/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vs linux hvad er bedst ???
Fra : gizmodk
Vist : 344 gange
50 point
Dato : 27-06-04 22:55

hvad for en windows synes du er bedst, eller synes du linux er bedst, kan man kører linux på den ene maskine i et netværk og windows på den anden og virker det sammen ?? hvad for en internet browser er bedst ??

kim

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 23:05
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-04 23:14

DOS

Operativsystemer :

Linux er gratis ...også de fleste programmer.

Windows koster (..dyrt) ...også de fleste programmer (..også dyre).

Browser :

Der er ikke nogen der er 'bedst'. Det kommer lidt an på : Bedst til hvad ???

Mozilla Firefox : http://mozilla.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 23:20

Linux er rigtigt godt og jeg har prøvet flere versioner, men det største problem er endnu, at der udvikles flest programmer til Windows, endnu. Der tales meget om at der bliver lavet noget der er kompatibelt, men indtil det er på plads er Linux ikke godt nok for brugere der skal kunne arbejde sammen med andre enheder. Hvem ville i øvrigt ikke ønske, at MS kunne miste deres monopolagtige førerposition.
Jeg bruger f. eks, OpenOffice.org fordi jeg er utilfreds med at skulle købe nye programmer bare fordi jeg skifter til en nyere maskine.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-06-04 23:36

Hvad er bedst; en pizza eller en cykel.

Linux er noget andet end windows, de har hver deres fordele og ulemper, så man kan ikke sige at det ene er bedre end det andet.

Jeg kunne selv godt forestille mig at køre Linux på min hjemme PC, men jeg tror at børnene ville blive sure hvis de ikke kunne spille på min PC.

Jeg bruger Mozilla.

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 28-06-04 08:42

Bedst til hvad til hvad?
Er det en server, eller en desktop pc???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-06-04 10:00

Du vil i hvert fald få en gevaldig fordel ved Linux, der er til dd. endnu ingen virus der har angrebet Linux-systemer.

ellebye

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 28-06-04 10:56

ville bare se, hvad i syness var bedst, bruger selv windows men synes nu ikke det er særlig godt også ville jeg se hvad i synes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-04 18:38

gizmodk -> Lyt engang : Jeg bruger Win 98 6.0.2800.1106 (opdateret ! ... nødvendigvis) på en gammel IBM'er 300GL 233 Mhz. m. 64 Mb. RAM, on-board grafik chip : 546X Cirrus Logic , Vortex lorte lyd-kort, 3 HD'ere = 4+2+2 Gb., 1 50 X CD-ROM og det er dét

Jeg savner egentlig ikke noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 28-06-04 23:09

jeg bruger selv windows longhorn og den er jeg da også glad for

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 23:16

Citat
synes nu ikke det er særlig godt

Hvorfor er du så glad for den? Vi er for øvrigt nok en del der glæder os til at prøve den.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-06-04 18:48

hej windows xp synes jeg, der ikke er en nørd til alt med en pc, er nem at bruge og 8-900 kr for en opgradering er vel ikke den helt store formue. Indrømmet du kan ikke uden videre flytte den til en ny eller anden maskine uden videre.
jeg har bare linux til at ligge i opstarten så jeg evt. kunne bruge det men det er ikke nemt at huske hvad man skal gøre i linux når man ikke bruger det så tit
hilsen Niels