/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Den væltede.. :(
Fra : CiaoStyrer
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 27-06-04 15:50

Jeg havde sat noget musik på fordi jeg skulle til at ryde op, men jeg gik lige ind i computeren der står på gulvet, den stod lidt længere ude end den plejer, så den væltede pisse kraftigt.. musiken gik i en loop på ca. 1,5 sek. (den hakker).. og musen flyter sig ikke... så jeg genstartede den.. men den vil ikke starte, den siger bare skiftevis to toner, en høj og en lav.. det er ikke harddisken det er galt med for den fungere i en anden computer..

Nogle der har en ide om hvad der kan være gået i stykker efter sådan et slag..??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-04 15:56

Der er mange mulighedder.
Kabler der gået løs
CD-rom/DVD defekt
Ram-klodser gået løs
Skærmstik brækket.
Pil alt fra som ikke er absolut nødvendigt og start.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-04 16:02

Hvis det er en award bios tyder det på CPU er beskadiget eller ikke sidder ordenligt i soklen! Eller at køleren ikke har ordentligt kontakt med CPU'er eller er holdt op med at fungere ordenligt!
http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-04 16:06

Lyder osse lidt logisk, da cpu køleren i dag, nok er det der vejer mest på et motherboard. Nogle kølere skal skrues fast bagpå motherboardet før at PC'en kan transporteres sikkert. Hvis en PC så vælter kan køleren skævvride, og beskadige CPU'en

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 27-06-04 16:10

Jeg har haft tjekket om alle kabler sidder ordenligt og har haft skildt ud og set efter om køleren kører rundt det gør den.. jeg prøver lige at se om cpu'en sidder ordenligt i soklen.. kan det ikke også være bundkortet...?

------------------------------------------------------------
System info (tar det hele med så har i det) :

Processor(s)
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.00GHz
Speed : 2.02GHz
Performance Rating : PR2222 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 512kB ECC synchronous ATC

System Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB FireWire/1394 SMBus/i2c
MP Support : No
System BIOS : Award Software International, Inc. 6.00 PG
System Mainboard : i845
System Chipset : Epox Computer Co Ltd 82845MP Brookdale Host-Hub Interface Bridge (B0-step)
Front Side Bus Speed : 4x 101MHz (404MHz data rate)
Installed Memory : 256MB DDR-SDRAM
Memory Bus Speed : 2x 135MHz (270MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Disk Drive : SAMSUNG SV8004H
CD-ROM/DVD : LITE-ON LTR-40125S
CD-ROM/DVD : LITEON DVD-ROM LTD163D

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
Hard Disk (C:) : 52.2GB (39.5GB, 76% Free) (NTFS)
Hard Disk (D:) : 22.4GB (19.9GB, 89% Free) (NTFS)
CD-ROM/DVD (E:) : 546MB (0MB, 0% Free) (CDFS)
CD-ROM/DVD (F:) : N/A

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 3 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller
USB Controller/Hub : VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB Controller/Hub : Intel(r) 82801BA/BAM USB-universel værtscontroller - 2442
USB Controller/Hub : Intel(r) 82801BA/BAM USB Universel værtscontroller - 2444
USB Controller/Hub : USB-rodhub
USB Controller/Hub : USB 2.0 Root Hub Device
FireWire/1394 Controller : OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller
Keyboard : Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Keyboard : HID-tastaturenhed
Mouse : HID-compliant MouseMan Dual Optical
Human Interface : HID-drivere til Microsoft SideWinder Precision 2
Human Interface : Virtuelt tastatur til Microsoft SideWinder
Human Interface : Microsoft SideWinder Precision 2
Human Interface : USB MouseMan Dual Optical

MultiMedia Device(s)
Device : Standardspilport
Device : Creative SB Audigy
Device : Creative Game Port
Device : Avance AC97 Audio

Communication Device(s)
Device : ESS ES56H-PI data- og faxmodem

Printers and Faxes
Model : \\EGON\PRINTER9
Model : \\EGON\PRINTER6
Model : \\EGON\PRINTER3
Model : \\EGON\PRINTER12

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP Professional Ver 5.01.2600

Network Adapter(s)
Networking Installed : Yes
Adapter : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 27-06-04 16:25

Processoren sidder fint i sokkel bunden.. skal jeg satse på det er proccesoren og købe ny..? det vil være pisse træls hvis det ikke er det for jeg er lud fattig..!!

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-04 16:38

prøv og tjekke om dine ram sidder ordentligt prøv evt og fjern dem helt (alle sammen) hvis den stadig siger den samme lyd når du tænder for den er det formentligt en ram fejl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-04 17:14

Jeg kan kun gentage hvad der står i mit link! Gentagne høje - lave toner er en cpu fejl! Og du har en award bios så jeg tror desværre det er cpu'en

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 27-06-04 18:38

det er ikke bare batteriet der har revet sig løst?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-06-04 20:34

Den kan også være cpu soklen, der har mistet en forbindelse til Mboard - prøv let tryk på cpu/køler medens du starter op

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 28-06-04 14:44

Jeg tog ram'ende ud og prøvede at starte den, så sagde den både gentagne lav høj tone, og en lang høj tone.. så satte jeg ram'en i igen og så startede den sq, jeg fatter ikke hvorfor det hjalp,- men det gjorde det...

Efter at have haft køleren ud, skal den så ha' nyt køle pasta..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-06-04 15:45

Ja det er helt klart en god ide!

Kommentar
Fra : smut

Dato : 28-06-04 17:42

de har nok flyttet sig lidt da den væltede jeg har haft et lignende problem da jeg skiftede grafikkort jeg fik åbenbart ikke sat det 100% som det skulle for der gik kun 2 dage så ville den ikke starte op igen før jeg pillede mit grafikkort ud igen og så monterede det igen så virkede den