/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Stavekontrollen i Word
Fra : jensklitgaard
Vist : 758 gange
40 point
Dato : 15-06-02 12:57

Når jeg åbner en helt ny side i word (normal.dot) foretages der ikke rød understregning for evt. ord der er stavet forkert. Jeg har naturligvis sat dette i indstillinger. Så snart jeg har formateret teksten, eller lavet nyt afsnit eller "manuelt" linjeskift, vises de røde streger. Jeg har også forsøgt med med at smide normal.dot ud og få en ny, men lige meget hjælper det.
Håber der er en der har en løsning herpå.
/JensKlitgaard

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-06-02 13:37

Jeg er lidt usikker på om jeg forstår spørgsmålet rigtigt.
Hvis jeg vil være fri for disse røde streger går jeg i "Funtioner"
"indstillinger" -> "stave og grammatik-kontrol" - fjerner flue-ben
i "løbende stavekontrol" og "foreslå altid rettelser" -.
Disse indstillinger bevares (hos mig) selvom jeg åbner nyt doc.
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 18:59

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen.

--
mvh
pre

"jensklitgaard" <jensklitgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:6%EO8.50731$N46.1748163@news010.worldonline.dk...
> Når jeg åbner en helt ny side i word (normal.dot) foretages der ikke rød
> understregning for evt. ord der er stavet forkert. Jeg har naturligvis
> sat dette i indstillinger. Så snart jeg har formateret teksten, eller
> lavet nyt afsnit eller "manuelt" linjeskift, vises de røde streger. Jeg
> har også forsøgt med med at smide normal.dot ud og få en ny, men lige
> meget hjælper det.
> Håber der er en der har en løsning herpå.
> /JensKlitgaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 20:15

pre skrev:

> Så hvis du
> savner respons, så er det forklaringen.

*LOL*
Det "KanDu" jo godt, altså skrive så det ikke
kan misforstås hvad der menes om "Kandu".

Det er ligesom de indlæg i webdesign
grupperne der slutter med:

"Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials"

Jamen for f....., hvorfor læser de ikke der
hvis de vil lære noget........hvorfor skal det
forbi en ng for at de kan få et kvalificeret svar.

Så jeg undlader konsekvent at svare på
indlæg via "Kandu" og ovenstående "Html.dk"

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/
http://www.usenet.dk/grupper.pl
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 15-06-02 21:25

"jensklitgaard" <jensklitgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6%EO8.50731$N46.1748163@news010.worldonline.dk...
> Når jeg åbner en helt ny side i word (normal.dot) foretages der ikke rød
> understregning for evt. ord der er stavet forkert. Jeg har naturligvis
> sat dette i indstillinger. Så snart jeg har formateret teksten, eller
> lavet nyt afsnit eller "manuelt" linjeskift, vises de røde streger. Jeg
> har også forsøgt med med at smide normal.dot ud og få en ny, men lige
> meget hjælper det.
> Håber der er en der har en løsning herpå.
> /JensKlitgaard
>
> --
Det kunne tyde på (da du ikke skriver det selv), at du bruger word xp. Den
er så smart, at den også kan stavekontrollere på engelsk og tysk. Samtidig
kan den selv finde ud af, hvilket sprog der skrives på.
Men den skal bruge et vist antal ord, før den kan finde ud af det, og det
gør den så ved, at første gang der manuelt skiftes linie (indsættes et nyt
afsnit), så læser den det netop skrevne afsnit og finder ud af hvilket sprog
der er brugt, hvorefter de røde streger kommer, hvis man altså ikke kan
stave
Herefter bruger den dette sprog fremover og så kommer de røde
understregninger straks.
Dog gør den stadig det, at hver gang der laves et nyt afsnit, læser den det
foregående afsnit, for at kontrollere, om der stadig bruges samme sprog.
Skulle man af en eller anden grund have skiftet til engelsk, finder den ud
af det og skifter så stavekontrollen til at være engelsk.
På sin vis meget smart. Men prisen er altså at man må undvære at se
rettelserne indtil et afsnit er skrevet.

Kurt

Kommentar
Fra : jensklitgaard

Dato : 16-06-02 00:46

"Kurt B. Andersen" skrev d. 15-06-02 21:25 dette indlæg :
>
> "jensklitgaard" <jensklitgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:6%EO8.50731$N46.1748163@news010.worldonline.dk...
> > Når jeg åbner en helt ny side i word (normal.dot) foretages der ikke rød
> > understregning for evt. ord der er stavet forkert. Jeg har naturligvis
> > sat dette i indstillinger. Så snart jeg har formateret teksten, eller
> > lavet nyt afsnit eller "manuelt" linjeskift, vises de røde streger. Jeg
> > har også forsøgt med med at smide normal.dot ud og få en ny, men lige
> > meget hjælper det.
> > Håber der er en der har en løsning herpå.
> > /JensKlitgaard
> >
> > --
> Det kunne tyde på (da du ikke skriver det selv), at du bruger word xp. Den
> er så smart, at den også kan stavekontrollere på engelsk og tysk. Samtidig
> kan den selv finde ud af, hvilket sprog der skrives på.
> Men den skal bruge et vist antal ord, før den kan finde ud af det, og det
> gør den så ved, at første gang der manuelt skiftes linie (indsættes et nyt
> afsnit), så læser den det netop skrevne afsnit og finder ud af hvilket sprog
> der er brugt, hvorefter de røde streger kommer, hvis man altså ikke kan
> stave
> Herefter bruger den dette sprog fremover og så kommer de røde
> understregninger straks.
> Dog gør den stadig det, at hver gang der laves et nyt afsnit, læser den det
> foregående afsnit, for at kontrollere, om der stadig bruges samme sprog.
> Skulle man af en eller anden grund have skiftet til engelsk, finder den ud
> af det og skifter så stavekontrollen til at være engelsk.
> På sin vis meget smart. Men prisen er altså at man må undvære at se
> rettelserne indtil et afsnit er skrevet.
>
> Kurt
>

Godkendelse af svar
Fra : jensklitgaard

Dato : 16-06-02 00:48

Tak for svaret Kurt B. Andersen.
Tak for et kvalificeret svar -- jeg bruger office 2000
og det ser altså ud til at funktionerne i word2000
i dette tilfælde svarer til wordXP
/jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 21:55

"jensklitgaard" <jensklitgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:PpPO8.57127$N46.1828422@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Kurt B. Andersen.
> Tak for et kvalificeret svar -- jeg bruger office 2000
> og det ser altså ud til at funktionerne i word2000
> i dette tilfælde svarer til wordXP

Velbekomme, og ja - den funktionalitet kom med version 2000

Kurt