/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rem på Passat
Fra : abbn
Vist : 1489 gange
50 point
Dato : 27-06-04 14:51

Er der nogen der har prøvet at justere
vandpumpe rem på en Passat 1,8 1999
Jeg kan ikke se hvad man skal gøre.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 27-06-04 15:08

Hej abbn

Der sidder en kraftig fjeder bag generatoren , du skal blot løsne generatoren så vipper den selv ud og
og strammer remmen til korrekt moment , når det er sket spænder du bare boltene igen,

Hilsen Reiffenstein.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 27-06-04 15:49

Ja det er remmen til generatoren men vandpumpen har sin egen rem
som går fra servopumpen og til vandpumpen og er en v rem.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 27-06-04 16:42

Undskyld fejlen. Men så er det servopumpen der skal løsnes. afmonter plastskjoldet ved servopumpen

så vil du se en bolt der holder noget der ligner et tandhjul . Når alt andet er løsnet kan du dreje denne

bolt og derved stramme remmen.

Hilsen reiffenstein

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 28-06-04 20:38

aner du overhovedet hvad du snakker om Reiffen????

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 28-06-04 21:09

Hej stevan
Det vil jeg absolut ikke påstå, men jeg kender en hvis nabo engang har åbnet motorhjælmen på en passat, så
lidt ved jeg da, Her på siden prøver vi efter bedste evne at hjælpe hinanden så vi undgår at blive plyndret af griske
autoværksteder. Så hvis du ved mere præcis hvordan omtalte opgave løses kunne du jo skrive det, det er jo trods
alt det sagen drejer sig om.

venlig hilsen Reiffenstein.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 28-06-04 21:35

der er ikke nogen som plyndrer, han er velkommen til at komme forbi mit værksted i kbh skal jeg nok justerer den uden beregning

mvh Nicolai

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 29-06-04 17:20

Nicolai har du en mening om hvordan det gøres eller er du bare smart????

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 29-06-04 18:47

Hej abbn.
ang din passat. Vandpumpen på din passat sidder lige under generatoren og bliver trukket af den samme rem som
denne. men det varede lige lidt inden jeg vågnede forleden. Det er altså servostyringspumpen der trækkes af den
separate v rem. og ikke v. pumpen. remmen til denne pumpe strammes som jeg beskrev det forleden. altså af med
plastafdækningen den sidder jo bare med et par selvskærende skruer. når det er fjernet kan du let se hvordan du
skal gøre. Det omtalte lille tandhjul går i indgreb med tænder på pumpebeslaget således at pumpen flyttes når du
drejer bolten med tandhjulet. derved strammes remmen. Hvis det stadig ikke lykkes kan du jo tage imod tilbuddet
fra vores ven i Kbh.

Hilsen Reiffenstein.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 29-06-04 19:29

har givet dig et tilbud alle andre ville tage i mod.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 29-06-04 20:14

Problemet er at der er 200 km i en omgang
Så er der det at det ikke er den motor du taler om
denne motor har en fladrem til generatoren, blæser og servo.
Fra servoen går der en kort rem V rem over til vandpumpen
som jeg beskrev fra starten.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 11-11-04 12:11

Hvem af jer syntes i skal have point
De svar i er kommet med er helt forkerte
Remmen på en 1.8 Passat 1999 kan ikke josteres men skal skiftes ( VW )