/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SCANREG .... hvordan?
Fra : bennymanden
Vist : 427 gange
150 point
Dato : 26-06-04 15:56

Hej. Jeg leger lidt med min gamle Fujitsu Scenic igen, jeg har lige monteret lidt RAM og vil prøve om jeg kan få gang i den. Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand og når jeg vælger "trinvis bekræftelse" når jeg kun til at den skal indlæse alle windows drivere så stopper vi der. Jeg får en advarselsmeddelelse i starten som siger: Windows har fundet en registrerings- eller konfigurationsfejl. Brug SCANREG til at rette fejlen.
Men, hvordan er det nu lige jeg gør det ? Helst en lidt udførlig forklaring, så selv jeg har en chance. Tak. mvh Benny

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-06-04 16:23

hej - jeg vil godt prøve:
start i dos progt evt med start disk til windows 95/98/me
a: blikker
c: du skriver
cd windows du skriver
cd command du skriver
SCANREG.EXE du skriver

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-06-04 17:22

så lige at den ligger i win98 mappen så du kan osse boot fra cdom og vælge start med commando progt
derpå skriver
d: hvis d er cdro drev
cd win98
scanreg

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-06-04 17:37

Jeg har installeret win ME og jeg har prøvet at starte op med boot-diskette og videre med start med CD-rom support - men jeg kommer IKKE videre - den skriver en masse om at drevet skal partioneres da der ikke findes en gyldig FAT eller FAT32 partion. ???
Jeg har prøvet med scandisk og det meddeles at der ikke er fejl på drev C.
Kort sagt - jeg er mere PÅ DEN end med på den !!!
;oC
Benny

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-06-04 17:48

prøv uden cdrom support,og fæølg min vejledning evt kan du bare når a: vises skrive
scandisk

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 150 point
Dato : 26-06-04 17:54

nej du skal indstallere me på ny.
1.hvis du ikke kan med me indstallation program,må du køre med 1. start uden cdrom support
2.skriv hvis du kan
format c:
ellers skal du med -
fdisk - skrive
og slette partition og oprette ny partition derpå kan du så skrive
format c:
og derpå kan du starte med cdrom support og indstallere me som et frisk kopi...såda nnnn

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-06-04 18:54

måske skal du se om hardisk er fundet i bios,evt med auto dektet-ellers tjæk kabler.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-06-04 20:57

Hej xou.
Foreløbig tak for hjælpen, jeg har prøvet meget fortskelligt nu, jeg har endog skiftet HD , men nu finder den harddisken som "primery slave" det var ellers mit D-drev, som nu er borte, det er sikkert noget med jumpersetting, men jeg gider ikke mere i dag, vil ind i bad nu og så se fodbold.
Jeg vender tilbage i morgen og fortsætter mine forsøg, jeg vender også tilbage til dine gode råd når jeg kommer så langt at jeg skal formatere osv. Når og hvis det lykkes skal du selvfølgelig også have de udsatte point. God aften.
mvh Benny

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-06-04 23:03

lige måde ser osse fodbold...se tid

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 28-06-04 17:02

Tak for svaret xou. - - tak for din fine vejledning Xou
Jeg kan ikke få den til at gøre som jeg gerne vil, men jeg leger videre og nu har jeg fået besvaret mit spørgsmål, så må tiden vise hvad jeg finder ud af. Jeg synes det er rigtigst at lukke spørgsmålet, så TAK for nu og på genskriv.

mvh Benny

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-06-04 17:18

de gamle pc kan godt drille lidt,men jeg tror du nok skal
få gang i den ,da du kan boote fra cdrom med me og den finder din ene
harddisk.
så held og lykke... xou