/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
sved problem
Fra : kamik
Vist : 6517 gange
200 point
Dato : 15-06-02 11:22

hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under armene. Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han giver mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et andet middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt 3 gange om dagen.

mvh eva

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 210 point
Dato : 15-06-02 12:17

Hej

Når du har døjet med svedproblemer i i mange år, samt prøvet hvad der kan anbefales af Cremer og lign. og intet af disse ting har hjulpet dig,---så er udvejen for dig måske en "operation" hvor de fleste svedkirtler under armene bliver fjernet. Du kan snakke med din Læge om dette, da problemet for dig lyder meget volsomt. Hvis tilstanden er vurderet meget slem, så kan der søges hjælp gennem Sygesikringen.
http://www.speciallaegecenteret.dk/plastikkirurgi/sved.htm

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 15-06-02 23:43

Ja jeg er enig med Parkenss, min svigerfar havde selv samme problemm, han kunne ikke foretage sig noget uden at sveden bare piplede frem og han fik derfor fjernet svedkirtlerne under armene - og døjer derfor ikke med problemet mere.

Håber du finder den løsning der passer dig bedst

Kommentar
Fra : StineB

Dato : 16-06-02 00:50

Kære Eva
Indtil du evt. får talt med din læge - og der vil jo gå yderligere tid, hvis du skal vente på at blive opereret - så gå på apoteket og køb noget ph-creme. Det er en hvid tube, som kan stå på proppen, med blå skrift, pris ca. 35 kr.
Cremen smøres på om aftenen, først nogle dage i træk, herefter efter behov. Det kan måske virke for dig i en periode - hvis man har sart hud er det ikke ualmindeligt at deodoranter o.lign. holder op med at virke efter en periode. Måske kan det hjælpe at skifte mellem forskellige midler f.eks. med en måneds mellemrum.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 07:55

Har også haft problemet i flere år. Hjalp mig en del da jeg tabte mig
25-30kg, men de irriterende "skjolder" på trøjen oplever jeg stadig. Du kan
evt. prøve med en anti-perispirant roll-on. Det kan lægge en hinde. Men
husk.. det er sundt at kunne svede! Selvom jeg dyrker meget sport og er i
rimelig god form idag, sveder jeg stadig meget. Jeg vejede 125kg inden jeg
tabte mig. Havde tit 3-4 tshirts med på arbejde. Er bare surt når man skal
ud blandt andre og være pæn i tøjet. Kender fornemmelsen.
Har du fået nogle gode råd vil jeg gerne vide mere.

"kamik" <kamik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:eCDO8.49795$N46.1731243@news010.worldonline.dk...
> hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under armene.
> Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han giver
> mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp
> også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun
> over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et andet
> middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden
> ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt 3
> gange om dagen.
>
> mvh eva
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : kamik

Dato : 18-06-02 12:39

Hej allesammen

tak for jeres bersvarelser. Jeg lader lige tråden stå åben en dag eller to inu, hvis der nu skulle komme et "guldkorn". Først vil jeg en tur på apoteket efter PH creme og så må jeg hellere ringe og aftale en tid med lægen, det er da bare lidt mærkeligt, at han ikke selv har nævnt operation som en løsning. Og det er ihvertfald ikke fordi jeg ikke sveder nok til det, for jeg er altid den i "selvskabet" der sveder mest, jeg stikker selv de største mænd..... Puha

svedige hilsner Eva

Kommentar
Fra : kamik

Dato : 18-06-02 12:43

hej igen
lige et tillægsspørgsmål :) er der nogen som ved hvad det ca koster, hvis ikke jeg kan få tilskud af sygesikringen?
jeg er jo bare en fattig studerende ;)

mvh eva

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 11:49

hej i to. Jeg kender det ligeså godt. Jeg er en dreng på 17 med disse
svedproblemer :(
Det er lidt træls, om vinteren gør det mig ikke noget, for der tager jeg
bare en sweather over, så er det problem løst.
Men her om sommeren. Puahaa..

Jeg har det sådan, at jeg kan gå i bad og bagefter sprøjte med deo, og 5min,
har jeg sved under armene.
Det er sku træls. Når jeg dyrker sport gør det mig ikke noget, jeg spiller
en del fodbold her om sommmeren, og hvem vil ikke komme til at svede i den
varme ik?
Men en fredag aften der sammen med vennerne er sgu lidt svær. Man kan jo
ikke komme i en bluse eller noget, så man tager en tshirt på man sveder lige
igennem den med det samme :((

jeg er sku også desperat, jeg er måske lidt mere heldig, for jeg HÅBER at
det er en pupetets ting som går over igen.
Mig :(

"Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
news:aemli0$8oi$1@news.net.uni-c.dk...
> Har også haft problemet i flere år. Hjalp mig en del da jeg tabte mig
> 25-30kg, men de irriterende "skjolder" på trøjen oplever jeg stadig. Du
kan
> evt. prøve med en anti-perispirant roll-on. Det kan lægge en hinde. Men
> husk.. det er sundt at kunne svede! Selvom jeg dyrker meget sport og er i
> rimelig god form idag, sveder jeg stadig meget. Jeg vejede 125kg inden jeg
> tabte mig. Havde tit 3-4 tshirts med på arbejde. Er bare surt når man skal
> ud blandt andre og være pæn i tøjet. Kender fornemmelsen.
> Har du fået nogle gode råd vil jeg gerne vide mere.
>
> "kamik" <kamik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:eCDO8.49795$N46.1731243@news010.worldonline.dk...
> > hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under armene.
> > Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han giver
> > mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp
> > også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun
> > over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et andet
> > middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden
> > ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt 3
> > gange om dagen.
> >
> > mvh eva

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 12:09

Hej! Jeg kender det godt! Er også kun 23. Man er meget flov hvis man skal en
tur i byen med vennerne. Man sidder og er helt kogt over inden man
overhovedet kommer i byen. Har nogengange gjort det, at jeg har taget en
tshirt på indenunder der kan tage det værste og så diskret tage den af inden
man skal videre. andre gange er der værst først på aftenen. Specielt er det
helt galt hvis man drikker alkohol, ihvertfald først på aftenen. Er også
galt med sved i hænderne. Hader når man skal sige goddag til en forsamling.
Man må sku da kune få noget for det?!
Har også prøvet ammonium chlorid uden held.
Irriterer mig grænseløst.

"D3nnis" <d3nnismusicme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d0f1002$0$677$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej i to. Jeg kender det ligeså godt. Jeg er en dreng på 17 med disse
> svedproblemer :(
> Det er lidt træls, om vinteren gør det mig ikke noget, for der tager jeg
> bare en sweather over, så er det problem løst.
> Men her om sommeren. Puahaa..
>
> Jeg har det sådan, at jeg kan gå i bad og bagefter sprøjte med deo, og
5min,
> har jeg sved under armene.
> Det er sku træls. Når jeg dyrker sport gør det mig ikke noget, jeg spiller
> en del fodbold her om sommmeren, og hvem vil ikke komme til at svede i den
> varme ik?
> Men en fredag aften der sammen med vennerne er sgu lidt svær. Man kan jo
> ikke komme i en bluse eller noget, så man tager en tshirt på man sveder
lige
> igennem den med det samme :((
>
> jeg er sku også desperat, jeg er måske lidt mere heldig, for jeg HÅBER at
> det er en pupetets ting som går over igen.
> Mig :(
>
> "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
> news:aemli0$8oi$1@news.net.uni-c.dk...
> > Har også haft problemet i flere år. Hjalp mig en del da jeg tabte mig
> > 25-30kg, men de irriterende "skjolder" på trøjen oplever jeg stadig. Du
> kan
> > evt. prøve med en anti-perispirant roll-on. Det kan lægge en hinde. Men
> > husk.. det er sundt at kunne svede! Selvom jeg dyrker meget sport og er
i
> > rimelig god form idag, sveder jeg stadig meget. Jeg vejede 125kg inden
jeg
> > tabte mig. Havde tit 3-4 tshirts med på arbejde. Er bare surt når man
skal
> > ud blandt andre og være pæn i tøjet. Kender fornemmelsen.
> > Har du fået nogle gode råd vil jeg gerne vide mere.
> >
> > "kamik" <kamik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:eCDO8.49795$N46.1731243@news010.worldonline.dk...
> > > hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under
armene.
> > > Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han
giver
> > > mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp
> > > også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun
> > > over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et
andet
> > > middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden
> > > ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt
> > > gange om dagen.
> > >
> > > mvh eva
>

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 18-06-02 14:05

Jeg ved ikke om det kun er mig det hjælper på, men en ganske alm. sanex deodorant gør altså underværker... man skal ikke rulle så meget på. De er faktisk gode alle sammen. Men når man har svedproblemer, skal man ikke bruge spray... man skal bruge 'smørrelse', hvis I forstår hvad jeg mener. Bare ikke for meget... for det kan faktisk mange gange være deodorantens skyld at man får disse svedpletter under armene, så overdreven brug af deodorant er altså heller ikke godt. Nu ved jeg ikke om det også er lugtgener eller om problemet består i 'pletterne'. Jeg har kun selv erfaringer med det at være våd under armene - og kun i situationer som eksamen osv. hvor det er 'naturligt' - men det er jo noget som alle på et eller andet tidspunkt døjer med og jeg giver jer ret i at det ikke er særlig behageligt.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 18-06-02 20:50

Hej
Man kan få en deodorant der er lavet på saltkrystal, man fugter den med vand inden brug, og så skulle den lukke for porene, så man ikke sveder under armene. Sveden kommer så ud andre steder på kroppen.
Den kan fåes i Matas og nogle dagligvarebutikker. Det er da et forsøg værd...

Qnuz Fra Nuserpigen...
Held & Lykke...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 07:58

"Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse
news:aemli0$8oi$1@news.net.uni-c.dk...
> Har også haft problemet i flere år. Hjalp mig en del da jeg
tabte mig
> 25-30kg, men de irriterende "skjolder" på trøjen oplever jeg
stadig. Du kan
> evt. prøve med en anti-perispirant roll-on. Det kan lægge en
hinde. Men
> husk.. det er sundt at kunne svede! Selvom jeg dyrker meget
sport og er i
> rimelig god form idag, sveder jeg stadig meget. Jeg vejede 125kg
inden jeg
> tabte mig. Havde tit 3-4 tshirts med på arbejde. Er bare surt
når man skal
> ud blandt andre og være pæn i tøjet. Kender fornemmelsen.
> Har du fået nogle gode råd vil jeg gerne vide mere.

En urte creme deo fra shangrila ( sælges på homeparty) oplever jeg
bremser sveden under armene totalt. MEN sveder man meget, så kan
der stadig komme svedige våde pletter både på ryggen og foran på
brystet. Den hæmmer kun sveden der hvor den smøres på - men det er
til gengæld også særdeles effektivt. Jeg bruger den selv, i
begrænset omfang.

Ved at barbere hårene af under armene, kan man mindske lugtgenerne
af sveden.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 08:29

Må vi prøve. Takker!! ;0)

Men ved nu ikke med hårene under armene *gg*

Kan du huske hvad salven præcist hedder?

"J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:pTVP8.1047$va.181055@news000.worldonline.dk...
>
> "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse
> news:aemli0$8oi$1@news.net.uni-c.dk...
> > Har også haft problemet i flere år. Hjalp mig en del da jeg
> tabte mig
> > 25-30kg, men de irriterende "skjolder" på trøjen oplever jeg
> stadig. Du kan
> > evt. prøve med en anti-perispirant roll-on. Det kan lægge en
> hinde. Men
> > husk.. det er sundt at kunne svede! Selvom jeg dyrker meget
> sport og er i
> > rimelig god form idag, sveder jeg stadig meget. Jeg vejede 125kg
> inden jeg
> > tabte mig. Havde tit 3-4 tshirts med på arbejde. Er bare surt
> når man skal
> > ud blandt andre og være pæn i tøjet. Kender fornemmelsen.
> > Har du fået nogle gode råd vil jeg gerne vide mere.
>
> En urte creme deo fra shangrila ( sælges på homeparty) oplever jeg
> bremser sveden under armene totalt. MEN sveder man meget, så kan
> der stadig komme svedige våde pletter både på ryggen og foran på
> brystet. Den hæmmer kun sveden der hvor den smøres på - men det er
> til gengæld også særdeles effektivt. Jeg bruger den selv, i
> begrænset omfang.
>
> Ved at barbere hårene af under armene, kan man mindske lugtgenerne
> af sveden.
>
> Kærlige hilsner
> J¤mfruen)
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 10:06

"Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
news:aepbsj$7gi$1@news.net.uni-c.dk...
> Må vi prøve. Takker!! ;0)
>
> Men ved nu ikke med hårene under armene *gg*
>
> Kan du huske hvad salven præcist hedder?

Hej jeg har også et svedproblem. Jeg vil ikke stå og smøre mig ind i salve
for at undgå sveden da!
Thomas du skal jo huske på én ting; sveden komme ikke ud af din krop for
sjov! Hvis du her lukker den inde i din krop kan det have følger, hvilke ved
jeg ikke men meget logisk er det. Hvis du holder på tisset længe nok gør det
jo også ondt :)

Prøv at spise anderledes, tabe dig hvis du er overvægtigt. Jeg har samme
problemer med at jeg kan gå i bad og 2min efter sveder jeg under armene. Jeg
dyrker lidt sport her i sommeren og fandt ud af at jeg ikke sveder så meget
mere.

Jeg har også droppet de fede sager (såehn da og spiser meget pasta.
Jeg er ikke overvægtig overhovedet, men vil da gerne have mavemusklerne til
at stritte frem igen som de engang gjorde :)

Motion, sund mad hjælper utroligt meget her, det er næsten gået væk. Prøv
det først

Mvh
henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 11:01

On Tue, 18 Jun 2002 13:08:35 +0200, "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk>
wrote:

>Har også prøvet ammonium chlorid uden held.
>Irriterer mig grænseløst.

Jeg bruger Aluminium-klorid 20% 1 gang om ugen,
det lukker kun for en del af svedkirtlerne, hos apotek,
eller Matas
mvh Ebbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 11:28

Jamen for søren da henrik hehe... jeg er instruktør i et fitnesscenter. jeg
spiser korrekt, vejer endda maden til tider da jeg også cykler meget.Vejer
dog stadig 5-10 kg for meget pga min robuste bygning. Det er jo kun en stor
fordel at kunne svede i forbindelse med sport. Det er bare ikke særligt rart
hvis man skal en tur i byen og trøjen er helt vår under armene. Vil hellere
tisse en ekstra gang. Men det er både hænder, fødder og under armene.
Har tænkt på om det måske netop var fordi jeg spiser så sundt. Men det er jo
ikke sved som lugter og bliver gul, det er klar væske.. men det løber ned i
den varme.
Mangler bare et middel der lukker porrene så jeg kan tisse det ud. Synes
heller ikke jeg drikker overdrevet meget væske, kun den mængde jeg skal.
*fortvivlet* Var det dog bare "in" at svede. Skjolder scorer man ikke i byen
med ;0)
Er jo bare kroppens mekanisme for at regulere varmen. ØV.. nogen der har
flere råd? lad eksperterne komme til!

"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d10498e$0$714$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
> news:aepbsj$7gi$1@news.net.uni-c.dk...
> > Må vi prøve. Takker!! ;0)
> >
> > Men ved nu ikke med hårene under armene *gg*
> >
> > Kan du huske hvad salven præcist hedder?
>
> Hej jeg har også et svedproblem. Jeg vil ikke stå og smøre mig ind i salve
> for at undgå sveden da!
> Thomas du skal jo huske på én ting; sveden komme ikke ud af din krop for
> sjov! Hvis du her lukker den inde i din krop kan det have følger, hvilke
ved
> jeg ikke men meget logisk er det. Hvis du holder på tisset længe nok gør
det
> jo også ondt :)
>
> Prøv at spise anderledes, tabe dig hvis du er overvægtigt. Jeg har samme
> problemer med at jeg kan gå i bad og 2min efter sveder jeg under armene.
Jeg
> dyrker lidt sport her i sommeren og fandt ud af at jeg ikke sveder så
meget
> mere.
>
> Jeg har også droppet de fede sager (såehn da og spiser meget pasta.
> Jeg er ikke overvægtig overhovedet, men vil da gerne have mavemusklerne
til
> at stritte frem igen som de engang gjorde :)
>
> Motion, sund mad hjælper utroligt meget her, det er næsten gået væk. Prøv
> det først
>
> Mvh
> henrik
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 11:28

Jamen for søren da henrik hehe... jeg er instruktør i et fitnesscenter. jeg
spiser korrekt, vejer endda maden til tider da jeg også cykler meget.Vejer
dog stadig 5-10 kg for meget pga min robuste bygning. Det er jo kun en stor
fordel at kunne svede i forbindelse med sport. Det er bare ikke særligt rart
hvis man skal en tur i byen og trøjen er helt vår under armene. Vil hellere
tisse en ekstra gang. Men det er både hænder, fødder og under armene.
Har tænkt på om det måske netop var fordi jeg spiser så sundt. Men det er jo
ikke sved som lugter og bliver gul, det er klar væske.. men det løber ned i
den varme.
Mangler bare et middel der lukker porrene så jeg kan tisse det ud. Synes
heller ikke jeg drikker overdrevet meget væske, kun den mængde jeg skal.
*fortvivlet* Var det dog bare "in" at svede. Skjolder scorer man ikke i byen
med ;0)
Er jo bare kroppens mekanisme for at regulere varmen. ØV.. nogen der har
flere råd? lad eksperterne komme til!

"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d10498e$0$714$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
> news:aepbsj$7gi$1@news.net.uni-c.dk...
> > Må vi prøve. Takker!! ;0)
> >
> > Men ved nu ikke med hårene under armene *gg*
> >
> > Kan du huske hvad salven præcist hedder?
>
> Hej jeg har også et svedproblem. Jeg vil ikke stå og smøre mig ind i salve
> for at undgå sveden da!
> Thomas du skal jo huske på én ting; sveden komme ikke ud af din krop for
> sjov! Hvis du her lukker den inde i din krop kan det have følger, hvilke
ved
> jeg ikke men meget logisk er det. Hvis du holder på tisset længe nok gør
det
> jo også ondt :)
>
> Prøv at spise anderledes, tabe dig hvis du er overvægtigt. Jeg har samme
> problemer med at jeg kan gå i bad og 2min efter sveder jeg under armene.
Jeg
> dyrker lidt sport her i sommeren og fandt ud af at jeg ikke sveder så
meget
> mere.
>
> Jeg har også droppet de fede sager (såehn da og spiser meget pasta.
> Jeg er ikke overvægtig overhovedet, men vil da gerne have mavemusklerne
til
> at stritte frem igen som de engang gjorde :)
>
> Motion, sund mad hjælper utroligt meget her, det er næsten gået væk. Prøv
> det først
>
> Mvh
> henrik
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 11:32

Jamen for søren da henrik hehe... jeg er instruktør i et fitnesscenter. jeg
spiser korrekt, vejer endda maden til tider da jeg også cykler meget.Vejer
dog stadig 5-10 kg for meget pga min robuste bygning. Det er jo kun en stor
fordel at kunne svede i forbindelse med sport. Det er bare ikke særligt rart
hvis man skal en tur i byen og trøjen er helt vår under armene. Vil hellere
tisse en ekstra gang. Men det er både hænder, fødder og under armene.
Har tænkt på om det måske netop var fordi jeg spiser så sundt. Men det er jo
ikke sved som lugter og bliver gul, det er klar væske.. men det løber ned i
den varme.
Mangler bare et middel der lukker porrene så jeg kan tisse det ud. Synes
heller ikke jeg drikker overdrevet meget væske, kun den mængde jeg skal.
*fortvivlet* Var det dog bare "in" at svede. Skjolder scorer man ikke i byen
med ;0)
Er jo bare kroppens mekanisme for at regulere varmen. ØV.. nogen der har
flere råd? lad eksperterne komme til!

"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d10498e$0$714$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
> news:aepbsj$7gi$1@news.net.uni-c.dk...
> > Må vi prøve. Takker!! ;0)
> >
> > Men ved nu ikke med hårene under armene *gg*
> >
> > Kan du huske hvad salven præcist hedder?
>
> Hej jeg har også et svedproblem. Jeg vil ikke stå og smøre mig ind i salve
> for at undgå sveden da!
> Thomas du skal jo huske på én ting; sveden komme ikke ud af din krop for
> sjov! Hvis du her lukker den inde i din krop kan det have følger, hvilke
ved
> jeg ikke men meget logisk er det. Hvis du holder på tisset længe nok gør
det
> jo også ondt :)
>
> Prøv at spise anderledes, tabe dig hvis du er overvægtigt. Jeg har samme
> problemer med at jeg kan gå i bad og 2min efter sveder jeg under armene.
Jeg
> dyrker lidt sport her i sommeren og fandt ud af at jeg ikke sveder så
meget
> mere.
>
> Jeg har også droppet de fede sager (såehn da og spiser meget pasta.
> Jeg er ikke overvægtig overhovedet, men vil da gerne have mavemusklerne
til
> at stritte frem igen som de engang gjorde :)
>
> Motion, sund mad hjælper utroligt meget her, det er næsten gået væk. Prøv
> det først
>
> Mvh
> henrik
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 23:10

Et godt råd er at tænke på hvad man indtager af føde og drikke!

Tænk på hvad der varmer.........
Kaffe er lavet på ristede bønner og er derfor varmende.
Chilli eller andre former for stærke krydderier.
Ginsing er også en varmende urt, ingefær, hvidløg osv.
alkohold er også varmende.
Drik rigeligt med VAND.
Tyk din mad , lad være med at sluge den, spis mindre, og ikke efter
kl. 19.00.
røgede fødevare sild, laks osv.
Oksekød, svinekød........
Drop smøgerne og haspiben

spis kølende føde
salat, augurker, frugt, kylling, kalkun, gå nogle ture i den friske
luft, drik vand og vand og vand.

On Tue, 18 Jun 2002 13:08:35 +0200, "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk>
wrote:

>Hej! Jeg kender det godt! Er også kun 23. Man er meget flov hvis man skal en
>tur i byen med vennerne. Man sidder og er helt kogt over inden man
>overhovedet kommer i byen. Har nogengange gjort det, at jeg har taget en
>tshirt på indenunder der kan tage det værste og så diskret tage den af inden
>man skal videre. andre gange er der værst først på aftenen. Specielt er det
>helt galt hvis man drikker alkohol, ihvertfald først på aftenen. Er også
>galt med sved i hænderne. Hader når man skal sige goddag til en forsamling.
>Man må sku da kune få noget for det?!
>Har også prøvet ammonium chlorid uden held.
>Irriterer mig grænseløst.
>
>"D3nnis" <d3nnismusicme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:3d0f1002$0$677$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> hej i to. Jeg kender det ligeså godt. Jeg er en dreng på 17 med disse
>> svedproblemer :(
>> Det er lidt træls, om vinteren gør det mig ikke noget, for der tager jeg
>> bare en sweather over, så er det problem løst.
>> Men her om sommeren. Puahaa..
>>
>> Jeg har det sådan, at jeg kan gå i bad og bagefter sprøjte med deo, og
>5min,
>> har jeg sved under armene.
>> Det er sku træls. Når jeg dyrker sport gør det mig ikke noget, jeg spiller
>> en del fodbold her om sommmeren, og hvem vil ikke komme til at svede i den
>> varme ik?
>> Men en fredag aften der sammen med vennerne er sgu lidt svær. Man kan jo
>> ikke komme i en bluse eller noget, så man tager en tshirt på man sveder
>lige
>> igennem den med det samme :((
>>
>> jeg er sku også desperat, jeg er måske lidt mere heldig, for jeg HÅBER at
>> det er en pupetets ting som går over igen.
>> Mig :(
>>
>> "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message
>> news:aemli0$8oi$1@news.net.uni-c.dk...
>> > Har også haft problemet i flere år. Hjalp mig en del da jeg tabte mig
>> > 25-30kg, men de irriterende "skjolder" på trøjen oplever jeg stadig. Du
>> kan
>> > evt. prøve med en anti-perispirant roll-on. Det kan lægge en hinde. Men
>> > husk.. det er sundt at kunne svede! Selvom jeg dyrker meget sport og er
>i
>> > rimelig god form idag, sveder jeg stadig meget. Jeg vejede 125kg inden
>jeg
>> > tabte mig. Havde tit 3-4 tshirts med på arbejde. Er bare surt når man
>skal
>> > ud blandt andre og være pæn i tøjet. Kender fornemmelsen.
>> > Har du fået nogle gode råd vil jeg gerne vide mere.
>> >
>> > "kamik" <kamik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:eCDO8.49795$N46.1731243@news010.worldonline.dk...
>> > > hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under
>armene.
>> > > Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han
>giver
>> > > mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp
>> > > også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun
>> > > over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et
>andet
>> > > middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden
>> > > ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt
>3
>> > > gange om dagen.
>> > >
>> > > mvh eva
>>
>

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Godkendelse af svar
Fra : kamik

Dato : 20-06-02 14:39

Hej igen

jeg siger inu engang tak for alle de gode råd, jeg kan desværre ikke give point til jer alle ;(
Men det har været fedt at høre om folks erfaringer.

mvh Eva

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 09:42

Hæng mig ikke op på dette for jeg ved ikke om det er blevet godkendt.
Men for en del år siden havde jeg en veninde der var med i et forsøg om
dette hun fik fjernet sine svedkirtler under armen og hun har ikke haft
problemer siden det skal lige siges at de også fjernede hårsækkene under
armene så for os Kvinder er det jo et mega plus.
"kamik" <kamik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:eCDO8.49795$N46.1731243@news010.worldonline.dk...
> hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under armene.
> Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han giver
> mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp
> også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun
> over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et andet
> middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden
> ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt 3
> gange om dagen.
>
> mvh eva
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 12:21

"Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse
news:aepbsj$7gi$1@news.net.uni-c.dk...
> Må vi prøve. Takker!! ;0)
>
> Men ved nu ikke med hårene under armene *gg*
>
> Kan du huske hvad salven præcist hedder?

Hej Thomas E

ja den med hårene er måske ikke så god, og når det ikke er lugten
så lad være

den hedder "Urte creme deodorant" fra shangri~la......du kan få
forhandlernavn i nærheden af din bopæl om du ringer til Westpahls
fabrikker 75 34 12 44

Du kan evt gøre som jeg - nøjes med at bruge den i tilfælde hvor
det virkelig er generende.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 12:47

Ja okay, efter min mening må en herre godt have en smule hår under armene.
Men kunne det hjælpe på det voldsomme problem var det da skønt.

Tak til Jomfruen for tippet!

Det hjalp min far med den sprit opløsning, men jeg synes ikke det virker på
mig. Må jo være ektrem god til at transportere varmen væk. Vil prøve den
salve! Tak!

Thomas
"Wicky" <wicky@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3d12e6b5$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hæng mig ikke op på dette for jeg ved ikke om det er blevet godkendt.
> Men for en del år siden havde jeg en veninde der var med i et forsøg om
> dette hun fik fjernet sine svedkirtler under armen og hun har ikke haft
> problemer siden det skal lige siges at de også fjernede hårsækkene under
> armene så for os Kvinder er det jo et mega plus.
> "kamik" <kamik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:eCDO8.49795$N46.1731243@news010.worldonline.dk...
> > hej jeg er en pige på 23 som har et kæmpe problem med sved under armene.
> > Jeg har haft problemet i mange år og har også været hos lægen. Han giver
> > mig noget amonium clorid som jeg skal smører under armene... det hjalp
> > også fint et stykke tid, men nu virker det som om jeg er blevet imun
> > over for det, for det hjælper ikke mere.. nogen der kender til et andet
> > middel som kan hjælpe mig. jeg er ved at blive "tosset" af at sveden
> > ligefrem løber ned af indersiden af armen, og jeg skal skifte t-shirt 3
> > gange om dagen.
> >
> > mvh eva
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Atkins

Dato : 03-09-02 22:55

En dreng på 18
Ville lige høre om der er andre der har samme problem bare med Arm og Røv sved, lyder sjov men det er det ikke :(
skal skifte Boxer og t-shirts 3 gange om dagen, har haft dette problem i 2 år, vildt u-fedt :(
Dog har ikke tage eller prøvet noget for det, andet den der "Right Guard" deo, som næsten ikke hjælper.
selv bare ved at skrive dette, har jeg fået arm sved.
sveder igennem et jakke sæt på 30-45 minuter, så i kan gætte hvor mange jeg scorer.... .....null

--->Atkins<--