/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Astra igen!! - Startproblemer
Fra : gert_k
Vist : 681 gange
50 point
Dato : 27-06-04 01:48

Hej igen, så har jeg startproblemer igen.

Jeg har skiftet: rotor, fordeler og tændspole iden tro at det var tændspolen (rotor plus fordeler så lidt medtaget ud, så jeg skiftede også dem) der ER spænding til tændspolen når der er tænding på bilen.

Problemet er den ikke starter når jeg drejer nøglen til "start" starteren trækker motoren rundt og der er massere af strøm, men den starter bare ikke!

Den er nem nok at skubbe igang, men det er jo ikke fedt at man skal til det hver gang!!

Nogen idéer TIL hvad der kan være galt???

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-04 08:27

Mon startmotoren "æder" al strøm, så der ikke er spænding nok
til tændingen. Når den er let at skubbe igang, kunne det tyde på
en fejl i den retning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-04 10:12

Den fejl kan også skyldes dårlig kompression p.g.a. slitage i motor, selv om det plejer at være værst med dieselbiler. Så er de umulig at starte i selvstarter, men et skub på et par meter,så starter de uden problemer. Men hvad med benzintilførsel, kan evt skyldes fejl i chokersystem så den drukner.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 27-06-04 15:55

Det er ikke fordi den mangler strøm, selvom man tilslutter ekstra strøm vil den stadig ikke. (Tophjælp kunne ikke starte den på den måde)

Jeg tror ikke at den drukner, men ved jo ikke, kan man ikke høre om den gør det??

Mangel på kompression? den har gået 180.000, hvordan afhjælper man så det?? har ikke forstand på biler er det noget med nye stempelringe??

Det skal lige siges at det ikke er hver gang den ikke vil, fx. ville den ikke i går da jeg skulle på job kl 20 men den startede fint i morges da jeg skulle hjem kl 10. Den har også startet fint hele dagen i dag.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 02-03-05 11:32

Det var tændingsmodulet den var gal med, bare så i ved det til næste gang der er nogen der spør......