/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hvor mange kræfter skal der til vandski.
Fra : bpedersen
Vist : 3904 gange
100 point
Dato : 26-06-04 21:17

Hej. Jeg skal til at købe båd. Den båd jeg vil køber er en styrpultbåd med 30 hk og en længde på ca 4,3 meter.
Er 30 hk. nok til at trække en nybegynder på 70-80 kg op af vandet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-06-04 21:42

Nu skriver du jo ikke hvor stor båden er, men en båd styrpult er vel ikke større end 15-17 fod så det skulle ikke være noget problem.
Jeg kunne gøre det med en 17 fod Fevik med 18 hk selv om det tog sin tid.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-06-04 21:44

Undskyld --det er først nu jeg ser de 4,3 m og så er det slet ikke noget problem.
God fornøjelse.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-04 21:55

Det kommer også an på hvad båden vejer. Har selv haft en kabinebåd på 5,70 m, og med en 40 hk Mercury kunne den i hvert fald ikke trække vandski op.

Accepteret svar
Fra : PLyd

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-04 22:00

Hej Pedersen,

En båd på 4,3 meter burde nu nok kunne komme op i fornuftig fart til at trække et par vandski - når det er en nybegynder, er det vel heller ikke hastigheden der skal helt op og ringe med det samme.
Jeg har selv en 14 fods kabinebåd (til salg - hvis nogen skulle være interesseret) med en 7.5 hestes bagpå - den kan dog nok næppe klare det.
Og alligevel - men det bliver nok ikke skidesjovt

Go´sejl og skitur

MP

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 27-06-04 10:39

Hej Pedersen

Det er godt nok en "lille" jolle med en stor motor, men det er ikke ensbetydende med at det er nemt at stå på ski efter den. Hvor stort er dens bæreplan (hvor bred er den).Jeg har selv været ejer af en 13 fods selco med en 50 nk mercury monteret. Den kunne sagtens trække ski, men vejer du 95 kg kan du godt glemme at komme op hvis du er nybegynder.
Du skriver det er en jolle du skal købe, hvad med at spørge om en tur efter den og se hvor hurtigt man kommer op.

Hilsen Per

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-06-04 21:56

En styrpultsbåd er jo ikke en kabinebåd.
Så endnu engang---ja det går fint
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-07-04 21:09

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 11-07-04 22:53

Tak for svaret PLyd.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 24-08-04 09:46

PLyd.. den båd du har til salg..har du et billede og en pris af den.. mangler en lille båd med alt i tilbehør til tage ud at fiske med et par gange om året..

Junior