/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Norge Prædikestolen.
Fra : kattegat
Vist : 6646 gange
50 point
Dato : 15-06-02 22:22

hej hej

der må være nogen her der har erfaring med Norge, specielt, prædikestolen, ved stavanger, vi er 2 der skal derop på mc i uge 27. Er der gode camping forhold? hvor langt er der at gå for at nå toppen skal man have specielt fodtøj på. evt links modtages meget gerne. på forhånd tak. hilsen Kattegat:

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 21:55

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote:

>hej hej
>
>der må være nogen her der har erfaring med Norge, specielt,
>prædikestolen, ved stavanger, vi er 2 der skal derop på mc i uge 27. Er
>der gode camping forhold? hvor langt er der at gå for at nå toppen skal
>man have specielt fodtøj på. evt links modtages meget gerne.
>

Jeg har selv været i Norge nogle gange.
Det har været i bil med telt, køkkenudstyr og hvad der ellers skal for bare at
finde en skovvej eller lignende til overnatning.

I 1999 var jeg så på tur i det sydvestlig Norge. Lysefjorden med Lysebotn og
Preidekestolener da absolut værd at besøge. Jeg har liggnede både dagbogstekst
og masser af billeder fra denne tur, men de kommer ikke op på min hjemmeside før
til vinter

Stien fra Preikestolhytta ( eneste/nærmeste P-plads, og mod betaling! ) er
ganske god. Så det er egentlig mest et spørgsmål om i er vant til traveture på
et par timers længde, men lidt ankelstøtte er da at foretrække. Jeg sværger til
et par solide fuldlæder vandrestøvler ( kan ses på forsiden af min hjemmeside ).

En Google søgning på "Preikestolen" giver en hel del sider, bla.:
http://www.preikestolen.no/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 21:58

kattegat <kattegat.news@kandu.dk> skrev i
news:NgNO8.56363$N46.1811268@news010.worldonline.dk
> hej hej
>
> der må være nogen her der har erfaring med Norge, specielt,
> prædikestolen, ved stavanger, vi er 2 der skal derop på mc i uge 27. Er
> der gode camping forhold? hvor langt er der at gå for at nå toppen skal
> man have specielt fodtøj på. evt links modtages meget gerne. på forhånd
> tak. hilsen Kattegat:

Se om du finner noe her:
http://www.preikestolencamping.com/norway.htm

--
Torbjørn
www.tr-nett.com med over 500 reiselinker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 15:11

Hei

Jeg bor i Stavanger og jeg har vært en del ganger på Prekestolen. Det er en
fin tur og de har laget en god sti men du bør allikevel ha på deg gode sko.
Jeg foretrekker joggesko dersom det ikke er fuktig.

Jeg synes personlig at Kjerag er en enda finere tur. Har du sett bilder av
Kjerag bolten? Her har du et bilde:
http://donar.netpower.no/~ghk/norway/Nikki%20and%20Gard%20on%20Kjeragbolten.
jpg

Turen til Kjerag (som også ligger i Lysefjorden) tar litt lenger tid enn til
Prekestolen men utsikten fra 1000 meters høyde er fantastisk Dersom du
vil se mer bilder kan du se på min hjemmeside. Jeg har lagt ut noen bilder i
Norway - 1997 katalogen. Adressen til siden min er
http://donar.netpower.no/~ghk/

Ta kontakt dersom du trenger mer hjelp.

Mvh
Gard

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
news:NgNO8.56363$N46.1811268@news010.worldonline.dk...
> hej hej
>
> der må være nogen her der har erfaring med Norge, specielt,
> prædikestolen, ved stavanger, vi er 2 der skal derop på mc i uge 27. Er
> der gode camping forhold? hvor langt er der at gå for at nå toppen skal
> man have specielt fodtøj på. evt links modtages meget gerne. på forhånd
> tak. hilsen Kattegat:
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 14:12

Hej Kattegat !

Når du skal til Norge, er der måske noget at hente på denne side, om vor tur
derop flere gange:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page10.html

Hilsen fra

Ulla og Michael

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 20-06-02 22:29

hej Ulla og Michael, og Gard Karlsen Jeg siger rigtig mange tak for hjælpen. Det KUNNE være at jeg skrev lidt om det når vi har været på denne tur til Norge, Som er første mc tur derop for mit vedkomne. venligst kattegat, Randers.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-02 18:05

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?