/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp, Svømmebassin i bilen!!!
Fra : David2000
Vist : 257 gange
100 point
Dato : 27-06-04 19:07

Hej,

Jeg har en Mitsubishi lancer fra 91 og der trænger vand gennem ???.
Jeg kan se at der kommer vand lige under instrumentbrætet i højre hjørne.
Men hvor kommer vandet fra?
Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 19:17

Sandsynligvis forrude,
Fat i en god lygte og så have en hjælper med en vandslange hvor man forsøger, at efterligne kraftig regn. Husk at vandet kan blive presset opad af fartvinden.
Du skal muligvis have handskerummet af for at se ordentligt.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-04 19:24

Hvis du åbner motorhjelmen og kigger helt ind i hjørnerne oppe foroven, er det sandsynligvis rusthuller der som er skyld i det. Eller muligvis er der afløbskanaler derinde som er stoppet så der kommer til at stå vand der trænger ind i kabinen. Det er den hyppigste årsag når der kommer vand ind der.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 27-06-04 19:44

Hvis det er afløbskanalen, hvad skal jeg så gøre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 20:24

rense den med noget der ikke hænger fast (det er som regel en blød gummislange der er lidt sammenklemt forneden)

Godkendelse af svar
Fra : David2000

Dato : 07-12-04 16:56

Tak for svaret dova.