/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ved start, starter programmer automatisk~
Fra : rudik
Vist : 274 gange
50 point
Dato : 27-06-04 18:48

Når jeg starter computeren kan den finde på, at auto matisk, åbne mabben system 32. Og den åbner messenger auto matisk.
er der en der ved hvordan man for den til at lade være med det?
hjælp.

mvh. rudik

Kommentar
Fra : AnnePiiign

Dato : 27-06-04 18:57

Heii..
Jeg ved ikke med mappen..
Men er det Windows Messenger eller Msn Messenger???

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 27-06-04 19:00

msn messenger, men det er mest det med mabben, jeg vil have at vide
og det er TRÆLS.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 27-06-04 19:00

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 19:00

Start - Kør
Skriv msconfig
tryk enter
åbn fanebladet Start
Se hvad der er sat til at åbne og deaktiver evt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-04 19:04

Det første kan løses ad denne vej http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;170086&Product=win2000
Det andet skal du ind under indstillinger i messenger og fjerne flueben i start messenger når windows starter op

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 19:25

Nøglerne i: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
og Start i msconfig er næsten identiske og man kan ofte løse problemet ved at forsøge med deaktivering af nøglerne i msconfig start, en ad gangen og på den måde finde årsagen. Det kan være rart hvis man er usikker på at anvende registreringsdatabasen, som beskrevet i Tedd's link. Den bedste løsning er selvfølgelig at slette den defekte nøgle i registreringsdatabasen, men det kan du evt. guides til når problemet er fundet.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 27-06-04 20:00

jeg fatter ikke den der her: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
hvordan bruger jeg den?
jeg er ikke lige den bedste i engelsk

mvh. rudik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 20:06

For at bruge det skal du i registreringsdatabsen skal du i Start - Kør skrive regedit - <Enter>, men jeg vil gerne have dig til at skrive msconfig i kør i stedet (hvis du kører Win 2000 kan du ikke umiddelbart gøre det) åbner fanebladet start og så tager det på den hårde måde. Du skal deaktivere nøglerne en ad gangen. Genstarte og se om det hjalp.
Bare spørg løs.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 20:08

Nu er det ikke sikkert, at den opstartsnøgle der driller kan nås der, men så tager vi det bare på den måde hvor man tjekker registreringsdatabasen, men det er lidt tungere at beskrive. Hvad vil du helst. Den lette metode hjælper måske ikke.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-04 20:16

Jeg kan forsøge, at beskrive lidt af det MS beskriver.
Start - Kør skrive regedit - <Enter>
Find HKEY_LOCAL_MACHINE tryk på +
Find Software, tryk på +
Find Microsoft. tryk på +
Find Windows, tryk på +
Find CurrentVersion, tryk på +
Find Run, marker den ved at klikke
Tjek at nøglerne ikke kun består af "" uden noget i
Det samme gentages med HKEY_CURRENT_USER, som findes ved at gå tilbage til top (tryk på -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 20:17

Kom med en tilbagemelding hvis du finder fejl så fortsætter vi

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 27-06-04 20:22

Tak for svaret BjarneD.
      jeg stopper her
tak... hehe...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 20:26

Du skal da ikke opgive hvis du ikke har løst problemet.
Hvis der er noget du ikke forstår må jeg jo gøre det bedre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 22:33

Din profil:
du kan kontakte mig på følgene mails:??????????????????

Jeg spekulerer om du tager pis på os