/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Problem med 2 PCér på et ADSL-modem
Fra : hms
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 26-06-04 21:47

Hej.

Kan det passe at jeg ikke kan tilslutte 2 stk PC til Teledanmarks ADSL-modem(Bredbånd).Mit modem af typen "Siemens xpressLink" , og der er 2 stk.LAN udgange på boksen men internettet fungerer kun på det ene.

Hvilke muligheder har jeg ellers , hvis det ikke skal være trådløst(Der er trukket kabler til 2stk.PC)

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-06-04 22:37

Ja det er kun den ene port du kan anvende så du skal have faty i en hub, switch eller router for at koble flere pc'ere til dit modem. Hvis du har 2 dynanmiske IP som er std. hos TDC kan du tilkoble 2 pc'er via hub eller switch og hvis du anvender router endnu flere.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 26-06-04 22:40

Hej.
Tak for svar.
Ja jeg har 2 dynamiske ip-adresser. Har Du nogen anelse om prisen for en hub eller switch ?

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-06-04 22:45

Det kan du nemt finde på:
http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp der er mange priser men et par hundrede ca.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-06-04 22:47

Den her kan bruges og du skal så også bruge patchkabler I passende længder
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14209

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-06-04 22:48

Jeg handler i øvrigt ofte hos Midt-Data, der er rimelige og nemme at handle med.
http://www.midtdata.dk/
De har hvad du skal bruge.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-04 22:52

Hvis du skulle komme i tanke om, at ville have forbindelse imellem de to computere vil jeg anbefale en router i stedet, men det er et spørgsmål om behov og sikkerhed. En brugbar router fås for lidt over 300 kr.

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 26-06-04 23:41

Tak for svaret BjarneD.

Har nu lidt at gå efter.

Mange tak
hms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-06-04 23:45

Du er velkommen en anden gang
Bjarne