist : 2066 gange
100 point
Dato : 28-06-04 10:34

Vi overvejer at købe ny eller nyere brugt campingvogn, og har ingen erfaringer med de modeller som er på marked. Er der nogen som kan give os nogle gode råd om hvilken mærke man bør vælge eller "ikke" vælge. Evt. gode råd om hvad man skal være opmærksom på ved køb ønskes også.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-06-04 10:54

hej
vær opmærksom på hvad jeres bil må trække (kg) og hvad campingvognen vejer
Vi har en effirland holiday og er meget tilfredse da det er næsten udelukkende
knaus komponenter den er lavet af
sammenlign med ww passat og skoda oktiavia og priser

m.v.h.
ole

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-06-04 14:32

Det er med campingvogne som med alle andre indkøb. Det vigtigste er ikke navn, men at I NØJE overvejer BEHOVET:
> Antal faste senge / køjer
> Krav til køkken, bad
> Opvarmning, hvis vintercamping
> ........
> Slut af med at sammenligne hvad det koster at leje, hvis behovet måske "kun" er 2-3 årlige ture .. og måske er lejning af en Tysk autocamper måske sagen, hvis Jeres ture går til Sydeuropa.

/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-04 16:08

Det vigtigste som 1133 også siger, er at finde ud af hvor stor en vogn I må køre med, og om det overstiger grænsen for om der skal anhængerkørekort til. Derefter må I finde ud af, ved at kigge omkring, hvilken vogn I bedst synes om, og om I f.eks. har behov for en vogn der er vinterisoleret o.s.v.

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 28-06-04 23:13

Køb en Münsterland

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 28-06-04 23:13

Køb en Münsterland

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 29-06-04 09:06

Jeg er opmærksom på behovet samt hvilen model vi vil havde, men jeg ønsker gode råd om hvilken mærke man bør købe samt evt. gode dårlige erfaringer.

gm9: Hvorfor købe Münterland frem for feks. Hobby/effirland?.

1133: Jeg er opmærksom på hvad bilen må trække, og reglerne for hvornår alm. kørekort må anvendes. Da du købte campingvogn, hvorfor blev dit valg en effirland?

Ved evt. senere salg hvilken type campingvogn vil evt. holde prisen bedst.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-06-04 13:37

hej
vi skulle have nyt tæppe til vores fortelt
jeg gik ned for at se på brugte vogne konen gik ind i udstilling
da jeg kom tilbage kunne jeg godt se at der var noget mærkligt
i hendes blik så hun sagde jeg lige skulle følge med
jeg var også solgt med det samme det var vognen tilmed billigere
end andre har jeg efter følgene fundet ud af
så det endte med vi fik gulvtæppe til fortelt gratis
prisen for den gamle vogn var ca det samme som havde givet hos ham
to år før
men køre egenskaber kender jeg ikke til da det er en fastliggervogn
men efter hvad jeg kan læse er undervognen den samme som andre vogne

ole

Kommentar
Fra : beriksen

Dato : 04-07-04 15:04

Jeg har en kammarat der har en Opel, han vil til enhver tid anbefale andre at købe en Opel, andre vil anbefale en Toyota, osv.
Jeg ville ikke turde købe ny eller nyere brugt campingvogn efter råd fra andre. Gør jeres behov op, find ud af hvad i vil ofre, undersøg markedet grundigt, lej evt. en til at starte med, næsten ligemeget hvad for en, så får i hurtigt gjort jer nogle erfaringer med indretning, str. osv. Og så kan i meget nemmere selv lave den helt rigtige beslutning. Det kræver lidt arbejde!
Go' camping Beriksen...

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-07-04 15:54

hej

helt enig beriksen

derfor købte vi også uden at spørge andre,hvis vi skulle
det havde vi nok ikke fået købt noget endnu,
da alle har deres mening

ole

Accepteret svar
Fra : floffy21

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-04 00:35

vi købte en ny Adria Altes 432px sidste år, det er vores første vogn, og den passede i pris og behov, man kan da godt set det er billigt lavet hvis man går tæt på, men det er en udemærket vogn, den har dog haft et par små fejl, som er blevet rettet :)

Men det har vel lige så meget at gøre med hvad man vil have, og man skla på vintercamping også, eller det er til sommerbrug, og tjek køkkenerm skabsplads, badeværelser, og senge, indretningen er meget vigtig. find vognen der gør det for jer, man kan jo altid sælge den på et tidspunkt, og købe en anden :)

God jagt
Camilla

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 14-07-04 08:59

Tak for svaret floffy21.

Vil hermed afslutte mit indlæg, mange gode svar er modtaget fra Jer alle.

Vi har købt en FENDT campingvogn 2 år gammel står som ny inkl. alt udstyr, besparelse ca. kr.45.000,00 i forhold til nypris. Jeg har ladet mig fortælle at FENDT er Mercedes modellen inden for campingvogne, jeg troede at LMC var det bedste?.

God sommer til Jer alle.